آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۱۴, دوشنبه

یادداشت مهم تحلیلگران انقلاب سبز در خصوص مسابقه اس ام اس صدا و سیمای انحصاری:اعلام همبستگی یا حرکت خزنده کودتاچیان؟


در روزهای اخیر ستاد جنگ روانی کودتا ترفند جدیدی را برای ایجاد تفرقه در میان هواداران جنبش سبز به کار برده اند. بعد از تظاهرات روز عاشورا، پیامک هایی از منابعی وابسته به خبرگزاری ایرنا و برنا (وابسته به دولت کودتا) به صورت انبوه به شبکه کاربران تلفن همراه تزریق شد و به صورت فوروارد در کل شبکه منتشر شده است. پس از موفقیت آن طرح، از دیروز کاربران دعوت شدند که در مسابقه اس ام اسی تلویزیون کودتا شرکت کنند. تعدادی از هواداران جنبش سبز هم با ارسال مجدد این اس ام اس ها، سایرین را به این نتیجه رسانده اند که گویی یک آکسیون جمعی جنبش سبز در جریان است و به این ترتیب حجم انبوهی از پیامک در شبکه ارسال و درآمد قابل توجهی به حساب شرکت مخابرات (وابسته به سپاه) واریز شده است.

باید توجه داشت که این حرکت یک فریب است که متاسفانه گسترش یافته است. طبق اطلاعات موجود، پیامک های این چنینی با ظاهر جوک و شوخی یا خبر رسانی (مثلا در مورد بازداشت زهرا رهنورد) دو هدف همزمان را دنبال میکنند: اول بمباران خبری سبزها و کلافه کردن آنها و دوم: شکستن تحریم اس ام اس و کسب درآمد برای نجات مخابرات از ورشکستگی. همچنین شواهدی در دست است که شوخی ها و جوک های سیاسی اس ام اسی که در مورد هاشمی رفسنجانی، ماهواره امید، تشابه احمدی نژاد به آرم چی توز و نظایر آن در شبکه دست به دست میشد، از طریق همین ستاد جنگ روانی تولید و در شبکه منتشر میشد که در ماه های اخیر با هوشیاری سبزها این حرکت ناکام شده بود. اما این بار تحت عنوان اعلام همبستگی و نمایش حضور میلیونی و ... حرکتی جدید را در پوشش ظاهری حمایت از جنبش سبز آغاز کرده اند که میتواند علاوه بر مسائل مالی، مشکلات امنیتی را برای کاربران ایجاد کند، چرا که شماره های ارسال کننده در آرشیو صدا و سیما ذخیره شده و در اختیار وزارت اطلاعات و سپاه قرار خواهد گرفت.

لذا از هواداران و حامیان آگاه جنبش سبز تقاضا میشود نسبت به این حرکت هشیاری به خرج داده و به نکات زیر توجه کنند:

1. از ارسال مجدد (فوروارد) پیامک به دیگران خودداری فرمایید.

2. خونسرد باشید و از پاسخ دادن به شخص ارسال کننده پیام و تلاش برای منصرف کردن وی خودداری فرمایید. در هر صورت تعدادی از هموطنان به این برنامه پیامک خواهند زد!

3. در صورت امکان تلفن همراه خود را از همین لحظه تا پایان برنامه نود، و ترجیحا تا صبح سه شنبه خاموش نمایید. کشیدن سیم کارت در حالت روشن، از خاموش کردن بهتر است.

۲ نظر:

  1. فردای ایران سلام:

    1. گاهی باید قدرتمان را به رخ کودتاچیان بکشیم، شاید آمار را وارونه جلوه دهند، اما آنچه مهم است ترساندن کودتاچیان مهم تر است.
    2. ارسال اس ام اس برای یکبار سودی برای دولت ندارد.
    3. وقتی آمار برنامه نود غیر قابل قبول شود، توجیه پیدا می شود.
    4. کشیدن سیم کارت، هنگامی که گوشی روشن است، در 10% موارد، منجر به سوخته شدن سیم کارت می شود، که در نتیجه، هزینه ی 7.000 تومانی بهتری نسبت به اس ام اس 16 تومانی برای دولت دارد.

    لطفا پاسخ بدهید
    بدرود
    سبز باشید

    پاسخحذف
  2. در ضمن:

    متشکرم. سایت بسیار خوبی دارید.

    پاسخحذف

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار