آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

صانعی: حمله به مراسم مذهبی نشانه ضعف حکومت است


سایت نوروز: آیات عظام منتظری و صانعی ضمن ابراز تاسف و انزجار شدید از هجوم ماموران به مراسم دعای کمیل که برای آزادی زندانیان سیاسی در منزل پدر همسر شهاب طباطبایی برگزار شده بود، خانواده های بازداشت شدگان را به صبر و بردباری دعوت کردند.
خانواده های زندانیان سیاسی و برخی بازداشت شدگان دعای کمیل، شبانه موضوع را به برخی مراجع اطلاع دادند. از سوی دیگر صبح امروز نیز با حضور در دفاتر مراجع عظام همچون، منتظری، صانعی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی و تماس با دفتر آیت الله صافی ایشان را در جریان ماوقع قرار دادند.
آیت الله العظمی منتظری در این دیدار ضمن ابراز تاسف شدید از اینکه در جمهوری اسلامی با مراسمی مذهبی همچون دعای کمیل برخورد می شود، هجمه به سوی خانواده های زندانیان سیاسی را به شدت محکوم کردند.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه شعارهای ابتدای انقلاب اسلامی و مفاهیم آنها از سوی آقایان به فراموشی سپرده شده است، اظهار داشتند: مهمترین شعار انقلاب ما که همان "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" است، به فراموشی سپرده شده است. مفهوم جمهوریت در نظام اسلامی که همان مردمسالاری است و امام راحل به آن اعتقاد داشتند، امروز نادیده گرفته شده و حق آزادی مردم رعایت نمی شود.
آیت الله العظمی صانعی نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف از اتفاق اخیر، خانواده ها را به صبر و استقامت، پیگیری و اطلاع رسانی هر چه بیشتر سفارش کردند.
ایشان هجمه به مراسم دعای کمیل را نشانه ضعف طرف مقابل دانستند و گفتند: وقتی خانواده های زندانیان سیاسی و مردم مومن مورد هجمه قرار میگیرند، آن هم در یک مراسم مذهبی، یعنی ضعف طرف مقابل! یعنی که آقایان تحمل برگزاری مراسم دعای کمیل را هم ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار