آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

سید مجتبی واحدی : خودسری کنید تا مقرب شوید!


تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸

در نیمه اردیبهشت ۱۳۸۲ ، علی لاریجانی در کسوت ریاست سازمان صدا وسیما ، خود را ماورای قانون دید و گزارش نمایندگان مجلس اصلاحات از تخلفات چند صد میلیاردی صدا وسیما را «کشکی» نامید. در آن زمان ، بسیاری از افراد گمان می کردند «درشت گویی» لاریجانی به خاطرعنایت ویژه عالی ترین مقامات نظام به همه افراد و نهادهایی است که با اصلاح طلبان ، خصومت دارند. اما گویی به کمتر از ۷ سال وقت نیاز بود تا مشخص شود اصل ماجرا چیست. در سال ۸۸، عده ای از صاحب نفوذان کشورتصمیم گرفتند اعتراض های انتخاباتی را به هر قیمت سرکوب کنند. ازسوی دیگر، حجم اعتراضات آنقدر گسترده بود که سرکوب آن تنها با چشم بستن بر بعضی «جنابت پیشگی» های بی سابقه محقق می گشت.

آنچه در کهریزک اتفاق افتاد هیچ چیز نبود جز تامین دیدگاه این گروه صاحب نفوذ در کشور.اما اولا اعتراضات انتخاباتی حتی به درون خانواده های مدعی اصولگرایی نفوذ کرده بودو ثانیاَ بی اخلاقی های انتخاباتی و تک روی های مدیریتی احمدی نژاد ، بسیاری از کارگزاران اصولگرای حکومت را قانع می ساخت تا با ایستادگی آشکار وپنهان در برابر سرکوب معترضان انتخاباتی ، به صورت غیر مستقیم از تقویت موضع احمدی نژاد جلو گیری کنند. در جریان سرکوب اعتراضات پس از ۲۲ خرداد، دستگیری تعدادی از جوانان وابسته به خانواده های اصولگرا و تحویل جنازه مرحوم روح الامینی ، نگرانی را به درون خانواده هایی برد که بر اساس دسته بندی های سیاسی قاعدتا می بایست از تتیجه انتخابات احساس رضایت می کردند.
از سوی دیگر، تاکید تلویزیونی علی لاریجانی بر لزوم توجه به سخن معترضان به عده ای دیگر هم جرأت داد تا به هر نحو ممکن به «روند سرکوب اعتراضات » سرک بکشند وخواب آسوده «سرکوبگران» را آشفته سازند.پس از مدتی ، آن نگرانی ها واین سرک کشیدن ها ، موجب تشکیل هیئتی توسط علی لاریجانی شدکه وظیفه اعلام شده آن ، بررسی برخی وحشی گری ها از جمله اتفاقات کهریزک بود.

این هیئت پس ازحدود شش ماه ناز و کرشمه ، بالاخره در اواخر دی ماه گزارش کار خودرا ارائه نمود که البته چیزی بر اطلاعات مردم و تحلیل گران نیفزود. اما هر چه بود تهیه کنندگان گزارش ، نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم نبودند که بی اعتنایی به گزارش انان، دل قدرتمندان کشور را شاد و موجب «تقرب ویژه » شود. رئیس مجلس هم کروبی نبود که شجاعت های او ، چهار سال خون به دل قدرتمندان انحصار طلب می کرد.این بار ، رئیس مجلس، همان کسی بود که برای جلب رضایت برخی نهادهای قدرت ، درتمام دوره ۱۰ ساله ریاست خود بر صدا وسیما به تخریب اصلاح طلبان می پرداخت. پس قاعدتا گزارش اخیرمی بایست محترم شمرده می شد.اما بر خلاف این انتظار ، گزارش نه چندان تعیین کننده «مجلس فرمان بر» هم تحقیر شد.

اگر شش سال واندی قبل ، علی لاریجانی با تبختر خاص ، نام «کشکی » را برای گزارش افشاگرانه مجلس ششم برگزید، امروز صادق لاریجانی با سکوت در برابر ادعاهای «سعید مرتضوی » ٌدر عمل ، اعتقاد خود به « کشکی » بودن گزارش نیم بند مأموران برادر خود در مجلس هشتم را به نمایش می گذارد. سه روز قبل ، سعید مرتضوی مدعی شد: « عالی ترین مقام قضایی کشور با بررسی همه جانبه ، صراحتا اعلا م نمودند در موضوع حادثه کهریزک هیچگونه تخلفی ازسوی قضات مورد اشاره ودادستانی تهران انجام نشده است.» این ادعای مرتضوی با سکوت صادق لاریجانی مواجه شد تا همگان بدانند آنچه عده ای را «مقرب درگاه » می سازد میزان خودسری وگردن کشی آنها دربرابر «قوانین محدود کننده » است :این « گردن کشی » یک روز می تواند توسط علی لاریجانی باشد ودربرابر مردمی ترین مجلس ایران که تنها خواسته آن ، تن دادن همه قدرتمندان به « قانون » است و روز دیگر عناصر گردن کش ، کسانی هستند که با خشن ترین روش ها به سرکوب معترضان انتخاباتی می پردازند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار