آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

درگیری‌های پراکنده در تهران

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۸

راديو زمانه : شهر تهران باوجود هشدار‌های وزارت اطلاعات و قوه قضائیه، شاهد درگیری‌های پراکنده‌ای در مناطق مرکزی خود بود.

وزارت اطلاعات و قوه قضائیه، امروز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای مخالفان دولت را تهدید کرده بودند که دیگر با آنها «مدارا» نخواهند کرد.

همزمان با انتشار این اطلاعیه‌ها، سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش کردند که در نقاط مرکزی شهر تهران، نیرو‌های گارد ویژه به طور گسترده مستقر شده‌اند.

از عصر امروز پنجشنبه نیز گزارش‌هایی از درگیری‌های پراکنده میان نیرو‌های گارد ویژه و مردم معترض در میدان‌های ولیعصر و هفت تیر منتشر شد.

در این درگیری‌ها پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور، مردم را متفرق و گروهی از آنها را نیز بازداشت کرد.

وب‌سایت جرس گزارش کرده است: «در دست بسیاری از این نیروها سلاح‌های جنگی دیده می‌شد و خودروهای زرهی ویژه سرکوب شهروندان نیز از کرج به تهران منتقل شده بود.»

به نوشته این سایت، «این خودروها تنها در شنبه خونین تهران در ۳۰ خرداد، فردای سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در تهران دیده شده است و در ماه‌های اخیر در سطح شهر خبری از آنها نبود.»

براساس گزارش‌های دیگر، در حدفاصل بلوار کشاورز و کریم‌خان تا میدان هفت تیر نیز هلی‌کوپتر‌های نیروی انتظامی به پرواز درآمده بودند.

سایت جرس همچنین گزارش کرد که درگیری‌های پراکنده‌ای میان مردم و پلیس در قطعه ۹ بهشت زهرای تهران روی داده است.

قطعه ۹ بهشت زهرا محل دفن پیکر علی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی است که در حوادث روز عاشورا به ضرب گلوله فردی ناشناس کشته شد.

تنش‌ها در ایران پس از وقایع روز عاشورا میان موافقان و مخالفان دولت افزایش یافته است. در چهار روز گذشته، ده‌ها فعال سیاسی، مدنی و روزنامه‌نگار بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند.

هواداران دولت، روز گذشته با برگزاری تجمعی در میدان انقلاب تهران، به مخالفان هشدار دادند در صورتی که به اعتراض‌های خود پایان ندهند با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

این تجمع‌کنندگان از قوه قضائیه ایران خواستار دستگیری رهبران مخالف دولت شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار