آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

نمونه‌ای از عدالت و بی‌طرفی برخی اعضای شورای نگهبان


سه شنبه, ۶م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: سایت آینده نوشته است:پیرو انتقاد فرزند آیت‌الله حائری شیرازی از حذف سلیقه‌ای توسط شورای نگهبان، این شورا با تکذیب این اتهام بر بیطرفی کامل خود تأکیدکرد ، اکنون نمونه‌ای را منتشر کرده که کاندیدای غیرمشهور با پیروزی در انتخابات، فامیل محترم را از نشستن بر صندلی سبز مجلس محروم کرد.
پیرو انتشار مطلبی از فرزند آیت‌الله حائری شیرازی در انتقاد از حذف سلیقه‌ای کاندیداها توسط شورای نگهبان، این شورا با تکذیب این اتهام بر بی‌طرفی کامل خود تأکید کرد که در راستای تأیید ادعای فوق، خبرنگار «آینده» نمونه‌ای از اجرای عدالت و بی‌طرفی اعضای شورای نگهبان را منتشر کرده است.
به گزارش «آینده»، در انتخابات مجلس هشتم، یکی از کاندیداها که اتفاقاً از مسئولان شاخص جهاد سازندگی در دفاع مقدس، ستاد اقامه نماز و… بوده است، توسط هیأت نظارت شورای نگهبان ردصلاحیت شد.
با پیگیری به عمل آمده توسط برخی از بزرگان نظام، مشخص شد بسیاری از اعضای شورای نگهبان با تأیید صلاحیت این کاندیدا موافقند، اما علت واقعی اصرار بر این ردصلاحیت، وجود رابطه «پسردایی و پسرعمه» بین یکی از روحانیون محترم عضو شورای نگهبان با کاندیدای دیگر همان حوزه انتخابیه است و به این کاندیدا وعده داده شد که در صورت تغییر حوزه انتخابیه خود، صلاحیت وی قابل بررسی و تأیید می‌باشد.
کاندیدای مذکور نیز که به دلیل شناخته شده بودن و محبوبیت در حوزه خود، اصرار بر رقابت با کاندیدای مذکور را داشت، تغییر حوزه را قبول نکرد و سرانجام از حضور در انتخابات محروم گردید.
البته این کاندیدا پس از ردصلاحیت با حضور فعال در ایام تبلیغات، هواداران خود را دعوت به حمایت از کاندیدای غیرمشهور دیگری که تفکراتی نزدیک به وی داشت و صلاحیت او تأیید شده بود، کرد و تصادفاً همین کاندیدای غیرمشهور با پیروزی در انتخابات، فامیل محترم را از نشستن بر صندلی سبز نمایندگی مجلس محروم کرد.
اگرچه نمونه فوق قطعاً به معنای غلبه انگیزه‌های شخصی و سلیقه‌ سیاسی اعضای محترم شورای نگهبان در تصمیماتشان نمی‌باشد، اما نشان می‌دهد نمی‌توان به طور کلی نیز این‌گونه موارد را نفی کرد و بخشی از اعتراضات فعلی جامعه به دلیل عملکرد شورای نگهبان در گذشته و مواضع اعضای آن در انتخابات اخیر می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار