آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

قیمت‌ها از ابتدای سال ۸۹ آزاد می‌شوند


دوشنبه, ۵م بهمن, ۱۳۸۸
کلمه: معاون حقوقی و پارلمانی احمدی نژاد گفت: پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت ماه در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.
به گزارش ایلنا غلامرضا میرتاج‌الدینی درباره زمان آزادسازی قیمت‌ها اظهار داشت: قیمت‌ها از ابتدای سال ۸۹ آزاد می‌شود و پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد.
وی افزود: مقرر شده تا کسانی که اقدام به پرکردن فرم‌های اطلاعات اقتصادی خانوارها کرده‌اند، درفاصله آزاد سازی تا اولین پرداخت معوقه‌ها نیز به حساب آنها ریخته شود.
میرتاج الدینی با بیان اینکه هنوز رقم دقیق پرداخت‌های نقدی مشخص نیست، تصریح کرد: عددها با توجه به میزان منابعی که آزاد می‌شود، تعیین می‌شوند که این منابع در سال اول ۲۰هزار میلیارد تومان خواهد بود.
وی ادامه داد: براساس تصمیم دولت۵۰ درصد این منابع به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود، البته۱۰ درصد نیز به عنوان سهم انعطاف دولت، تعیین شده که دولت می‌تواند به تصمیم خود برخی بخش‌ها را پوشش دهد.
معاون حقوقی و پارلمانی احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال که چه زمانی دولت صورت‌های مالی حساب ذخیره ارزی را اعلام می‌کند، گفت: با توجه به آنچه که در سیاست‌های کلی برنامه پنجم به دولت ابلاغ شده، قرار است ۲۰درصد درآمد نفت مستقیما به صندوق وازیر شود.
وی در توضیح تفاوت سازوکار حساب ذخیره‌ارزی با صندوق توسعه ملی گفت: در حساب ذخیره ارزی شیوه کار به گونه‌ای بود که از نیمه دوم سال مازاد درآمد ارزی به حساب واریز می‌شد اما در صندوق توسعه ملی از همان ابتدای سال۲۰درصد از فروش نفت به این صندوق واریز می‌شود تا دولت بتواند آن را در طول سال مدیریت کند.
وی ادامه داد: البته در طول سال منابع مازاد هم به این صندوق واریز خواهد شد.
میرتاج الدینی همچنین گفت: صندوق توسعه مالی به صورت ۱۰۰ درصد جایگزین حساب ذخیره ارزی نخواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار