آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

بیانیه ادوار تحکیم وحدت درخصوص دور جدید فشارها به این سازمان و حمایت از راهکارهای کروبی و موسوی


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) در واکنش به موج جدید بازداشت و اعمال فشار به اعضای این سازمان و سایر احزاب منتقد و همچنین راهکارهای ارائه شده از سوی رهبران جنبش اصلاحی، بیانیه ای صادر کرد.
متن بیانیه به این شرح است:
تبلیغات و دروغ پراکنی گسترده رسانه های حکومتی، بازداشت های گسترده و برگزاری تجمعات دولتی با بکارگیری همه ترفندهای بسیج نیرو، همگی کوششی بی حاصل در قلب واقعیات سرکوب خونین معترضان در عاشورای حسینی است که نتوانسته پاسخی برای خون های به ناحق ریخته فراهم کند و علیرغم جنجال خبری اقتدارگرایان، یکبار دیگر سناریویی یکسره کردن کار مخالفان و تثبیت دولت نامشروع با شکست مواجه شده است.

از این رو بازداشت گسترده روزنامه نگاران، دانشجویان، فعالان سیاسی، مدافعان حقوق بشر و تداوم فشارها و رفتارهای غیرقانونی با بازداشت شدگان را می توان نوعی فرار به جلو جهت انحراف افکار عمومی از شکست فاحش حامیان دولت در بسیج نیروی مردمی و همچنین بازگرداندن روحیه به صفوف متشتت و در حال ریزش حامیان احمدی نژاد قلمداد کرد.
اینک هیاهوی بسیار این طیف در محارب خواندن بازداشت شدگان روز عاشورا و تاکید بر لزوم اعدام چندین نفر برای زهر چشم گرفتن از مردم معترض به شعبده انتخابات، جنبش اعتراضی مردم را در وضعیتی حساس قرار داده است که پیروی از خرد و پرهیز از افتادن در دام خشونت همراه با تشریک مساعی و وحدت و همگرایی عملی همه نیروهای حاضر در جبهه مخالفان دولت را بیش از پیش ضروری ساخته است.
در این شرایط سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) طی هفته های گذشته بار دیگر با موجی از برخوردهای امنیتی و قضایی نسبت به اعضاء و هواداران خود در سراسر کشور مواجه شده است
1- تایید حکم ناعادلانه دکتر احمدی زیدآبادی، دبیرکل دربند سازمان مبنی بر شش سال زندان، پنج سال تبعید به گناباد و محرومیت مادام‌العمر از هر گونه فعاليت و تحليل حوادث، به صورت کتبی يا شفاهی که بی شک از نظر عدم وجاهت عقلی و حقوقی و همچنین تضاد با موازین حقوق بشر به عنوان سندی غیرقابل کتمان در پرونده سیاه قوه قضاییه و نهادهای امنیتی در جریان حوادث پس از انتخابات خواهد ماند.

2- محرومیت مجدد عبدالله مومنی، سخنگوی دربند سازمان در مرحله تجدیدنظرخواهی از حق اختیار وکیل با توسل به شیوه های غیرقانونی، بلاتکلیفی وی در زندان و نیز ممانعت از حقوق قانونی و استخدامی وی در جهت ایذا و آزار خانواده و بستگان ایشان.

3- بازداشت رشید اسماعیلی عضو شورای سیاستگذاری سازمان، در اصفهان و نگهداری وی علیرغم مشکلات جسمی و همچنین تداوم حبس مهرداد بزرگ، عضو کمیته سیاسی سازمان پس از گذشت قریب به 50 روز و پایان مراحل بازجویی از وی. همچنین بازداشت روزبه کریمی از اعضای کمیته حقوق بشر سازمان و همسرش فروغ میرزایی.

4- صدور حکم ناعادلانه شش سال حبس تعزیری برای سلمان سیما، از فعالان مبرز جنبش دانشجویی طی سالهای گذشته در دانشگاه آزاد و عضو سازمان دانش آموختگان ایران، در خصوص پرونده بازداشت وی در تابستان 87. همچنین تداوم حبس کوهزاد اسماعیلی از اعضای شورای مرکزی شعبه گیلان سازمان در زندان رشت.

5- ایذا و تهدید مداوم اعضای سازمان توسط نهادهای امنیتی و اعمال انواع محدودیت در بهرمندی آنها از حقوق اجتماعی و شهروندی شان ازجمله اخراج سمیرا صدری عضو شورای سیاستگذاری سازمان از آموزش و پرورش به دلیل فعالیت سیاسی.

نیز بازداشت گسترده و صدور احکام انضباطی در خصوص فعالان دانشجویی در دانشگاه های مختلف کشور از جمله پلی تکنیک تهران، فردوسی مشهد، علم و صنعت ایران، شیراز و ... در کنار هجمه همه جانبه به اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) و بازداشت خانم بهاره هدایت و آقایان مهدی عربشاهی، مرتضی سمیاری و تداوم بازداشت آقای میلاد اسدی، که حکایت از کینه مرتجعان و حامیان استبداد نسبت به نهاد دانشگاه دارد نه تجربه جدیدی برای دستگاه های امنیتی است و نه زخمی تازه بر پیکر جنبش دانشجویی، بلکه سالها مقاومت و زایش هر روزه این جنبش در برابر ظلم و بیداد پاسخی همیشگی به اقتدارگرایان است که این بار نیز تیغ آنها کندتر از آن است که در برابر ایستادگی جنبش دانشجویی ایران دوام آورد.

با این وجود در شرایطی که بخش عمده فعالان سیاسی اصلاح طلب و تحول خواه در زندان به سر می برند و موج های متعدد بازداشت فعالان سیاسی در جریان حوادث پس از انتخابات، ضربات سهمناکی را به پیکره احزاب سیاسی منتقد وارد آورده است، اصحاب استبداد به این بگیر و ببندها راضی نشده و پروژه حذف و تعطیلی احزاب و گروه های منتقد را پیشه نهادهای امنیتی ساخته اند، در این راستا اعمال فشارهای غیرقانونی و غیرانسانی به یکی از پرسابقه ترین و متعهدترین احزاب سیاسی کشور نسبت به منافع ملی و حقوق شهروندان، یعنی «نهضت آزادی ایران» از طریق بازداشت گسترده اعضاء و بستگان آنها حرکتی کم سابقه است که به خوبی حکایت از فرصت طلبی جناحی تندرو و تمامیت خواه در جهت تسویه حساب با کلیه جریانات سیاسی منتقد با استفاده از شرایط بحرانی موجود و توسل به ابزارهای غیرسیاسی و غیرقانونی دارد.

اما این موج بی قانونی و قلع و قمع منتقدان در همه سطوح را گویی سر باز ایستادن نیست. كار آقايان به جايي رسيده است كه در مورد صلاحيت علمي مرجع مبرز و روشن اندیش، «آيت الله العظمي یوسف صانعي» نيز حكم قيم مأبانه صادر مي كنند تا به خيال خويش از نفوذ اين مرجع آزاده بكاهند، حال آنكه «سنگ بد گوهر اگر كاسه ى زرين شكند/ قيمت سنگ نيفزايد و زر كم نشود»، بلكه گوهرهاي ناب در كوره حوادث تاريخي است كه خود رابراي مردمان نمايان مي كنند و محبوب دل ايشان مي شوند، چنانچه «فقيه عاليقدر» نیز تا آخرين لحظات عمر گرانبهايش اينگونه بود.

بر این اساس، سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) اعلام می کند که دفاع از دبیرکل، سخنگو و سایر اعضای بازداشت شده سازمان را وظیفه خود می داند و همچنان بر تعهد خویش مبنی بر دفاع از حقوق کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی تاکید می نماید.

بعلاوه این سازمان همراه با سایر گروه ها و احزاب اصلاح طلب و تحولخواه در کنار مردم صلح طلب و آزادی خواه ایران و رهبران جنبش اصلاحی آنان ایستاده است و ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی ناکام علیه «مهدی کروبی» در قزوین، تعقیب و محاکمه عوامل این ترور نافرجام را آزمونی مناسب در جهت سنجش ادعای مبلغان منع خودسری و خشونت می داند و همچنانکه پیش از این در بیانیه ای مشترک با دفتر تحکیم وحدت به عنوان عمده ترین تشکل دانشجویی کشور، تصریح کرده است حمایت این سازمان از جناب آقای مهدی کروبی، تنها محدود به دوره انتخابات نبوده و سازمان دانش آموختگان ایران در این ایام دشوار که ایشان در مقام دفاع از حقوق و آزادی ایرانیان و نیز اصلاح امور کشور متحمل انواع فشارها و تهدیدها شده اند با قاطعیت از ایشان حمایت کرده و راهکارهای پیشنهادی ایشان که فصول مشترکی نیز با پیشنهادات مهندس میرحسین موسوی دارد را مسیری برای خروج جامعه از بحران، احقاق حقوق ضایع شده ملت و تامین منافع ملی می داند.

امید آنکه با حفظ اتحاد در جبهه اصلاحات و همراهی همگامی مردم فرصتی تازه برای ارتقای دموکراسی توام با تامین حقوق و آزادی های بنیادین شهروندان و توسعه کشور در همه زمینه ها ایجاد گردد.
سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)
بیست و دوم دی ماه یکهزارو سیصدوهشتادوهشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار