آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ بهمن ۷, چهارشنبه

اعتراف عضو شورای نگهبان به اشتباه در تبلیغ برای احمدی نژاد


تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۸
الهام پس از هشت ماه پذیرفت که نباید در مصلی سخنرانی می کرد
شبکه جنبش راه سبز (جرس): غلامحسین الهام سخنگوی سابق دولت  وعضوشورای نگهبان بر اشتباه خود درحمایت از احمدی نژاد اعتراف کرد.

وی بعد از گذشت هشت ماه از حضورش در میتینگ تبلیغاتی محمود احمدی نژاد در مصلای تهران ، پذیرفت که حضورش در آن مراسم به عنوان یک عضو حقوقدان شورای نگهبان برخلاف قانون بوده است . این در حالی است که یکی از اشکالات عمده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به عدم بیطرفی اعضای شورای نگهبان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه « اعتراف می کنم که اشتباه کردم »‌، در این باره گفت :‌من خیلی جاها برای سخنرانی دعوت شده بودم اما نپذیرفتم و در ضمن آن روز من برای سخنرانی به آنجا نرفته بودم. موج مردم مرا روی دست به سمت جایگاه کشاند که با نرسیدن آقای احمدی نژاد به جایگاه، ترس از آن داشتیم که کسی در آن ازدحام بمیرد. در آنجا من اعلام کردم که آقای احمدی نژاد نتوانستند خودشان را به جایگاه برسانند و چند دقیقه‌ای هم در مورد مسائل کلی صحبت کردم. البته اگر آن اضطرار هم نبود بنده سخنگوی ایشان بودم و مردم مرا نیز با این سمت می‌شناختند اما من اعتراف می‌کنم که اشتباه کردم، ولی اضطرار بود.

به گزارش فارس، غلامحسین الهام سه‌شنبه شب در نشست سیاسی بصیرت که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از خطراتی که نظام اسلامی را پس از رحلت امام خمینی(ره) تهدید می‌کند استحاله درون قدرتی است که این جریان از دوم خرداد شکل گرفت و به دنبال تخریب قدرت از درون خود قدرت بود.

الهام همچنین تصریح کرد: رسالت دولت خاتمی عبور از نظام اسلامی و تغییر ماهوی در انقلاب و نظام بود و خود دولت به یک اپوزیسیون برای نظام تبدیل شده بود و تبدیل اسلامیت به جمهوریت را به شدت دنبال می‌کرد.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی پس از دوم خرداد به دنبال تبدیل و تغییر مفاهیم برای انتقال فکری جامعه و نیز تغییر ساختارها برای انتقال قدرت و به چالش کشیدن نظام اسلامی بود، تصریح کرد: وی در این دوره بود که مسئله شورای رهبری و شورای فقاهت را به شدت دنبال می‌کرد، زیرا این شورا در حقیقت خلع ید ولی‌فقیه و خارج کردن نظام اسلامی از رهبری ایشان است.

الهام با بیان اینکه هر اندازه که با سران فتنه با مماشات برخورد شود تندروی آنها بیشتر خواهد شد خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با فتنه‌گران شد و گفت: اگر مقام معظم رهبری عفو کنند، مشکلی نیست، ولی ایشان مطالبه برخورد قانونی دارند و امروز قوه قضائیه باید با درک شرایط جدید با افراد خاطی به شدت برخورد کرده و تا دیر نشده عمق مسائل را مورد پیگیری قرار دهد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ممکن است که مسئولان قضایی تصور کنند که با برخورد با سران فتنه مشکلی پیش آمده و اغتشاشات بیشتر شود، ولی آنها باید بدانند که در صورت برخورد قاطع با فتنه‌گران، نه تنها بحرانی ایجاد نخواهد شد بلکه همه آشوب‌ها پایان می‌پذیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار