آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

برادرحسین! شما بازجو نبوده‌اید؟!+سند


چهارشنبه, ۲۳م دی, ۱۳۸۸
کلمه: سایت آینده به نقل از یکی از بینندگان خود نوشته است:دیشب در جریان مناظره آقایان شریعتمداری و کواکبیان، در پاسخ به شوخی کواکبیان که وی را بازجو خطاب کرد، وی پاسخ داد که متاسفانه هیچ وقت توفیق و ثواب بازجو بودن در جمهوری اسلامی را نداشته است .
این در حالی است که ایشان بارها خود به “گفتگو” هایی که با کیانوری، از سران حزب توده در زندان داشت، اشاره کرده است که البته احتمالا معنای آن بازجویی نبوده است.
اما عزت الله سحابی در کتاب ” اقتصاد سیاسی جهموری اسلامی ” که در سال ۸۱ منتشر شده است، در صفحه ۵۳ به صراحت بیان می کند که در سال ۶۹ هنگامی که در بازداشت بوده است بازجویش حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان بوده است و حتی بخشی از بازجویی هایش را بیان کرده است .
لازم به ذکر است کتاب فوق الذکر مجموعه ای از مصاحبه با روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بعد از انقلاب از جمله آقایان سحابی, عادلی , روغنی زنجانی و نجفی می باشد که توسط بهمن احمدی امویی که اکنون در زندان است، جمع آوری شده و توسط انتشارات گام نو منتشر شده است.
البته اینجانب همانند جناب شریعتمداری معتقدم که بازجو بودن در جمهوری اسلامی امری مذموم نیست اما سوال این است که دلیل تکذیب ان توسط مدیر مسئول متعهد کیهان چیست؟
بخشی از کتاب صفحه ۵۳
در سال شصت ونه که بازداشت شدم حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان بازجوی من بود.بازجویی من تمام شده بود ویکی دو ماه هم گذشته بود که یکباره ایشان من را احضار کردند.با چشم بسته به اتاق بازجویی رفتیم.ایشان گفت جریان این که گفته ای ولایت فقیه کار آمریکاست چیست؟
من گفتم بنده چنین حرفی نزده ام.گفت موضوع آیت وبقایی چیست؟من هم آن تحلیلی را که به آن رسیده بودیم تعریف کردم.خود شریعتمداری در تایید صحبتهای من حرفهای زیادی زد.در آن زمان آیت رابطه اش با بقایی را انکار می کرد و می گفت: من با بقایی بوده ام اما دو سه سالی است که با او قهر هستم. اما شریعتمداری می گفت دروغ می گوید او چنان مرید بقایی یود که حتی اصلاح سرش را هم مانند بقایی انجام می داد. یعنی تا این حد شیفته بقایی بود.
آن زمان من نا مه‌های آیت را ندیده بودم. بعدها در آن کتابی که منتشر شد آن هارا دیدم و فهمیدم چقدر به بقایی ارادت داشته است. اما خودش رابطه با حزب زحمتکشان را پنهان می کرد . شریعتمداری گفت تحلیل شما از گردش ۱۸۰ درجه ای بقایی در سه ماه بعد چیست؟ گفتم ما عقیده داشتیم او یک رند سیاسی بوده است . او این مسئله را مطرح کرده تا ما را یعنی تیپ روشنفکران مذهبی را که زیر بار ولایت فقیه نمی رفتند از صحنه کنار بزند. مثل قماربازها که یکباره ورقی را رو می کنند و همه را کنار می زنند. به این ترتیب فقط خودش می ماند و سپس به طریقی سلطنت را باز می گرداند .
شریعتمداری گفت شما سیاسی ها می خواهید همه کارها را تحلیل کنید و اطلاعات لازم را ندارید. گفتم آن اطلاعات چیست ؟ گفت در این فاصله سه ماهه , ارتشبد اویسی دو بار به بقایی تلفن کرده است .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار