آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

علیرضا بهشتی؛ مظلوم تر از پدر


چهارشنبه, ۳۰م دی, ۱۳۸۸
کلمه: زهرا مجردی*-امروز وقتی از خیابان شهید قرنی میگذشتم با دیدن نام مجتمع قضائی شهید بهشتی بغض سنگینی راه گلویم را بست. به یاد حسنای کوچک علیرضا بهشتی افتادم که چشمانش به نجابت چشمان پدرش بود؛ و غمگین. به یاد روایت خانواده زندانیان از ورود علیرضا بهشتی به دادگاه انقلاب افتادم که روایتی دردناک بود. علیرضا بهشتی با لباس زندان و دمپائی از سالنهای دادگاه انقلاب و از زیر عکسهای شهید بهشتی عبور میکرد و مردمان ناظر، متأثر و گریان او را مینگریستند هرچند زمانی پیشتر با یاوران دیرین و فرزندان معنوی شهید بهشتی نیز چنین کرده بودند، اما مثل اینکه امروز این شهید بهشتی بود که جهت قرائت رحمانی از دین نبی اعظم محمد بن عبدالله محاکمه و بازپرسی میشد، او که امام در موردش فرمود: «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود».
اما امروز بهشتی در میان ما نیست تا ببیند فرزندش از خودش مظلومتر است. او نیست تا ببیند چگونه میراث شهیدان انقلاب و جنگ با قدرتطلبی و دنیاخواهی به اسم حفظ ارزشها معاوضه میشود. امروز بهشتی نیست تا نظاره گر قامت محکم و استوار علیرضایش در سلول ۲ x 1.70 انفرادی بند ۲۰۹ اوین باشد.
امروز یاران همفکر بهشتی نیستند که از درون مجلس مردمی فریاد دفاع از آرمانهای به تاراج رفته انقلاب را برآورند. امروز دیگر آن دولتیان همفکر بهشتی که در راه دفاع از حق و حقیقت در کنار بهشتی در آتش خشم و کینه نفرت و نفاق سوختند وجود ندارند اما اکنون نگاه ما رو به فردا است.
علیرضا بهشتی و دیگر یاران در بند در حقیقت نماینده تفکری هستند که به دنبال عدالت واقعی، اعتلای اخلاق و استواری حصائل انسانی هستند تفکری که مردمان را برابر میبیند و حکومت را موظف به خدمت به آنان میداند. آنان فریادگر ندای آزادیخواهی و اسلام راستین مردمانی هستند که در سال ۵۷ به امید بهروزی و اعتلای جامعه فریاد استقلال آزادی و جمهوری اسلامی سر دادند.
هرچند امروز روزگار پررنجی را میگذرانیم ولی میدانیم که این تاوان رسیدن به فرداهای روشن پیش روست. پس به این امید همه باهم استوار و راست قامت تا به آخر ایستاده ایم و همچنان که فریاد شهید بهشتی هنوز شنیده میشود که «ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند».
*همسر محسن میردامادی دبیرکل دربند حزب مشارکت اسلامی
منبع: سایت نوروز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار