آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

ایران پیشنهاد غنی سازی اورانیوم را نمی پذیرد

ایران از قبول پیشنهاد آژانس بین المللی انرژی اتمی برای غنی سازی اورانیوم خودداری کرد، و در عوض پیشنهاد متقابلی ارائه داده است.
تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی به نقل از یک مذاکره کننده نامشخص می گوید تهران پیشنهاد کرده است سوخت مورد نیاز رآکتور اتمی خود را بخرد. او می گوید ایران در انتظار پاسخ «مثبت و سازنده» قدرت جهانی به این پیشنهاد است. جزییات پیشنهاد متقابل ایران منتشر نشده است.
برنامه پیشنهادی به ایران امکان خواهد داد به اورانیوم غنی شده در سطحی که برای استفاده های غیر نظامی کافی است، اما از سطح مورد نیاز برای تولید اسلحه پایین تر است، دسترسی داشته باشد.
مذاکره کنندگان در ژنو روز جمعه را برای تایید پیشنهاد تعییین کرده بودند.
برنارد کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه گفت علائمی که از تهران می رسد «مثبت» نیست. اما گفت او همچنان امیدوار است ایرانیان طرح را قبول کنند.
تلویزیون جمهوری اسلامی به نقل از یک مذاکره کننده نامشخص ایران می گوید تهران در انتظار پاسخ «مثبت و سازنده» قدرت های جهانی است.
او توضیحی بیشتری نداد، و هنوز معلوم نیست اشاره اش به پیشنهاد متقابل بود یا نه.
آژانس بین المللی انرژی اتمی طرح را در پی مذاکرات بین ایران، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و روسیه پیشنهاد کرد. هر سه کشور می گویند آنها از طرح، که جزییات آن منتشر نشده است، حمایت می کنند.
روز پنجشنبه، رسانه های ایران به نقل از علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، گفتند تهران قصد ندارد فعایت های غنی سازی اورانیوم را رها کند یا محدود سازد.
در این میان، خبرگزاری جمهوری اسلامی می گوید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه برای بازدید از تاسیسات تازه کشف شده غنی سازی اورانیوم در نزدیکی شهر قم وارد ایران خواهند شد. آژانس می گوید آنها دو یا سه روز در ایران خواهند ماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار