آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

حضور گسترده معترضان در روز قدس در ایران

بر اساس گزارش ها در جریان راهپیمایی روز قدس در تهران و برخی از شهرهای بزرگ ایران ده‌ها هزار نفر از معترضان در حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی شعار داده اند.

تصاویری از راهپیمایی گسترده مخالفان دولت در شیراز و اصفهان در اینترنت منتشر شده و برخی گزارش ها از تجمع مخالفان در شهرهای اهواز، مشهد، تبریز، کرمانشاه و رشت حکایت دارد.

در تصاویر اینترنتی، در شیراز تظاهر کنندگان شعارهای "مرگ بر چین" و "مرگ بر روسیه" سر داده اند و در فیلم های مربوط به تجمع های اصفهان شعار "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" شنیده می شود.

تهران هم صحنه برگزاری بزرگترین گردهم آیی معترضان در سه ماه اخیر بود.

پارلمان نیوز، سایت فراکسیون اقلیت مجلس از حضور محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در بخشی از مسیر راهپیمایی و حمله به او از سوی گروهی از افراد لباس شخصی خبر داده است.

پارلمان نیوز نوشته است هجوم ناگهانی این گروه باعث به زمین افتادن عمامه این روحانی شد.

این منبع خبری نوشته است که حمله این عده ابتدا با واکنش افرادی که در اطراف آقای خاتمی حضور داشتند و سپس پلیس ضد شورش مواجه شد و پس از آن آقای خاتمی راهپیمایی را ترک کرد.

پارلمان نیوز همچنین از حضور مهدی کروبی در راهپیمایی "در میان حلقه‌ای که مردم برای جلوگیری از هرگونه تعرضی به دور او زده بودند" خبر داد.

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت ایران با تایید خبر پرتاب گاز اشک آور در میان معترضان، "یکی از محافظان دبيرکل حزب اعتماد ملی" را متهم کرد که با پرتاب این کپسول گاز اشک آور به ميان مردم، کوشیده است جو راهپیمایی را "مغشوش" نشان دهد و "درگيري ايجاد کند."

ایرنا همچنین تایید کرد که میرحسین موسوی در ساعت دوازده در چهار راه ولی عصر تهران حضور یافته و قصد داشته در راهپیمایی حضور یابد اما به گفته این منبع خبری "پس از مشاهده اعتراض گسترده مردم" و در حالی که اتومبیل "پاترول" او مورد هجوم افرادی قرار گرفته بود که علیه او شعار می دادند و او را "منافق" می خواندند "مجبور شد به سرعت محل راهپيمايي روز قدس را ترک کند."

این خبرگزاری که از معترضان با عنوان "تفرقه افکنان" یاد کرده برخی از این افراد را به "روزه خواري و استعمال دخانيات در ملأ عام" متهم کرده است.

ایرنا همچنین از تجمع معترضان در خیابان ولی عصر مقابل دفتر این خبرگزاری و شعار دادن آنها علیه این سازمان خبر داده است.

تجمع و درگیری

برخی منابع از حضور گسترده مخالفان آقای احمدی نژاد در حد فاصل میدان هفت تیر و ولی عصر تهران خبر داده اند.

یک شاهد عینی به بی بی سی گفت خیابان های اطراف دانشگاه تهران مسدود شده و به جمعیت معترض اجازه نزدیک شدن به محوطه برگزاری محوطه نماز جمعه داده نمی شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدی عینی گزارشی از ضرب و شتم معترضان توسط نیروهای امنیتی داده است و به نقل از این شاهد نوشته "بیش از 10 نفر توسط این نیروها دستگیر شدند."

این خبرگزاری همچنین از درگیری میان 'طرفداران محمود احمدی نژاد' و معترضان خبر داده و گزارش هایی پراکنده از شلیک گاز اشک آور در میدان ولیعصر و بلوار کشاورز در تهران منتشر شده است.

خبرگزاری فرانسه شمار طرفداران میرحسین موسوی در این راهپیمایی را "ده ها هزار نفر" گزارش کرده و نوشته در میدان ولیعصر طرفداران هر دو سو حضور داشتند.

به گزارش این منبع خبری طرفداران آقای موسوی شعار "مرگ بر دیکتاتور" سرداده بودند و طرفداران محمود احمدی نژاد هم که در همین مکان اقدام به برگزاری اجتماع کرده بودند، مطابق شعارهای معمول روز قدس "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" می گفتند.

این خبرگزاری نوشته طرفداران دو طرف با مشت به یکدیگر حمله ور شدند و از یک شاهد عینی نقل کرده است که پلیس در ابتدا تلاشی برای خاتمه دادن به درگیری انجام نداد.

ماموران پلیس در آستانه این راهپیمایی در شهر تهران مستقر شدند.

روز گذشته سپاه پاسداران در اطلاعیه ای در مورد سر دادن "شعارهای انحرافی" و همراه داشتن نماد سبز در جریان راهپیمایی روز قدس هشدار داد، اما هنوز گزارشی از نحوه حضور ماموران بسیج وابسته به این نهاد نظامی در خیابان ها مخابره نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار