آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

سردار رادان: تدابير امنيتی خاص برای تاسوعا و عاشورا پيش‌بينی شده‌است، فارس


خبرگزاری فارس: جانشين فرمانده انتظامی گفت: با هماهنگی‌ به عمل آمده تدابير امنيتی خاص برای برقراری نظم و امنيت روزهای تاسوعا و عاشورا تدارک ديده شده است.
سردار احمدرضا رادان در حاشيه سفر به اردبيل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: در اين ايام با هماهنگی همياران محرم نظم و امنيت آيين‌های عزاداری و حضور دستجات عزا برقرار می‌شود.
وی وظيفه نيروی انتظامی را در اين ايام در دو بعد انتظامی و ترافيکی برشمرد و گفت: در بعد انتظامی سعی می‌کنيم امنيت دستجات عزاداری را با کمک نيروهای مردمی و همياران محرم برقرار کنيم و در بعد ترافيکی نيز مقررات مربوط به تسهيل عبور و مرور برای عزاداران تدارک ديده شده است.
وی ادامه داد: برای همياران محرم آموزش‌های لازم داده شده و نيز کاور و تجهيزات مورد نياز واگذار شده تا نقطه اتصال نيروی انتظامی و هيئت‌های مذهبی باشند.

رادان اظهار داشت: در اين ايام وضعيت خاص امنيتی در مرزهای شرقی مورد توجه ماست و مرزبانان اين منطقه در آماده‌باش هستند و وظايف خود را به خوبی انجام می‌دهند.
جانشين فرمانده انتظامی افزود: به صورت ويژه کارهای خاص و هماهنگی‌های اطلاعاتی انجام شده و با هوشياری مردم و توجه هيئت‌های مذهبی اميدواريم در اين ايام اتفاق خاصی رخ ندهد.
وی خاطرنشان کرد: برای آسايش مردم از هيئت‌های مذهبی خواسته شده در اين ايام و در ساعات پايانی شب بلندگوها را خاموش کنند و بدون بلندگو به عزاداری بپردازند و در مسيرهای حرکت خود اجازه عبور به بقيه داده شود مگر اين که پليس بنا به تشخيص برای عبور هيئت‌ها نقطه‌ای را مسدود کند.
رادان از برخی انحرافات که زمينه سوء‌استفاده بيگانگان و دشمنان را فراهم می‌کند پرده برداشت و گفت: اعمالی چون قمه‌زنی يکی از اين انحرافات است که بزرگان و متدينين جامعه نسبت به دوری از آن تاکيد دارند اما عده‌ای همچنان به انجام آن اصرار دارند در حالی که اين رفتار زمينه تبليغ ضد دينی و اسلامی را در رسانه‌های بيگانه فراهم می‌کند.
وی يکی ديگر از مصاديق انحراف و ضربه‌ زدن به چهره دين را ترويج و تبليغ زنجيرهای تيغی در بين عزادارن حسينی اعلام کرد و اظهار داشت: پليس با چنين مظاهری که زمينه سوء‌استفاده دشمن و انحراف در دين را به وجود می‌آورد برخورد شديد و قاطع خواهد داشت و با اماکن توزيع و توليدکننده نيز به شدت برخورد خواهد شد.
رادان در ادامه وضعيت استان اردبيل را در باب انتظامی و مرزبانی وضعيت قابل قبول و خوبی اعلام کرد و افزود: اين امر به لطف خداوند و همکاری مردم و همت پرسنل محقق شده است و بايد در ادامه اين مسير و حفظ اين امنيت و آرامش و جلوگيری از تهديدات نرم دشمن بصيرت دينی داشته باشيم که پرسنل نيروهای انتظامی به اين عامل بيش از ديگران نيازمند است.
جانشين فرمانده انتظامی با بيان اين که با امکانات موجود می‌شود بسياری از ماموريت‌ها و وظايف را به خوبی انجام داد و تصريح کرد: اين امر با احساس مسئوليت و شناخت دقيق مسايل و اتفاقات پيرامونی امکان‌پذير است.
وی با تاکيد بر رفتار و برخورد هوشمندانه نيروی انتظامی با مردم و ارباب رجوع گفت: مردم انتظار دارند پليس برخورد توام با رافت و قاطع داشته باشد و ما در نيروی انتظامی نهضت عملی کردن اين گونه رفتار را راه‌اندازی کرديم و با تشکيل کارگاه‌های آموزشی مختلف سعی داريم اين رفتار را تمرين و اصلاح کنيم.
اين مقام انتظامی کشور ادامه داد: برخورد هوشمندانه با جرايم و مجرمان بايد طوری باشد که مجرم از کرده خود پشيمان شود و به نظر می‌رسد پليس موفق پليسی ست که جای لبخند زدن و برخورد قاطع را به خوبی می‌داند و به آن آگاه است.
رادان در ادامه از تدوين طرح جامع مرز خبر داد و اظهار داشت: در اين طرح مرز‌ها بر اساس حساسيت‌های منطقه‌ای اولويت‌بندی شده‌ است که مرز جنوب شرقی، شمال غربی و مرز دريايی هرمزگان و بوشهر در اولويت است.
جانشين فرمانده انتظامی ادامه داد: به فراخور تهديدها و آسيب‌ها برای ساير مرزهای کشور نيز برنامه‌ريزی‌های لازم صورت گرفته به طوری که در مرزهای استان اردبيل در سال‌های اخير اقدامات اساسی در بخش تامين نيروی انسانی و تجهيزات پيشرفته انجام شده است.
وی گفت: با تشکيل سازمان مرزبانی سعی داريم با تمام توان و مجهز کردن هنگ‌ها و پاسگاه‌های مرزی به امکانات پيشرفته و الکترونيکی، نگهبان صادق و حقيقی مرزهای آبی و خاکی کشورمان باشيم.
رادان در زمينه حضور لباس شخصی و دخالت انها در برخی تجمعات اخير خاطرنشان کرد: ما در قالب ماموريت پرسنلی نيروهای استفاده‌کننده از لباس شخصی و سری را داريم اما دخالت در امور لباس شخصی از سازمانی که وظيفه نداشته است اساساً محل و مورد ايراد است.
وی از برخورد با افراد و گروه‌های خودسر در اغتشاشات اخير خبر داد و اظهار داشت: با افراد خودسر که بدون ماموريت وارد عمل شده‌اند برخورد شده و عده‌ای از آنها دستگير شده‌اند.
جانشين فرمانده انتظامی همکاری و رابطه کاری پليس با بسيج را بسيار نزديک و مستحکم توصيف کرد و گفت: هماهنگی بسيج و نيروی انتظامی يک هماهنگی خوب و در حد عالی است و معمولاً برای خدشه‌دار کردن اين هماهنگی عده‌ای وارد عمل شده ولی ما از وجود بسيجيان مخلص در بسياری از ماموريت‌های خود استفاده می‌کنيم.
وی به برخی سياه‌نمايی‌های ماه‌های اخير در اهانت به پليس و بسيج اشاره کرد و افزود: اين سياه‌نمايی‌ها که گاه از حد خود خارج شده يکی از تهديدات نرم دشمن بود که سعی کرد با شايعه‌سازی و رفتارهای غير اخلاقی فضای جامعه را ملتهب کند اما موفق به اين کار نشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار