آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

نامه احمدي مقدم به موسوي

ناجا درصورت تداوم رويه کنوني با قاطعيت با اقدامات غيرقانوني برخورد مي کند

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران درنامه اي خطاب به ميرحسين موسوي از نامزدهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نوشت:ناجا درصورت تداوم رويه کنوني براي حفظ نظم و امنيت جامعه و مردم با قاطعيت با اقدامات غير قانوني براساس وظايف ذاتي خود برخورد مي کند.
به گزارش روز شنبه ايرنا، متن اين نامه که يک نسخه آن در اختيار خبرگزاري جمهوري اسلامي قرار گرفته به اين شرح است. 
جناب آقاي ميرحسين موسوي 
سلام عليکم 
ايجاد امنيت کم‌ترين وظيفه نيروهاي انتظامي است که تاکنون بنا به ملاحظاتي، با همه بي قانوني‌هايي که تحت لواي هواداري از شما صورت گرفته، ناگزير از کنار وظائف ذاتي خود با غمض عين عبور کرده‌ايم و تازه مورد اتهام هم قرار مي‌گيريم‌! 
آنان‌که انتظار اين همه خويشتن داري را از پليس نداشتند تا اين‌جا خواب‌هاي خود را بي‌تعبير ديده‌اند. مجروح شدن حدود 400 نفر از نيروهاي خدوم ناجا، گر چه دل را به درد مي‌آورد ولي‌ از آن دردآورتر تهمت حمله و تهاجم به صفوف مردم است. 
از اين رو لازم مي‌دانم نکاتي را خدمت جنابعالي عرض نمايم: 
1- نيروي انتظامي به واسطه برآوردهايي که به صورت مستمر از فضاي عمومي جامعه دارد سعي نموده است که همواره مقتضيات زمان و مکان را با درايت و هوشمندي در تأمين حفظ نظم و امنيت، مدنظر داشته و بر اين اساس با کم‌ترين هزينه بيش‌ترين بهره‌وري را کسب نمايد و در اين فضا، تعامل منطقي با جامعه بعنوان يک راهبرد اساسي فراروي ناجا قرار دارد. 
2- بر مبناي برآوردهاي اجتماعي از فضاي ايام انتخابات، نيروي انتظامي سعي کرد با درک شرايط و احساسات قطبي شده ايام تبليغات انتخاباتي، فضاي مساعد را براي طرح ديدگاه‌هاي هواداران و شادابي بخشيدن به فضاي جامعه فراهم سازد و با تمام توان با کنترل احساسات طرفين از بروز هرگونه درگيري جلوگيري کند. 
3- گرچه در ايام تبليغات انتخاباتي بسياري از رفتارها چون ايجاد ترافيک سنگين، اختلال در روند عادي زندگي مردم و راهپيمايي هاي خياباني که عمدتا مغاير با قانون بود و نيروي انتظامي وظيفه قانوني ممانعت را داشت، با خويشتن داري و بردباري تحمل کرد که اين امر مورد تقدير ستادهاي انتخاباتي کانديداي محترم قرار گرفت. 
4- در روز انتخابات، ناجا با تمام توان، فضاي امن را در اقصي نقاط کشور فراهم ساخت و در سايه رعايت ضوابط قانوني بستر امن حماسه 22 خرداد فراهم گرديد. 
5- پس از اعلام نتايج انتخابات، هواداران جنابعالي در يک اقدام غيرقانوني با هجوم به خيابانها و برهم زدن نظم و امنيت عمومي فضاي جامعه را به هم ريختند و در سايه اين بي نظمي و بي قانوني عده اي سودجو و اراذل و اوباش به تخريب اموال عمومي، مزاحمت براي مردم، آتش زدن خودروها و موتورسيکلت هاي مردم، شکستن شيشه بانک ها، مغازه هاي هموطنان پرداختند و در اين ميان خود شما و هوادارانتان ديديد که ناجا منطبق با وظيفه ذاتي و قانوني، با اراذل و اوباش و اغتشاشگران با اقتدار برخورد کرد و با هوادارانتان مدارا و مماشات کرد. اين مدارا تاکنون راهبرد پليس بوده است و خود خوب مي دانيد که از اين حيث ناجا مورد شماتت و عتاب برخي سايت‌ها نيز قرار گرفته است. 
6- اگر چه جنابعالي در پيامي حساب خود و هوادارانتان را از اغتشاشگران جدا نموديد و ناجا هم همواره اعلام کرده است که حساب اغتشاشگران و اراذل و اوباش از هواداران جداست و نحوه برخوردهاي پليس اين را به اثبات رسانده است ولي واقعيت اين است که حداقل اغتشاشگران و اراذل و اوباش در سايه فضاي غيرقانوني ايجاد شده توسط شما، به اقدامات تخريب گرانه مي پردازند و در طول سه شب 23، 24، 25 خردادماه در تمام موارد، اغتشاشگران به تخريب و ناامن سازي فضاي عمومي پرداختند. 
7- جنابعالي خوب مي دانيد که ناجا حتي در برخورد با اراذل و اوباش و اغتشاشگران نيز از اختيارات قانوني مقتدرانه استفاده نکرد و با اتخاذ رويکرد تحمل و بردباري و بدون شليک حتي يک تير به کنترل اوضاع پرداخت و شاهد اين مدعا مجروحيت و بستري شدن حدود چهارصد نفر از ماموران جان برکف ناجا مي باشد. 
8- بپذيريد که تجمعات و راهپيمايي هاي غيرقانوني، مشکلات جدي را براي مردم فراهم ساخته و ايجاد ترافيک هاي سنگين و سرگرداني مردم، مزاحمت براي کسبه و مغازه داران، راهبندان هاي طولاني، شائبه دست آويز و ملعبه بودن قانون را توسط هوادارانتان ايجاد مي کند و اين امر برخلاف شان و روحيه قانون گرايانه مورد ادعاي شماست که همواره در تبليغات انتخاباتي بر آن تاکيد مي کرديد. 
در پايان اعلام مي نمايم که در صورت تداوم رويه کنوني ناجا در راستاي حفظ نظم و امنيت جامعه و مردم، بصورت قاطع با اقدامات غيرقانوني براساس وظايف ذاتي خود برخورد خواهد کرد و جاي هيچ گله اي وجود نخواهد داشت. 
فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران 
سرتيپ پاسدار دکتر اسماعيل احمدي مقدم 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار