آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

رییس کمیته صیانت از آراء:انتخابات باید ابطال و انتخابات مجددی برگزار شود

به گزارش خبرنگار قلم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر محتشمی‌پور ظهر شنبه در یک کنفرانس خبری در محل ستاد مرکزی مهندس موسوی ابراز عقیده کرد: از نظر من این انتخابات عملا انتخاباتی که نماد دموکراسی، مردم‌سالاری و در شان ملت ما باشد نیست و معتقدم شورای نگهبان بر اساس تخلفات صورت گرفته باید انتخابات را باطل و انتخابات دیگری برگزار کند.

وی درباره‌ ی برخی از تخلفات صورت گرفته در انتخابات روز گذشته گفت: یکی از مشکلات کمیته ی صیانت از آرا قطع سیستم sms بود و در حالی که مسوولان وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قول داده بودند که این اتفاق نیافتد ولی افتاد و سیستم sms قطع شد.

محتشمی‌پور افزود: بر اساس قانون شورای نگهبان، در زمان بازبینی و پلمپ صندوق‌های اخذ رای، نمایندگان نامزدها باید حضور داشته باشند ولی متاسفانه آنان را بیرون کردند و ما در 50 درصد از حوزه‌ها نماینده‌ای نداشتیم. در بسیاری از حوزه‌ها برای نمایندگان ما کارت صادر نشده بود و یا اسامی و عکس آنان جابه‌جا در کارت درج شده بود. نمایندگان ما از 18 خرداد باید در هیات‌های اجرایی حاضر می‌شدند ولی متاسفانه اجازه حضور به آنان ندادند.

رییس کمیته ی صیانت از آرای ستاد مهندس موسوی با انتقاد از تمام شدن مکرر تعرفه‌ها در روز رای‌گیری اظهار کرد: 45 میلیون و 400 هزار نفر تعداد واجدین شرایط رای دهندگی در کشور بودند و با توجه به این که بسیار بیش‌تر از این میزان یعنی 57 میلیون تعرفه از سوی وزارت کشور چاپ شده بود، نباید تعرفه‌ها در شعبه ی اخذ رای کم می‌آمد ولی متاسفانه این اتفاق افتاد تا مردم خسته شوند و رای ندهند. در کنار این‌ها با وجود آن که اعلام شده بود شعب اخذ رای موظف هستند که از تمامی کسانی که در آن‌جا حضور دارند رای‌گیری کنند ولی متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد و حتی برخی از حوزه‌ها را از ساعت 9 شب بستند.

محتشمی‌پور در پایان گفت: متاسفانه در زمان تجمیع آرا اجازه ی حضور ناظران ما را ندادند و ما نمی‌دانیم که شمارش آرا به چه صورتی انجام شده است. بر اساس قانون باید نرم‌افزار وزارت کشور مربوط به انتخابات را به ناظران ما نشان می‌دادند ولی از این کار امتناع کردند و اجازه ی بازدید از سایت را نیز تا ساعت 11 جمعه شب به نمایندگان ما ندادند و پس از آن نیز که برخی از نمایندگان ما موفق به ورود به سایت وزارت کشور شدند با این صحنه مواجه شدند که دیگر کاری از دست‌شان بر نمی‌آید و بدین ترتیب نمایندگان آقایان موسوی، کروبی و رضایی به وزیر کشور نامه نوشتند و در آن اعلام کردند که حضور ما بی‌معنا بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار