آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

یك سؤال مهم:چرا ضرغامی توهین به رهبر انقلاب را پخش نكرد؟


تاريخ انتشار: 21 آذر 1388 ساعت 15:40

آينده نيوز : در حالی‌كه پس از اقدام صداوسیما در پخش تصویر پاره شده رهبر كبیر انقلاب اسلامی، این رسانه از روز گذشته فضاسازی رسانه‌ای گسترده‌ای را در این زمینه آغاز كرده، اقدام صداوسیما با یك پرسش مهم در افكار عمومی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار «آینده»، البته واكنش علما، روحانیون و كلیه دوستداران امام راحل(ره) به اهانت به ایشان، امری طبیعی است، هرچند ممكن است برخی از این افراد فیلم صداوسیما را ندیده باشند و به صرف شنیدن خبر اهانت به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی انزجار خود را نشان دهند.

با این حال بررسی مجدد فیلم پخش شده در سیما، یك عكس پاره شده افتاده بر زمین از امام(ره) را نشان می‌دهد كه فرد مشخصی كنار آن نیست و پس از آن فیلم كات خورده و تصاویر شماری از دانشجویان سبزپوش پخش می‌شود.

این در حالی است كه شبیه این صحنه، متأسفانه بارها به ویژه در راهپیمایی‌های با شكوه ملی نظیر 22 بهمن و روز قدس كه برخی ارگان‌ها تصاویر و پوسترهایی از امام را پخش كرده و گاه بر اثر بی‌توجهی، بعضی از این تصاویر روی زمین افتاده یا حتی بر اثر رفت و آمد مردم، غیرعامدانه پاره می‌شوند، رخ داده است.

در روز حادثه هم شماری از دانشجویان با در دست داشتن تصویر امام با طرف مقابل درگیر بودند كه در این میان پاره شدن تصویر امام امری كاملاً محتمل است، اما نمی‌توان مطمئن بود كه كسی یا گروهی از روی عمد چنین اقدامی انجام داده باشند.

این گزارش می‌افزاید: در عین حال در چند ماه اخیر پدیده تلخ دیگری در جامعه رخ داد كه قطعاً عامدانه بود و آن جسارت به رهبر معظم انقلاب، آیت‌ا... خامنه‌ای بود كه در قالب‌های مختلف از سردادن شعار گرفته تا دیوارنویسی و یا جسارت به تصویر ایشان توسط برخی افراد انجام شد كه با وجود عامدانه بودن این اقدامات كه دل بسیاری از مردم ولایت‌مدار را شكست و وجود تصاویر این اقدامات در آرشیو صداوسیما، هیچ‌گاه چنین صحنه‌هایی پخش نشد.

به نظر نمی‌رسد از نظر مسئولان صداوسیما كه عامل اصلی تلخ شدن كام مردم از موضوع اهانت به امام هستند، حرمت آیت‌الله خامنه‌ای، ولی‌فقیه و رهبر كنونی انقلاب با حرمت امام خمینی(ره)، پایه‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر قبلی انقلاب متفاوت باشد و اهانت به آیت‌الله خامنه‌ای از نظر آنان امری محكوم نباشد. بلكه قاعدتاً آنان با یك استدلال درست یعنی جلوگیری از شكسته شدن حرمت رهبری انقلاب و عدم اشاعه امری شنیع و موهن از پخش تصاویر مذكور خودداری كرده‌اند، اما اكنون پرسش این‌جاست كه آیا حضرت امام(ره) از این قاعده مستثناست.

در این حال برخی تحلیلگران معتقدند این تناقض با تحلیل پشت ذهن عوامل این سناریو قابل حل است. آنان با توجه به ادعای طرفداری برخی سران معترضین از امام راحل(ره)، تلاش كرده‌اند این‌گونه نشان دهند كه طرفداران آنان با امام(ره) هم مشكل دارند، اما آیا این تحلیل و غرض ساده، توجیه حرمت‌شكنی از امام را می‌كند؟

در پایان این گزارش آمده است: متأسفانه نكته مهمی كه در میان هیاهوهای سیاسی برخی اهالی قدرت مظلوم واقع شده، خمینی كبیر(ره) است كه با دستمایه نمودن ایشان در دعواهای سیاسی نسل جدید كه آن بزرگوار را از نزدیك درك نكرده‌اند، در پس این مجادلات برداشت درستی از ایشان نخواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار