آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

انتقاد شدیداللحن احمدی نژاد از قوه قضاییه


تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸
اين بگير و ببندها را قبول ندارم، زيرا برخلاف صريح قانون است
جنبش راه سبز (جرس): یک روز پس از آنکه محمدجعفر بهداد، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا و معاون سیاسی دفتر محمود احمدی‌نژاد، از محکومیت خود در دادگاه ، به جرم نگاشتن مقاله‌ای خبر داد، احمدی نژاد در سخنانی که در مراسم تودیع و معارفه وی و علی اکبر جوانفکر، از رویه در پیش گرفته شده از قوه قضاییه، انتقاد کرد.
انتقادات احمدی نژاد از قوه قضائیه به دلیل محکومیت معاون سیاسی اش و همچنین توقیف نشریه همت در حالی صورت می گیرد که از زمان روی کار امدن او صدها نشریه توقیف شده و بیش از صد روزنامه نگار فقط به دلیل طرح انتقاد به زندان افتاده اند.

این توقیف ها از سوی دولت او و وزارت ارشاد متبوع او صورت گرفته و در حال حاضر نیز بیش از 40 روزنامه نگار در زندان به سر می برند و لذا این اظهارات احمدی نژاد از سوی ناظران ، تنها در راستای دلجویی از معاونش ارزیابی شده است.
در حالی که دهها تن از بازداشت شدگان پس از انتخابات تنها به جرم اهانت به رئیس جمهوری محکوم شده اند، احمدی نژاد می گوید:   متاسفانه دستگاه هاي مسئول قانون را رها كرده اند و سراغ ديگران مي روند كه چرا به فلان نماينده مجلس يا عضو قوه قضائيه يا گروهي خاص انتقاد كرده ايد، بنابراين بايد محاكمه شويد و زندان هم برويد.
او افزوده است: اين قبيل برخوردها را قبول نداريم و معتقديم اين رفتارها نشان دهنده روحيه ديكتاتوري است و همگان بدانند كه اين كشور ديكتاتوري بردار نيست و مسائلي كه 30 سال قبل بود، تمام شده است.
این اظهارات در حالی انجام می شود که دولت وی طی مدت زمامداری بیشترین اختیارات را برای شخص رئیس جمهور طلب کرده است و مردان وی هیچگونه همکاری با مجلس  وسایر نهادهای کشور ندارند. یکی از دلایل اصلی حضور میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری نیز طبق گفته وی ترس از حرکت کشور به سوی دیکتاتوری بود. اقدامات احمدی نژاد طی ماههای گذشته موید این احساس خطر نخست وزیر دوران امام است.

احمدي‌نژاد درادامه  فضاي اطلاع رساني و مطبوعات را فضايي خاص خوانده و افزوده است: بنده اين بگير و ببندها را قبول ندارم، زيرا برخلاف صريح قانون است و با صرف يك انتقاد از يك فرد درست نيست كه با افراد برخورد شود.

در حالی که مدیرکل وزارت متبوع وی براحتی روزنامه ها را توقیف می کند و برای روزنامه نگاران به جرم درج اخبار اخطاریه می فرستد، احمدی نژاد از انتقاد حرف می زند و می افزاید: می گویند  از اين فرد انتقاد نكن، چرا نبايد انتقاد كرد، مگر اين فرد كيست كه از وي انتقاد نشود"؟ وی در واکنش به توقیف نشریه همت ادامه داده است: من از برخي برخوردهاي قوه قضاييه گله دارم. فردي نشريه اي را چاپ كرده است و شما برخلاف قانون تعطيلش كرده ايد، در حالي كه هيئت منصفه مطبوعات وجود دارد و اگر قرار است به جرم يك مطبوعاتي رسيدگي شود، بايد هيئت منصفه حضور داشته باشد، نمي توان فوق قانون عمل كرد.

احمدي‌نژاد فلسفه وجودي هيئت منصفه را جلوگيري از برخوردهاي سليقه اي دانسته و گفته است: برخوردهاي قضايي بدون حضور هيئت منصفه تعقيب و به زندان افكندن را قبول ندارم.

وي افزوده است: كسي كه در كار فكري است، بايد فراغ بال داشته باشد. حال ممكن است چهار نفر سوء استفاده كنند يا قدر اين فضاي آزاد را ندانند و اشتباه كنند ولي نبايد طوري عمل كنيم كه كسي جرات نكند يك نقد را در اين كشور منتشر كند.
بنظر می رسد این بار احمدی نژاد بدون در نظر گرفتن استقلال قوا درصدد است که قضات قوه قضاییه نیز بر اساس صلاحدید وی حکم صادر کنند و صدور حکم برای معاون سیاسی دفترش برای او بسیار گران آمده است.
درحال حاضر دهها تن از مسئولان, معاونان وزیر, نماینده مجلس و فعال سیاسی بدون هیچ جرمی در بازداشت هستند.احمدی نژاد هیچگاه در مذمومیت بازداشت و محکومیت آنان سخنی نگفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار