آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

گزارش لحظه به لحظه از راهپيمايي روز دهم ديماه

14:35 - دوستان هنوز شبكه هاي موبايل قطع نشده و امكان ارتباط با عزيزاني كه به مركز شهر رفته اند وجود دارد . جمعيت نيروهاي ضد شورش و پليس و نيروي انتظامي بسيار زياد است . در صورت امكان آنها را آگاه كرده و از رفتن به سمت ميدانهاي هفت تير و ولي عصر و انقلاب منع كنيد . سعي كنيد به قسمتهاي ديگر شهر برويد . به قسمتهاي شمالي و شرقي و غربي شهر !
ميدانهاي شهرك غرب و كاج و سرو سعادت آباد در غرب ، ميدانهاي ونك و تجريش و خيابانهاي شريعتي و ولي عصر در شمال و ميدانهاي رسالت و فلكه اول و دوم تهرانپارس در شرق . از رفتن به مراكز شهر پرهيز كنيد . تجمع نيروهاي پليس و بسيج و ضد شورش در اين نواحي بر طبق گزارشهاي رسيده بسيار زياد مي باشد !

15:00 - در خيابان كريمخان ماشينهاي پليس زيادي در زير پل پارك شده اند و در داخل آنها مامورهاي نيروي انتظامي نشسته اند . همچنين افراد لباس شخصي بسياري در ماشينهاي پارك شده در گروه هاي 3-4 نفري در ماشينهاي مختلفي نظير پژو 405 ، پيكان و ... نشسته اند و به دقت كليه تردد هاي موجود در خيابان را زير نظر دارند . از مشخصه اصلي اين افراد اين است كه به طور كامل لباس سياه پوشيده اند و بعضي نيز شال گردني در اين هواي نه چندان سرد بر روي گردن دارند و

15:15 - ميدان هفت تير شاهد حضور بيشاز هزار پليس ضد شورش موتور سوار و جمعيت بسيار زياد پراكنده اي از لباس شخصي ها و بسيجي ها است . ترافيم كوجود هم به شكلي است كه حركت خورروها همچنان ادامه دارد .

15:20 - در خيابان مفتح در ورزشگاه كواكبيان روبروي ورزشگاه شهيد شروعي تعداد زيادي از خودروهاي مشكي رنگ پليس ضد شورش پارك شده كه كه بنا بر گزارشهاي دريافتي ماموران زيادي نيز به حالت آماده باش در آنها حضور دارند .

15:25 - خيابان ايرانشهر در قسمت ورودي خيابان دماوند شاهد حضور صدها نيروي بسيجي و لباس شخصي است كه در حالت آماده باشد با موتورهاي خود راه عبوري ماشينها را مسدود كرده اند . ميدان فردوسي تقريبا آرام گزارش شده است . هر چند به طور محسوسي در بين جمعيت پياده در حال تردد نيروي هاي لباس شخصي بيسيم به دست در حال عبور هستند .

15:30 - خيابان طالقاني همچنان در آرامش نسبي به سر مي برد . هر چند در تعداد زيادي مامور مستقر در پشت وانتهاي نيروي انتظامي تقريباً هر چند دقيقه يكبار در حال عبور از خط ويژه هستند .

15:45 - افراد لباس شخصي يا اطلاعاتي اي در طول خيابانهاي كريمخان ، مفتح ، انقلاب ، آزادي و حوالي ميدانهاي هفت تير و ولي عصر مشاهده مي شوند كه در ماشينهاي سوزوكي به شيشه هاي دودوي در حال عبور هستند و رنگ ماشينهاي آنها طوسي رنگ بوده و مجهز به دوربينهاي پيشرفاه فيلمبرداري هستند . از مشخصه بارز اين ماشينها بي سيم بلندي است كه در پشت آنها پيدا است .

15:50 - در خيابان انقلاب در تقاطع حافظ به ظاهر هيچ خبري نيست . اما تعداد زيادي تقريباً حدود سيصد نقر بسيجي و لباس شخصي كه اكثراً شال گردن خود را به روي صورت خود كشيده اند در زير پل و بر روي موتورهاي خود در حالت آماده باشد به سر مي برند .

در خيابان انقلاب به سمت چهار راه ولي عصر موتورهاي لباس شخصي ها در پياده رو ويراژ مي دهند و به نوعي قصد كنترل اوضاع را دارند .

خيابانها و كوچه هاي منتهي به انقلاب در محدوده بين حافظ و ولي عصر مملو از بسيجي هاي بيسيم به دستي است كه انگار منتظر وقوع اتفاقي هستند و تمامي حركتهاي مردم را زير نظر دارند .
مخصوصا در كوچه منتهي به البرز و كوچه اي كه ساختمان قضايي در آن قرار دارد .

پارك دانشجو شاهد حضور ماشينهاي ضد شورش و موتور سواران پليسي است كه با كه در آماده باش به سر مي برند .

ميدان ولي عصر و انقلاب در قرق ماشينها و ونهاي نيروي انتظامي و پليس ضد شورش است .

ميدان فلسطين نيز شاهد حضور بسيجي هاي زيادي است كه در حالت آماده باش به سر مي برند .

هنوز خبري از درگيري بين مردم و نيروهاي انتظامي مخابره نشده است !


16:30 - هفت تير شاهد درگيري شديد بين مردم و نيروهاي ضد شورش و اراذل و اوباش بسيج است . هموطنان به ياري آنها بشتابيد !


16:40 - تعداد مردم در ميدان ولي عصر بسيار زياد است . هر چند حضور هزاران پليس و نيروي انتظامي مانع از تحرك آنها شده است . هنوز گزارش از درگيري در ميدان ولي عصر به دستمان نرسيده است .

16:45 - نیروهای رژیم در میدان هفت تیر و میدان ولی عصر مردم رو مورد حمله قرار دادند مردم به خیابانهای اطراف عقب نشینی می کنند و شعار میدهند.گفته می شود در میدان ولی عصر 20 نفر را بازداشت کرده اند .

17:10 - در سعادت آباد , انقلاب ,مردم كفن پوشيده اند و به خيابان آمده اند. خيلي شلوغ است و نظام كشتار راه انداخته و تير مستقيم شليك كرده اند ( به نقل از آژانس ايران خبر - ساعت 15 )

هم اكنون گروهي صد نفره از موتور سواران بسيجي در حال عبور از خيابان طالقاني است كه كل عرض خيابان را در مسير حركت اشغال كرده اند .


نيروهاي گارد سركوبگر به جمعيت تظاهرات كننده در مقابل مترو ميدان انقلاب يورش بردند , در ترس از برگزاري هرگونه تجمع و شكل گيري آن نظام مترو انقلاب را بست , ميدان انقلاب هم اكنون در اشغال كامل نيروهاي گارد ضدشورش مي باشد ( به نقل از آژانس ايران خبر - ساعت 15:10 )

17:15 - به نقل از وبلاگ جمهوريت نيروي لباس شخصي و بسيج پس از حمله وحشيانه ديروز براي دومين بار است كه به دانشجويان بي دفاع حمله مي كنند . هم اكنون جمع زيادي از دانشجويان در پاركينگ دانشگاه در بند اين جلادان هستند . گزارشهاي ديگري هنوز به به دستمان نرسيده است . از مردم عزيز و غيور مشهد مي خواهيم كه جوانانمان را تنها نگذارند و به ياري آنها بشتابند !

17:20 : شبکه جنبش راه سبز(جرس): در حالی که از صبح امروز صدها تن از نیروهای نظامی در مرکز شهر تهران مستقر شده اند و خود را برای رویارویی با هواداران جنبش سبز آماده می کردند، هزاران تن از شهروندان تهرانی بدون اعلام و هماهنگی قبلی به سمت بهشت زهرا رهسپار شدند و بر مزار شهید سیدعلی موسوی گردهم آمدند.

به گزارش خبرنگار جرس، هر لحظه بر تعداد حاضران این جمعیت افزوده می شود.

از سوی دیگر از ساعتی پیش هلی کوپترها بر فراز شهر تهران به پرواز درآمده اند تا از این طریق حامیان جنبش سبز را مرعوب كنند .

17:35 - اختصاصی جرس / درگیری های پراکنده در برخی از میادین تهران
شبکه جنبش راه سبز (جرس): از دقایقی پیش درگیری های پراکنده در برخی از میادین شهر تهران صورت گرزفته است. به گزارش خبرنگار جرس، به رغم حضور چشمگیر نیروهای نظامی در میادین مرکزی شهر تهران، از دقایقی پیش درگیری های پراکنده ای در میادین ولی عصر و هفت تیر گزارش شده است. میدان ولی عصر و میدان هفت تیر دو مکانی هستند که همواره محل آغاز تجمعات اعتراضی هستند .

17:40 - شبکه جنبش راه سبز: نظامیان مستقر شده در میدان هفت تیر دقایقی پیش برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار جرس، دقایقی پیش گروههای کوچک مردم معترض که در تلاش برای پیوستن به یکدیگر بودند با برخورد پلیس مواجه شدند . پلیس برای متفرق کردن مردم از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرد و مانع شکل گیری تجمعی اعتراض آمیز شد .

17:55 - شاهدان عینی از بازداشت های گسترده خبر داده اند تا جایی که برخی تعداد بازداشتی ها را دهها تن عنوان کرده اند. گفتنی است نیروهای گاردی و نظامی امروز با آرایشی متفاوت در تهران ظاهر شده اند، در دست بسیاری از این نیروهای سلاح های جنگی دیده می شوند و خودروهای زرهی ویژه سرکوب شهروندان نیز صبح امروز از کرج به تهران منتقل شده بود. این خودروها تنها در شنبه خونین تهران در 30 خرداد، فردای سخنرانی آیت الله خامنه ای در تهران دیده شده است. و در ماههای اخیر در سطح شهر خبری از آنها نبود .

18:05 - هفت تير همچنان شاهد درگير شديد بين نيروهاي انتظامي و مردم است . صداي آژير آمبولانس ها و ماشين پليس در تمام قسمتهاي مركزي شهر شنيده مي شود . خبرهايي از درگيري هاي پراكنده در خيابانهاي ولي عصر به گوش مي رسد .

با فرا رسيدن تاريكي فضاي امنيتي اي كه تا كنون به نفع كودتاگران بود با ايجاد ترس و وحشت آنها از اين كه گير مردمان آزاده بيفتند زياد شده است و در صورت ادامه حضور مردم تا ساعاتي ديگر كنترل بسياري از نواحي به دست مردم مي افتد .

هم اكنون صداي تيراندازي شديد و فرياد الله اكبر در سعادت آباد و غرب تهران شنيده مي شود . با حمايت مردم ترس در نيروهاي ضد شورش رخنه كرده است . با ماشينهاي خود به خيابانها بياييد و به مردم جان بر كف آزاده ايران بپيونديد . آي ايراني ، ايران صدايت مي زند . برخيز !


18:15 - مردم نقاط مختلف تهران شاهد پرواز هلیکوپترها در ارتفاع پائین هستند(انقلاب ولی عصر، سعادت آباد، میدان سپاه امام حسین، نظام آباد ) . درگيريها به خيابانهاي شرق تهران نيز كشيده شده است .


18:20 - هفت تير به خاك . خون كشيده شده است . دوستان و ياراني كه امكان دسترسي به هفت تير را دارند به كمك مردم بشتابند .

درگيريها به كرج نيز كشيده شده است . از هموطنان و ياران سبز مي خواهيم كه به كمك مردم بشتابيد !

18:35 - بر اساس گزارشهاي دريافتي از جرس و منابع ديگر درگيرهايي در بهشت زهرا نيز به وقوع پيوسته و احتمالا در حال انجام است .

19:00 - نیروهای نقابدار سیاه در شهر زیادند. مردم را الکی می گیرند می زنند و موبايل هایشان را می گیرند. افراد و به خصوص جوانها را از ماشین پیاده می کنند و مجبور می کنند تمام لوازم خود و ماشینشان را بریزند بیرون. اگر کسی کوچکترین حرفی بزند (چه برسد به اعتراض) می گیرند تا جایی که میشه جلوی مردم می زنند و می اندازند تو ماشین و می برند .

19:15 - بر اساس خبرهاي دريافتي كه براي حدود ساعت 18:45 دقيقه است . درگيري هاي بين مردم و پليس ضد شورشو نيروي انتظامي ، منجر به شكسته شدن شيشه ماشينهاي نيروي انتظامي شده است .

19:20 - اينك تهران باراني است . مژده به ياران سبز موتورهاي كودتا ديگر توان تعقيب و گريز در زمين ليز را ندارد . آسمان هم شد يار سبز ايران !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار