آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

کروبی يک تنه رهبران ايران را به چالش گرفته است

نيويورک تايمز زيرعنوان "آخوندی که يک تنه و با صدائی بلند رهبران ايران را به مبارزه می طلبد" با اين يادآوری که مهدی کروبی درماههای اخير نه تنها شاهد دستگيری دستيارانش، هجوم به دفاترکارش، و توقيف روزنامه اش بوده، بلکه خود نيز به توقيف شدن، و غير مستقيم، به مجازات مرگ تهديد شده است، می نويسد آقای کروبی که درجريان انتخابات ماه ژوئن تحت الشعاع ميرحسين موسوی و در مکان دوم جا داشت، درماههای اخيربه عنوان آخرين و بی محابا ترين مخالفان کادر رهبری کشورظاهر شده است.

نيويورک تايمزمی نويسد مقامات دولتی اتهاماتی را که وی درمورد فساد، تقلب درانتخابات، و شکنجه دادن و تجاوز به معترضين مطرح ساخته است به عنوان جعليات رد کرده اند. اين محرم آيت الله روح الله خامنه ای، و سياستمداربا سابقه محافظه کار، اخيرا توسط دولت به تحريک ناآرامی ها و کمک به دشمنان ايران متهم شده است.

نيويورک تايمز می نويسد چهارماه پس ازاعتراض های گسترده در واکنش به دعاوی حاکی از پيروزی انتخاباتی مشکوک محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری، فعاليت های اپوزيسيون، تا حدودی زياد، در نتيجه فشارهای شديد دولت، بازداشت ها، توقيف های طولانی، محکوميت های سنگين و سخت، سانسور، و امتناعی استراتژيک از مصالحه، راکد مانده است. با اينحال دولت برغم تمامی دست آوردهايش در حفظ حاکميت نتوانسته است آقای کروبی پابرجا درمطرح ساختن انتقادهای دردسرآور از جهات گوناگون را، ساکت و يا مرعوب کند. آقای کروبی اکنون و در شرايطی که صدای ديگر چهره های اپوزيسيون، از جمله آقای موسوی، و دو رئيس جمهوری پيشين - محمد خاتمی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی - کمتر شنيده ميشود، در انتقاد از دولت، که به نظر او تمامی مشروعيت خود را از دست داده است،به صدائی قاطع و رسا مبدل شده است .  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار