آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

/اختصاصی جرس/وکیل مجید توکلی : حکم صادر شده از اساس باطل و غیرقانونی است


تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): 45 روز پس از بازداشت مجید توکلی از دانشجویان فعال دانشگاه امیر کبیر، روز گذشته  حکم هشت سال و شش ماه حبس تعزيری، ۵ سال محروميت از فعاليت سياسی و ۵ سال ممنوعيت خروج از کشور برای وی صادر شد.
محمدعلی دادخواه وکیل مدافع مجید توکلی که هفته گذشته پس از اتمام آخرین جلسه دفاعیات توکلی، هنگام خروج او از دادگاه انقلاب موفق به گرفتن امضای پذیرفتن وکالت شده است ، در گفتگو با خبرنگار جرس گفت: "هنوز نتوانسته‌ام موکل خود را ملاقات کنم و فقط می‌دانم که ظرف یکی دو روز گذشته به بند عمومی 207 یا 208 در زندان اوین منتقل شده و شاید ظرف چند روز آینده بتوانم با موکلم ملاقات حضوری داشته باشم."

دادخواه با تاکید بر اینکه هنوز حکم صادره ، رسما به او ابلاغ نشده افزود:" برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، رسیدگی به تخلفات دانشجویان باید در کمیته انضباطی دانشگاه ها انجام شود و دادگاه انقلاب حق و اجازه صدور حکم را ندارد."

وی با اشاره به اینکه 6 ماه حکم حبس به اتهام توهین به رئیس جمهوری به توکلی ابلاغ شده،تاکید کرد:"در صلاحیت دادگاه انقلاب نیست که به دلیل توهین به رئیس جمهور حکم صادر کند".

دادخواه هم چنین تصریح کرد: "برابر با قانون اساسی،جلسات دفاعیه متهم در دادگاه باید با حضور وکیل مدافع متهم برگزار شود و با توجه به اینکه وی در هیچ یک از جلسات برگزار شده در دادگاه انقلاب نتوانسته به عنوان وکیل مدافع توکلی حضور پیدا کند،بنابراین این حکم از اصل باطل و غیرقانونی است." وی ادامه داد:"برابر با رای دیوان عالی کشوردر چنین مسائلی ، باید مجددا جلسات دفاعیه مجید توکلی،با حضور وکیل مدافع وی برگزارشود. "

دادخواه با اشاره به اینکه" سوء نیت توکلی در هیچ کجا ثابت نشده" ادامه داد: "به هر ترتیب ،این نسل در دامان انقلاب اسلامی پرورش یافته اند و فرزندان این انقلاب هستند. پس با عنایت به رافت و عطوفت اسلامی ،اگر قرار به صدور حکم به این سرعت و بدون حضور وکیل مدافع در دادگاه انقلاب بوده، می باید حداقل حکم را برای توکلی ، صادر می کردند، اما دادگاه انقلاب در تمامی موارد اتهامی، حداکثر مجازات را برای وی اعمال کرده است. "

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دادگاه توکلی دوباره برگزار شود.

مجيد توکلی پيش از اين دو بار بازداشت شده بود که بار اول مدت يک سال و هفت ماه را در زندان گذرانده بود و در بار دوم ۳ ماه را در انفرادی تحت بازجويی قرار داشت
توکلی امسال در مراسم ۱۶ آذر و پس از ايراد سخنرانی شجاعانه اش در دانشگاه اميرکبير بازداشت شد
موارد اتهامی عنوان شده و احکام صادره مربوط به حکم توکلی از قرار زير است:
اجتماع و تبانی عليه نظام منجر به صدور حکم ۵ سال حبس تعزيری توهين به رهبری منجر به صدور دو سال حبس تعزيری
توهين به رياست جمهوری منجر به ۶ ماه حبس تعزيری
تبليغ عليه نظام منجر به صدور يک سال حبس تعزيری
همچنين وی به مدت ۵ سال از هرگونه فعاليت سياسی و نيز از حق خروج از کشور محروم شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار