آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

کار بازرسان سازمان ملل در ایران 'تمام شد'


یک عضو ارشد مجلس شورای اسلامی از پایان کار بازرسان آژانس اتمی سازمان ملل، که برای بازدید از تاسیسات غنی سازی فردو در اطراف قم به ایران رفته بودند، خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: "بازرسان آژانس کار خود را در فردو انجام داده‌اند."

او افزود: "بازرسان کارشان را انجام دادند و با توجه به اینکه کارشان فقط در حد بازدید از فردو بوده و این مساله انجام شد بنابراین ترک تهران پس از بازدید امری عادی است."

چهار بازرس آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه به ایران سفر کردند و روز یکشنبه از این تاسیسات غنی سازی موسوم به "فردو" بازدید کردند.

یک منبع آگاه "نزدیک به سازمان انرژی اتمی ایران" به خبرگزاری فرانس پرس گفت که بازرسی ها پایان یافته و این تیم "امشب (دوشنبه شب) تهران را ترک می کند."

وجود تاسیسات فردو به طور رسمی در روز جمعه 25 سپتامبر (سوم ماه مهر) از سوی ایران اعلام شد، اما آمریکا می گوید از قبل از وجود آن خبر داشته است.

جان لاین گزارشگر بخش ایران بی بی سی می گوید ایران به این دلیل وجود تاسیسات جدید را علنی کرد که متوجه شد دستگاه های اطلاعاتی غربی از وجود آن آگاه شده اند.

این گزارشگر همچنین معتقد است از زمان اعلام وجود این تاسیسات و تعیین زمان بازرسی آژانس از آن تا کنون ایران فرصت کافی در اختیار داشته است تا هرگونه تجهیزات یا شواهدی که احتمالا می توانست ایران را مصمم به دستیابی به تسلیحات هسته ای نشان دهد را از این مکان خارج کند.

منبع: بی بی سی فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار