آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

آقای موسوی دولت برآمده از تقلب را به رسمیت نمی شناسد


نداي سبز آزادي : «میخواهم بر این نکته تاکید کنم که نه دولت احمدی نژاد را به رسمیت می شناسیم و نه پشت پرده سازش می کنیم.» این جمله ایست که سایت روز به نقل از زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، منتشر کرده است.
خبرنگار روز در ابتدای متنی که تحت عنوان مصاحبه اختصاصی این سایت با خانم رهنورد منتشر شده می نویسد: «خانم رهنورد با وجود همه فشارها و تهدیدها تصریح می کند که "سینه مان را سپر کرده ایم و آماده برای هرگونه تیر و حمله و تروری هستیم."»
این مصاحبه در شرایطی منتشر می شود که روز دوشنبه انتشار صحبت هایی از مهدی کروبی در مورد دولت محمود احمدی نژاد، بار دیگر بحث «سازش» یا «عقب نشینی» رهبران جنبش سبز را سر زبان ها انداخت.
آقای کروبی -- آنطور که پسرش نقل کرده -- در پاسخ به پرسش خبرگزاری فارس گفته بود بر اعتقادش به تقلب انتخاباتی همچنان استوار است اما محمود احمدی نژاد را به خاطر تنفیذ آقای خامنه ای رئیس دولت نظام می داند.
برخی ناظران با نادیده گرفتن این نکته مهم که آقای کروبی به جای لفظ «رئیس جمهور» از ترکیب پرمعنای «رئیس دولت این نظام» استفاده کرده بود، سخنان او را به عقب نشینی وی از مواضع قبلی اش تعبیر کردند و آن را همراه با بیانیه هفدهم آقای موسوی (که در آن از پاسخگو کردن دولت سخن گفته بود) نشانه سازش احتمالی رهبران جنبش سبز در پشت پرده دانستند.
اینک خانم رهنورد همچون پسر آقای کروبی توضیحاتی در رد این برداشت ارائه کرده و -- آنطور که روز گزارش می دهد -- به صراحت اعلام کرده که «سازشی در کار نیست.»
خانم رهنورد در این مصاحبه گفته: «برداشت شخصی من از بیانیه {هفدهم} این نیست، چون بندهای دیگر همین بیانیه تاکید دارد که تقلبی در کار بوده و انتخابات سالم نبوده است؛ وقتی در بیانیه بر این موضوع تاکید می شود، چگونه چنین برداشتی می شود؟ من فکر میکنم و برداشت من این است که از متن همین بیانیه به وضوح می توان فهمید که آقای موسوی، دولت برآمده از تقلب را به رسمیت نمی شناسد.»
وی در ادامه گفته است: «به هیچ وجه سازشی در کار نیست. من در آن بیانیه نه تنها هیچ گونه سازشی نمی بینم بلکه آن بیانیه کف خواسته ها و آرمان های مردم است و حداقلی از خواسته های مردم و حکومت می تواند به راحتی این خواسته ها را عملی کند.»
در پایان مصاحبه نیز خانم رهنورد در مورد حمله هایی که به شخص وی شده و همچنین بازداشت برادرش و ترور خواهر زاده میرحسین موسوی، می گوید: «این هزینه ها به خاطر آقای موسوی نیست بلکه به خاطر جنبش سبز است؛ ما فرد گرا نیستیم و فردگرایی نداریم و خانواده و فامیل ما نیز جدا از مردمی که هزینه می دهند نیستند. برادر من یک شخصیت کاملا علمی و متخصص است و هیچ نوع فعالیت سیاسی ندارد اما همچون سایر مردم هزینه میدهد. ما سینه مان را سپر کرده ایم و آماده برای هرگونه تیر و حمله و تروری هستیم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار