آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

موسوی تبریزی: كساني كه به اعتقادات مردم توهين مي‌كنند بايد با حضور هيات منصفه محاكمه شوند


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
اگر در يك تجمع كسي شيشه‌اي را شكست آن فرد متخلف است ولي محارب و باغي نيست و بايد عادلانه محاكمه شود.
جنبش راه سبز (جرس): دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم گفت:كساني كه به اعتقادات مردم تهمت مي‌زنند بايد با حضور هيات منصفه محاكمه شوند.
آيت‌الله سید حسین موسوي تبریزی، رشد و تعالی جامعه را در گرو آزادی ها دانسته و تاكيد كرد: در برخورد با رسانه‌ها حكومت نمي‌تواند به آنها بگويد كه چه بنويسند و چه ننويسند و از سوي ديگر اجتماعات هم بايد آزاد باشد و جامعه اسلامي بدون اين ويژگي‌ها نمي‌تواند پيشرفت كند .

به گزارش سایت امروز، وي با بيان اينكه بيان انتقاد در چارچوب قانون اشكالي ندارد،اظهار داشت: صرف اينكه منتقدان بگويند قانون اساسي را قبول داريم به عنوان يك شهروند قانونمدار كافي است و اين‌كه هر روز بگوييم شما بايد نسبت به فلان مسئله ابراز انزجار كنيد يا به فلان بخش قانون ابراز وفاداري كنيد صحيح نيست.
آيت‌الله موسوي تبريزي در پاسخ به اين سئوال كه چرا برخي افراد معترضين را در كنار محاربين و آسيب‌زنندگان به اموال عمومي قرار مي‌دهند؟ تصريح كرد: كساني‌كه از گفتار و انتقاد آزاد خوششان نمي‌آيد، چنين تهمت‌هايي مي‌زنند كه با وارد كردن اينگونه اتهامات، حتي كساني‌ را كه در ابتداي انقلاب بزرگترين خيانت‌ها را كردند و زمينه خشونت‌هاي بعدي را فراهم كردند تبرئه مي‌كنند.
به گفته وی ، نبايد فقط به نقدهايي كه مي‌پذيريم اجازه انتشار دهيم بلكه همه نقدها آزاد است ولو اينكه برخلاف نظر مسئولان باشد و اگر نقدي بناحق صورت گرفت، بدون جنگ و ستيز بايد پاسخ آن داده شود.
دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: كساني كه به ديگران تهمت مي‌زنند يا به اعتقادات مردم تهمت مي‌زنند بايد با حضور هيات منصفه محاكمه شوند، ولي نبايد به آنها نسبت باغي و محارب دهيم.
وي ادامه داد: اگر در يك تجمع كه وزارت كشور وظيفه تامين امنيت آن را دارد كسي شيشه‌اي را شكست آن فرد متخلف است ولي محارب و باغي نيست و بايد عادلانه محاكمه شود، اما اگر كسي براي دفاع از خودش و يا از روي عصبانيت به خاطر رفتار مامور دولت اقدام تندي انجام داد هم مامور بايد محاكمه شود و هم به تخلف او رسيدگي شود و همچنين مشخص شود كه عامل آغاز خشونت كداميك از طرفين بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار