آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

درگیری خونین در سیرجان ، ۵ کشته و ده‌ها زخمی


سه شنبه , ۱ دی , ۱۳۸۸ خبرگزاری ایسما - اخبار ایران :
به گزارش خبرگزاری ایسما صبح امروز هنگام اجرای حکم اعدام دو نفر در ملاء عام در سیرجان درگیری شدیدی بین مردم و مامورین نیروی انظامی شهر سیرجان روی داد و مردم با شعار و پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی موفق به نجات دو مرد محکوم به اعدام شدند.
گزارش ‌ها حاکی‌ از آن است که این دو نفر، ظهر امروز در حال خروج از سیرجان در روستای اکبر آباد، زنده دستگیر شدند. مدیر روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان اعلام کرد: این دو اعدامی که صبح امروز هنگام اجرای حکم در ملاء عام بوسیله بستگانشان ربوده شده بودند، حدود ساعت ۱۲ ظهر دریکی از روستاها ی اطراف سیرجان زنده دستگیر شدند. به گفته آقای خالقی بنا بر حکم استانی مراسم اعدام دستگیر شدگان عصر امروز در ملاء عام در سیرجان اجرا شد.
همزمان با اعلام خبر دستگیری دو اعدامی ربوده شده و انتشار خبری نسبت به احتمال اجرای حکم اعدام در محل قبلی، جمع کثیری از مردم سیرجان در محل حضور یافتند. به دنبال حضور مردم در محل اعدام (بهشت زهرای سیرجان)؛ نیروهای ویژه دادگستری و همچنین نیروی ضد شورش  در محل مستقر شده اند.
به گفته شاهدان عینی همزمان با ورود کامیون حامل محکومین و ورود دادستان و فرمانده نیروی انتظامی سیرجان مردم به خودروی آنها و همچنین کامیون حمله کرده و مسئولین شهرستان و مامورین نیروی انظامی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. همزمان با این حرکت، نیروی انتظامی و گارد ضد شورش اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی مردم کردند که موجب درگیری میان مردم شد. به دنبال این درگیری ها مامورین نیروی انتظامی اقدام به شلیک تیر هوایی و سپس شلیک مستقیم به سوی مردم کردند.
به گقته منابع آگاه از سیرجان در این درگیری ها ده ها تن زخمی و حداقل ۵ نفر کشته شده اند و همچنین تعدادی از خودروهای نیروی انتظامی توسط مردم به آتش کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسما به نقل از کمیته گزارشگران حقوق بشر محمود امیری مقدم سخنگوی حقوق بشر ایران در این رابطه گفت: اعدام در ملاء عام اقدامی وحشیانه از جانب مقامات حکومتی برای ایجاد جو وحشت بین مردم است. مردم سیرجان با این اقدام خود نشان دادند که حکومت قرون وسطائی و مجازات وحشیانه را دیگر نمیپذیرند.” وی افزود: “واقعه امروز سیرجان نشان میدهد که حکومت ایران تضعیف شده است، اما ما نگران اقدامات تلافی جویانه نیروهای حکومتی بر علیه مردم سیرجان هستیم.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار