آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

جنبه هاي مثبتي براي جنبش سبز در تظاهراتهاي آتي در ماه محرم

از وبلاگ گذري و نظري

محرم سبز نزدیک  است . کودتاچیان در هراس افتاده اند و سعی در ایجاد رخنه و شکاف بین سبزها دارند  و هر روز صدای تشت رسوایی شان بیش از پیش به گوش می رسد . برای محرم بایستی به چند نکته ی مثبت و منفی توجه نمود . نکات مثبت محرم سبز :

۱- در تداوم روزهای آن است و این امر انرژی کودتاچیان را تحلیل می برد . همانگونه که دیدیم آنها توانایی برخوردهای هر روزه را ندارند و نیرویشان تحلیل می رود . ضمن اینکه گستردگی و پخش حرکت سبزها به سطح شهرهای مختلف ، کودتاچیان را وادار به تقسیم شدن در گروههای کوچکتر خواهد نمود و نیرو و اعتماد به نفس آنان را خواهد کاست .
۲-نیروهای مزدبگیر ، خیلی هم تمایل به کار نشان نمی دهند و با توپ و تشر حاجی رئیس شان است که به هیجان می آیند و برای قطع نشدن دستمزد به مردم یورش می برند . شبهای محرم کنترل حاجی ها را بر چماقداران کمتر خواهد ساخت و در آنسوی ما به دلیل عدم امکان شناسایی و نیز پیوستن افرادی که روزها بناچار درگیر کار  هستند منسجم تر و قوی تر خواهیم بود .
۳- بدلیل دیدار هر شب با دوستان ، با یافتن نکات مشترک  در اثر هم فکری ، برنامه ریزی قوی تری تدارک خواهیم دید برای نهم و دهم محرم .
۴- محرم سبز را امثال من در شهر خود خواهیم ماند و همانند روزهای ابتدایی پس از انتخابات ، مجبور نیستیم به تهران بیاییم . کودتاچیان هم ناچارند چماقداران محدودشان را بین شهرها پخش کنند و از قدرتشات حسابی کاسته خواهد شد .
۶- برخی گمان می کنند که بسیجی ها در نزد افراد مذهبی نفوذ دارند و ممکن است در ایام محرم از میان آنها یارگیری نمایند ، اما به نظر من اینطور نیست . لااقل در محل زندگی من ، افراد مذهبی بسیجی ها را بعنوان آدم مومن قبول ندارند و در تصمیمات مذهبی به هیچ وجه اجازه دخالت به آنها نمی دهند .
 ۵ فرصت مناسبی است تا افراد مذهبی سنتی هم با مشاهده حضوری رفتار ما و توحش کودتاچیان ، پی به ماهیت آنها برده و به یاری ما بشتابند.
۷- بسیج نیروی مزدبگیری است که با تکیه بر شتیبانی دولتی و پول ، در ادارات و پایگاه ها و کارخانه ها اعمال قدرت می کند و به هیچ عنوان پایگاه مقبول مردمی و مذهبی ندارد . ....

نکته منفی خاصی به ذهن من نمی رسد . شاید تنها این نکته باشد که ولایت وقیح بخواهد حضور پرشور مردمی را با تصاویر جعلی و دست چین شده ، در راستای حمایت از تاج و تخت ملوکانه مذهبی خویش مصادره نماید که البته این حنا مدتهاست رنگش را باخته است . در این محرم سبز است که دمار از روزگار دیکتاتور کودتاچی در خواهیم آورد تا عبرتی باشد برای یزیدهای آینده .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار