آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

قدم در راه نسل آرمانخواه 57 نگذاریم !


دست نوشته هاي ساده : سپیدمهای تاریخی ایران چون نیلوفر زمستان شکن و خون آلودو کم عمرند،ما چه خوشممان بیاید یا بدمان ،حافظه تاریخی خود را از دست  داده ایم با وجود اینکه کوله باری از تجارب استخوان سوز پدرانمان را به دوش می کشیم.
روزگاری نسل آرمانخواه ۵۷ تمام آرزوی خود را در کتابهای جلد سفید دکتر علی شریعتی و اعلامیه های ممنوع روح الله خمینی جستجو می کردند و همه احزاب و گروههای سیاسی با هر خط و مشی بدان پیوستند .پس از اندک زمانی پس از پیروزی ،زنان در زندانها رفتند و مردان بر سر دار. امروز ما هم برای همراهی همگان قدم در همین راه گذاشته ایم و تمام اقشار در این جنبش حضور دارند. به نظر می رسد که در همین مقطع زمانی لازم است که جنبش سبز یک اشتباه تاریخی را تکرار نکند. اعضای جنبش باید اهداف خود را مشخص کنند و اگر حتی این اهداف با اهداف بزرگان سبزی چون موسوی،خاتمی و کروبی در تناقض بود،از آنها عبور کنند. (فراموش نکنیم که کسانی که دربرابر ظلم و ثار سکوت می کنند و اهداف واقعی مردم را بیان نمی کنند،خائنی بیش نیستند.)نگران از دست دادن افراد جنبش نباشیم جون اعضای جنبش می توانند به صورت تدریجی برای اهداف خود برنامه ریزی و آگاهی بخشی کنند تا جنبش به اهداف عالیه خود برسد.
به طور نمونه هم اکنون در جنبش سبز کسانی هستند که دین را از سیاست به صورت جداگانه مطالبه می کنند و افراد دیگری در همین جنبش اصلاحات را از درون نظام می خواهند،برخی دیگر نگرششان به دین متفاوت شده و تعبیرهای دیگری دارند،عده ای دیگر از اصولگرایان منتقد نیز ابراز همراهی می کنندو برخی ولایت فقیه را قبول ندارند.با این اوضاع و احوال باید مواظب بود که به دام افکار افراط گرایانه و در صورت پیروزی جنبش به دام اعدام های دسته جمعی و سرکوب با خشونت نیفتیم تا  شاهد  اعدام های کسانی که دین را از سیاست جدا می خواهند همراه با سوت و کف نباشیم.
بیایید برای یک بار هم که شده ما به عنوان نسل نواندیش به قول "چاکوتین"بر شانه های پدرانمان بایستیم و از کوله بار تجارب تلخ و شیرنی که بر پشتمان سنگینی می کند، درس بگیریم و تا دیر نشده اهداف جنبش را مشخص کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار