آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۳۰, شنبه

وزارت کشور: هيچ گروهي تابحال براي انجام راهپيمايي به وزارت کشور مراجعه نکرده است

"محمود عباس زاده مشکيني " در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : از آنجا که هيچ گروهي به وزارت کشور براي اخذ مجوز جهت راهپيمايي مراجعه نکرده ،بنابراين هيچ مجوزي نيز تا زمان حاضر از سوي اين وزارتخانه براي انجام هر گونه راهپيمايي صادر نشده است . 
عباس زاده با اشاره به ماده 30 آيين نامه قانون احزاب مصوب 3/1361/30 هيات وزيران اظهارداشت : براساس اين ماده تقاضاي برگزاري راهپيمايي و تشکيل اجتماعات بايد يک هفته قبل از انجام راهپيمايي، "کتبا" و "حضورا" توسط نماينده رسمي و معرفي شده گروه ، به وزارت کشور تسليم شود. 
وي با تاکيد براينکه مدارک براي انجام هر گونه راهپيمايي و يا تشکيل اجتماعات در تهران ، بايد به وزارت کشور تحويل داده شود، اظهارداشت : اين در حالي است که برخي گروه ها تقاضاي راهپيمايي خود را به فرمانداري ها نمابر مي کنند که قابل قبول نيست . 
عباس زاده ، اظهار داشت : براساس ماده 31 آيين نامه قانون احزاب ،همچنين گروه موظف است براي انجام راهپيمايي و تشکيل اجتماعات ، تعهدي مبني بر "عدم حمل سلاح" و يا "عدم اخلال نسبت به مباني اسلام" و " امنيت" به وزارت کشور تسليم نمايد. 
دبير کميسيون ماده 10 احزاب همچنين به ماده 32 آيين نامه قانون احزاب نيز اشاره کرد و گفت: موضوع راهپيمايي يا اجتماع ، هدف از برگزاري آن ، تاريخ برگزاري ، ساعت آغاز و پايان آن ، مسير راهپيمايي و ابتدا و انتهاي آن ، محل سخنراني و قطعنامه از جمله مواردي است که گروه موظف است بر اساس اين ماده ، مدارک خود را به وزارت کشور براي راهپيمايي ارايه دهد . 
عباس زاده افزود : مشخصات کامل مسوولان اجرايي و انتظامي مراسم ، سخنران و موضوع سخنراني ، شعارهاي راهپيمايي، يک نسخه از قطعنامه تهيه شده و يک نسخه از طرح و شيوه انتظامات داخلي راهپيمايي از جمله ديگر مواردي است که بايد يک گروه متقاضي راهپيمايي يا تشکيل اجتماعات براساس ماده 32 آيين نامه قانون احزاب به وزارت کشور به صورت حضوري و کتبي به وزارت کشور ارايه دهد. 
وي در ادامه همچنين به انجام هر گونه راهپيمايي و تشکيل اجتماعات در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: طبق ماده 36 آيين نامه قانون احزاب ، مدارک لازم براي راهپيمايي و يا تشکيل اجتماعات در شهرستان ها بايد به فرمانداري محل ارايه شده و فرمانداري نيز همراه با اظهارنظر در خصوص آن ، تقاضاي ياد شده را به استانداري و استانداري نيز پس از اعلام نظر صريح ، به منظور اتخاذ تصميم نهايي آن را به وزارت کشور ارايه دهد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار