آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

حائری شیرازی؛ از فرمان به کشتار تا استادی اخلاق دولت


تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز(جرس): "نباید با دستگیری معترضین، سبب عزیز شدن آنها شوید؛ فقط آنها را بکُشید." آنچه در بالا نقل شد، بخشی از سخنان محمد صادق (محی‌الدین) حائری شیرازی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه موقت شیراز، نماینده مجلس خبرگان، استاد اخلاق کابینه دولت کودتا و بعلاوه عضو جدید هیئت رئیسه فدراسیون تیراندازی، در رسانه ملی کشور بود.  

شاید اگر این استاد اخلاق کابینه دولت کودتا یک گام فراتر از امامان جمعه تهران (خاتمی و جنتی) و مشهد (علم الهدی)، صراحتاً از بلندگوی رسمی کشور دستور قتل مخالفان و رهبران جنبش سبز را را صادر نمی کرد و رسانه ملی را به تریبونی جهت دعوت به قتل و کشتار منتقدین و معترضین نمی کرد، پرداختن به این نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان، ضرورت امروز ما نبود. آنچه جای بحث گشوده، اینست که شیپور ترور و جنگی که امثال حائری دائما در آن می دمند و به کمتر از مرگ منتقد رضایت نمی دهند، تا کجا پیش خواهد رفت؟



محمد صادق (محی‌الدین) حائری شیرازی کیست؟

پیرامون سوابق شیخ محمد صادق (محی‌الدین) حائری شیرازی و حضور وی در انجمن حجتیه و حتی تبار او (بنا به تحقیقات مورخان)، بحث زیادی به میانه رفته است. اما گفتار امروز ما فعلا پیرامون عملکرد این روحانی قدرتمند فارس، بعد از شهادت آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب در آذر ماه سال ۶۰ و طی حدود سه دهه نمایندگی ولی فقیه در فارس، امامت جمعه شیراز، نمایندگی مجلس، نمایندگی خبرگان و سِمَت های مختلف می باشد. البته در گفتار امروز مجالی برای پرداختن به مواردی چون اظهارات وی پیرامون مسائل اجتماعی و اقتصادی و بین المللی نیست. شاید وقتی دیگر...


از انجمن حجتیه تا زمین خواری
این عضو مجلس خبرگان که هفته گذشته با حضور در شبکه خبر و طی خطابه ای تلویزیونی، صراحتا خواستار اعدام معترضان شده، کسی ست که به جرات می توان او را از پدر خواندگان شبکه های مافیایی کشور و خطه فارس طی سه دهه اخیر نامید. چندی پیش عبداالله شهبازي، یکی از محققان و مورخان کشور، در جزوه ای تحقیقی بنام «زمین و انباشت ثروت»، همراه با افشای سوابق تکان دهنده و روابط محفلی حائری شیرازی، از سودهای نجومی وی از راه "فساد مالی"، "زمین خواری" و زد و بندهای صورت گرفته تحت عنوان طرح «فلاحت در فراغت» پرده برداشت. از قرار معلوم در جریان این طرح بود که باند حائری بخش عمده ای از اراضی مرغوب دولتی و حتی خصوصی و مراتع عشایر در اطراف شیراز، به قطعات کوچک تفکیک، فروخته و به جیب زده شد و اَحَدی هم حق پیگیری موضوع را نداشته و ندارد. در نتیجه آن تحقیقات، بالغ بر دهها موارد از فساد، زمین خواری، سرکوب، پایمال کردن حقوق شهروندان افشا شد و نویسنده و محقق آن نیز تحت فشار و بازداشت و تهدید قرار گرفت.



نقش حائری در کسب مقام رهبری توسط آقای خامنه ای

بعد از فوت رهبر فقید انقلاب در بهار ۶۸ و آغاز بحث پیرامون جانشینی وی و طرح "شورایی شدن رهبری"، سخنرانی و تلاش حائری برای به قدرت رسیدن سید علی خامنه ای، بسیار جنجالی و تاثیر گذار بود. خود وی در این زمینه می گوید "بنا به اعلام نایب رئیس مجلس خبرگان (هاشمی رفسنجانی)، به عنوان اولین مخالف شورایی شدن رهبری سخنرانی كردم...هیچ كس گمان نمی كرد تعداد مخالفان شورایی شدن رهبری زیاد باشد و بعد از سخنرانی من و زمانی که اسم رئیس جمهور وقت (خامنه ای) در اسامی برده شد، چهار پنجم نفرات به نفع او قیام كردند و بدین ترتیب وی به مقام رهبری رسید ."



دفاع تمام قد از احمدی نژاد

با اینکه طی چهار سال گذشته محمود احمدی نژاد مورد حمایت و دفاع حائری شیرازی قرار داشت، اما دفاع تمام قد از او را بهمن ماه سال گذشته و در مراسم كنگره بزرگداشت آیت‌الله صدوقی همگان شاهد بودند. آنجا که پدر خوانده با بیان اینكه "احمدی‌نژاد در موضع‌گیری‌ها پا به پای رهبری می‌آید"، خاطرنشان کرد "مقام رهبری می‌بیند كه در عالم احمدی‌نژاد حرفی می‌زند كه در اندام یك رئیس جمهور اسلامی است، این را می‌شود كنار سیدحسن نصرالله و اسماعیل هنیه گذاشت. بعد هم گفت كه مساله؛ مساله شاه سلطان حسین‌ها است. در انتخابات آینده مواظب اینها باشید."
وی بلافاصله پس از تقلب بزرگ و کودتای انتخاباتی خرداد ماه امسال نیز، با اعلام این نکته که "تبعیت از رهبری در تبعیت از رئیس جمهور است"، خطبه های نماز جمعه ۲۹ خرداد را مورد توجه قرار داد و خطاب به رهبری گفت "خطبه شما در تعقیب حضور ۸۵ درصدی مردم با آن آزادی مطلق و بالاتر از آن، نشان از عبور امت با امام خود از مرحله‌ای و کلاسی به کلاس بالاتر است. مساله، مساله گرفتن آتش در دست است و این ایام آخرالزمان است." وی مرداد ماه و در پنجمین همایش دکترین مهدویت خاطرنشان کرد "اینکه ولایت فقیه از رییس جمهور حمایت می کند به دلیل داشتن شهامت به دست گرفتن آتش است و ملت باید در حمایت از رییس جمهور از نظر ولی خود تبعیت کند...از آنجا می گویم رئیس جمهور آتش را در دست گرفته است که ما سالها گمان می کردیم درحادثه هولوکاست ۶ هزار یهودی کشته شده اند اما رییس جمهور آمد و گفت افسانه است و این یعنی همان آتش را در دست گرفتن. "
شاید به پاس همین تلاش ها بود که رئیس دولت کودتا، این حامی خود را به سِمَتِ «استاد اخلاق دولت دهم» منصوب کرد و انتصاب وی به عضویت در هیأت‌ رئیسه فدارسیون تیراندازی نیز بی ربط با حمایت های وی از احمدی نژاد و حمله به مخالفین کودتا نباشد.



دفاع از پارادایم قتل، خشونت عریان و کشتار مخالفان

معرفی سه تن از شاگردان «درس اخلاق» حائری شیرازی و سوابق و عملکرد آنها، کمک زیادی به شناخت تفکر و نگاه وی به دین و حکومت خواهد کرد. علی فلاحیان وزیر پیشین اطلاعات، روح الله حسینیان (خسرو خوبان) رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نماینده خشونت طلب مستعفی مجلس و حیدر مصلحی وزیر اطلاعات فعلی، هر سه از شاگردان حائری بودند. وی بلافاصله بعد از فریادهای "اعدام اعدام" در نمایش نهم دی و همزمان با تلاش حسینیان و ۳۵ نماینده دیگر برای تسریع اجرای احکام اعدام بازداشت شدگان، در رسانه ملی – و مصادره شده کشور- حاضر شد و خاطرنشان کرد "بازداشت افراد باعث عزیز شدن آنها می شود و نباید با دستگیری معترضین سبب عزیز شدن آنها شوید، فقط آنها را بکشید." استاد جدید اخلاق برای دولت دهم، در خطابه تلویزیونی فوق الذکر، دو بار صریحاً به حامیان کودتا و ارگان های سرکوب دستور داد تا جائیکه می توانند معترضین را بکشند و هر چه بیشتر بکشند بنفع نظام است.

تحلیلگران بر این باورند که تفکر حائری شیرازی، مصباح یزدی، محسنی اژه ای، جنتی، علم الهدی، یزدی و احمد خاتمی بی تاثیر بر پرونده معترضین زندانی نیست .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار