آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

خبرسازی در مورد تحرکات بیگانگان القای ناکارآمدی وزارت اطلاعات است


تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۸۸
شبکه جنبش راه سبز (جرس): در حالی كه رسانه‌های افراطی با هدف افزایش تنش و ارعاب اقدام به خبرسازی درباره حضور و تحركات گسترده گروه‌های تروریستی در كشور می‌پردازند، این موضوع به تخریب چهره و تضعیف اقتدار دستگاه‌های امنیتی نظام به ویژه وزارت اطلاعات دامن می‌زند.
به گزارش «آینده»، مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های امنیتی كشور به ویژه وزارت اطلاعات، ممانعت از ورود و تحركات جاسوسان بیگانه، گروه‌های تروریستی و عوامل ایجاد اغتشاش و ناامنی است و طی 28 سال گذشته سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی كه جزو ده سرویس اطلاعاتی قدرتمند در جهان محسوب می‌شوند، در منطقه پربحران خاورمیانه در بین سه كشور تروریست خیز عراق، پاكستان و افغانستان، سطح امنیتی قابل قبولی را در كشور ایجاد كرده‌اند.
با این وجود، طی ماه‌های اخیر، برخی رسانه‌ها به ویژه جوان، رجا، روزنامه ایران، وطن امروز و... اقدام به انتشار اخبار ساختگی درباره حضور و تحركات گسترده گروه‌های تروریستی مانند گروهك مجاهدین خلق یا جاسوسان بیگانه در كشور به ویژه تهران و حومه آن كرده‌اند.
اگرچه هدف از این اخبار، القای فضای ناامنی به جامعه در جهت تضعیف جایگاه معترضان و منتسب كردن آنان به بیگانه بوده است، اما پیامد دیگر این جنگ روانی القای ناكارآمدی دستگاه امنیتی كشور است، در حالی كه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نظام اشراف مناسبی نسبت به گروه‌های تروریستی و عوامل بیگانه دارند.
نسبت دادن قتل‌های خیابانی به این گروه‌ها از سوی رسانه‌های افراطی در حالی صورت می‌گیرد كه با وجود گذشت ماه‌ها، حتی یكی از عوامل بیگانه یا اعضای گروه‌های تروریستی به عنوان عاملین قتل محاكمه نشده‌اند.
در حالی‌كه اگر این ترورها از سوی عوامل بیگانه اعضای گروه‌های تروریستی و جاسوس صورت گرفته بود، دستگاه امنیتی نظیر ترور امام جمعه موقت سنندج و نماینده خبرگان كردستان، عوامل انفجار‌های خوزستان و مسجد زاهدان یا ترور دادستان خوی به سرعت كشف، دستگیر، محاكمه و مجازات می‌شدند.
نتیجه غیرمستقیم خبرسازی رسانه‌های افراطی برای جنگ‌روانی با معترضان زیرسؤال بردن دستگاه عظیم اطلاعاتی و امنیتی كشور است كه با بودجه رسمی خود، وظیفه اشراف اطلاعاتی و مبارزه با عوامل بیگانه، گروه‌های تروریستی و عوامل ناامنی را برعهده دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار