آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

تصمیمات عجیب صداوسیما برای دهه فجر


تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): در فاصله سه هفته تا آغاز دهه فجر و مراسم سی و یكمین سالگرد انقلاب اسلامی، خبرها، از تعیین محدودیت‌های عجیب و بی‌سابقه برای پخش تصاویر قدیمی و ویژه برنامه‌های دهه فجر امسال حكایت دارد.
به گزارش «آینده»، صداوسیما پس از انتخابات ریاست جمهوری و در طول 7 ماه اخیر بارها و بارها با قوانین ابلاغی ناگهانی برای پخش برنامه ها و استفاده از افراد رو به رو بوده كه این مورد با محدودیت های تازه برای ویژه برنامه های دهه فجر همراه شده است.
بر این اساس به صورت غیرمكتوب به شبكه های داخلی، بین المللی و استانی صداوسیما ابلاغ شده تا از تصاویر شهدای انقلاب در تصاویر استفاده نكنند و تصاویر خون ریخته شده به روی زمین و دست های خونین مردم حذف شود.
همچنین در این ابلاغیه غیر مكتوب پخش تصاویر حمله، تخریب، آتش سوزی، مبارزه های خیابانی و مقابله با نیروهای گارد ممنوع شده و بخش های مختلف تولیدی موظف شده اند تصاویر برشمرده را از برنامه های خود حذف كنند.
این محدودیت‌ها شامل همه گروه های تولیدی و تامینی ویژه برنامه های دهه فجر در شبكه های سراسری، بین المللی و استانی است تا از این موارد در برنامه‌های دهه فجر امسال و هرگونه تصویر دیگری كه از دوران انقلاب جنبه تحریك عمومی دارد، خودداری كنند.
در این میان نشان دادن تصاویری مانند شعارنویسی، برعكس گرفتن عكس‌ها، سنگربندی وسط خیابان ها، ساخت كوكتل مولوتوف، حضور زنان و مردان در كنار یكدیگر در تظاهرات ها و پخش برخی شعارهای معروف آن زمان ممنوع شده است.
این محدودیت‌ها موجب شده كه گروه های تولیدی و تهیه كنندگان به دلیل اعمال دستور جدید از پخش تصاویر دوران انقلاب منصرف شوند تا هیچ مشكلی برای آنها به وجود نیاید، و این حركت عملاً برنامه‌سازان را به استفاده از تصاویر تظاهرات ساده و بی ارزش ناگزیر خواهد كرد.
این در حالی است كه ضرغامی پنج سال پیش در بدو ورود خود با خارج كردن تصاویر آرشیوی از زمان انقلاب و اوایل انقلاب دست به نوآوری در برنامه‌های دهه فجر زد كه با استقبال گسترده مردم و نخبگان مواجه شد.
همچنین ضرغامی در دهه فجر سال 83 به خاطر ادعای فرزند شاه مخلوع در كشته نشدن مردم توسط پدرش دستور داد تا تصاویر مستند و موجود از شهدای دوران انقلاب برای مردم بازپخش شود، ولی بی شك آن چه می تواند باعث تعجب شود، ممنوع شدن پخش تصویر شهدای دوران انقلاب در دهه فجر سال 88 است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار