آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

استاد دانشگاه:آقاي موسوي، عصبانيت افق ديد انسان را کم مي کند

عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس با تاکيد بر اينکه عصبانيت افق ديد انسان را براي تصميم گيري محدود مي کند، گفت: تصميماتي که در اين حالت گرفته مي شود همه جانبه نيست و آقاي موسوي هم به نظر مي رسد بايد با توجه به اين نکته اقدامات اصلاحي را انجام دهند.

دکتر محسن ايماني،در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا، با اشاره به کلامي از اميرالمومنين(ع) خطاب به مالک اشتر درخصوص عدم تصميم گيري در زمان عصبانيت، اظهار داشت: تصميماتي که در لحظه عصبانيت گرفته مي شود ممکن است تصميم دقيقي نباشدچرا که به صورت عمومي به دليل هيجاناتي که ايجاد مي شود ضربان قلب بالا مي رود و هورمونهايي باعث برانگيختگي انسان مي شود و در نتيجه افق ديد محدود مي شود. 
وي افزود :هر تصميمي نياز به انديشيدن دارد و و لازمه انديشيدن يک فضاي آرام است و هر فضاي غير آرامي که از طريق استرس يا ساير عوامل به وجود آيد فضاي تصميم گيري نيست چون در فضاي نا آرام همه جوانب را نمي توان ديد. 
اين عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس گفت: آقاي موسوي تصميماتي را براساس گزارشهايي که به نظر ،گزارش يک دوست نيست گرفت، در حالي که بهتر بود با بررسي اخبار رسيده و ايجاد يک فضاي مشورتي با نخبگان و بدون شتابزدگي بهترين تصميم گيري را داشته باشد. 
ايماني با تاکيد بر مشورت با نخبگان دلسوز ، آرام، خيرخواه، مجرب و اهل تجربه خاطرنشان کرد: هيچ دانشگاهي نخبه ،هيچ راهي را جز قانون پيشنهاد نمي کند چرا که اگر به قانون توجه نکنيم نمي توانيم انتظار داشته باشيم مردم به قانون عمل کنند و به آن پايبند باشند. 
استاد روانشناسي دانشگاه تربيت مدرس با اشاره به نظر "جان لاک"مبدع تفکر جامعه مدني اظهار داشت: آزادي معرفي شده در نظر جان لاک همان آزادي در حدود قانون است و همه انديشمندان بر آن صحه مي گذارند. 
وي حفظ منافع ملي را در اولويت دانست و اظهار داشت: هيچ کس حق ندارد منافع ملي را به خطر بياندازد و حتي اگر نفع شخصي هم درکار است بايد به خاطر منافع ملي از آن گذشت. 
عضو هيأت علمي دانشگاه تربيت مدرس افزود : اگر کسي تصميم اشتباهي بگيرد بايد نظرش را اصلاح کند و اگر مردم اين جسارت قبول اشتباه را از کسي ببينند برحسن نيت فرد صحه مي گذارند و آن را مي پذيرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار