آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

هرگز با به بند کشیدن متخصصان بحران ها از بین نمی رود


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه: جمعی از استادان اقتصاد دانشکده های سراسر کشور برای آزادی دکتر علی عرب مازار یزدی، استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی نامه ای به مسئولان قویه قضائیه نوشتند.
به گزارش کلمه ، دکتر علی عرب مازار از مشاوران اقتصادی میرحسین موسوی است که در ۲۰ سال اخیر تمام وقت خود را در دانشگاه به کارهای علمی صرف کرده است.متن این نامه به شرح زیر است:
به نام خداوند جان و خرد
موضوع : درخواست آزادی دکتر علی عرب مازار یزدی استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی
نیک اندیشان قوه قضائیه کشور
با سلام
احتراماً ، بدینوسیله ما جمعی از اساتید دانشگاه های ایران در خصوص بازداشت های بی رویه نهاد های مختلف در محیط علم و دانش اعتراض خود را به آن دستگاه اعلام و امیدواریم هر چه سریعتر این اقدامات خودسرانه به پایان برسد و اعتماد و آرامش به مراکز علمی کشور باز گردد .
هر چند می دانیم بزرگترین جُرم یک استاد دانشگاه این است که از سر دلسوزی و آگاهی برای پیشرفت برنامه های اقتصادی کشور نظریه های اقتصادی خود را بیان نماید و در عصر آگاهی و دانش چگونه می توان بیان عقاید را جُرم تلقی کرد ، زیرا بحران های اقتصادی منشاء دیگری دارد و به وجود آوردن بحران ، کار استادان متخصص دانشگاه نیست ، بلکه بیشتر متوجه مدیران اجرایی کشور است و کشور در حال حاضر با مشکلات عمیق تر سیاسی،اقتصادی ، فرهنگی مواجهه می باشد که هرگز با به بند کشیدن متخصصان و آگاهان جامعه آن بحران ها از بین نخواهد رفت و همگان می دانند برخورد با اهل علم و دانش هرگز با قوه قهریه ثمره ای ندارد، زیرا راه اندیشه را نمی توان با گلوله و زندان و رُعب و وحشت مسدود کرد …. از یک استاد اقتصاد که تمام عمر خود را فقط صرف تحصیل علم و پس از آن تدریس کرده است ، جز این چه توقعی می توان داشت که آموخته های علمی خود را تنها جهت مشاوره به مدیران اجرایی کشور و مردم خود ارائه دهد .
در عصری که جوامع امروز جهان تماماً به مسائل علمی وابسته اند و بدون راهکارهای علمی و تخصصی هیچ جامعه ای به سر منزل مقصود نمی تواند برسد ، جز این نمی توان از متخصصان فن انتظار داشت و اگر جز این باشد که با فلسفه وجودی علم اقتصاد و دانشکده اقتصاد منافات دارد . و همه اهل علم و دانش این سرزمین در پیشگاه خداوند متعال و مردم جامعه خود مسئول می باشند .
امید است نیک اندیشان دستگاه قضایی و امنیتی کشور جهت این مشکل اساسی چاره ای بیاندیشند زیرا دکتر علی عرب مازار یزدی و دیگر استادان تنها به علت بیان عقاید اقتصادی از دیدگاه تخصصی خود دچار چنین بی عدالتی از طرف آن دستگاه قضایی شده اند و امیدواریم با درایت نیک اندیشان اجرایی کشور شکاف بین نخبگان جامعه و حاکمیت پُر شود و جهت احیای اعتماد دوباره اقدامات مقتضی صورت گیرد و هر چه زودتر همه استادان و دانشجویان دربند به زودی از اسارت آزاد و در محیطی سرشار از محبت و اعتماد و دوستی به کار علمی خود مشغول گردند . خداوند همه ما را از شرّ شیاطین جنی و انسی در امان بدارد.
قبلاً از همکاری همه نیک اندیشان دستگاه قضایی و امنیتی کشور کمال تشکر را دارد .
جمعی از استادان اقتصاد دانشکده های سراسر کشور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار