آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

دعاگو: کسانی‌که بر طبل خشونت می‌کوبند سربازان مناسبی برای امام زمان نیستند


تاریخ انتشار: ٢٨ آذر ١٣٨٨
پارلمان‌نیوز: امام جمعه شمیرانات گفت: کسانیکه بر طبل خشونت می‌کوبند سربازان مناسبی برای امام زمان نیستند.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محسن دعاگو در خطبه دوم نماز جمعه شمیرانات، به مبحث «اهانت» باعنوان «اهانت گرایی تقابل با آفریدگار هستی» پرداخت و اظهار داشت: اهانت، کوچک شمردن و خوار کردن است. با بدزبانی و بدرفتاری شکل می‌گیرد، اهانت به انگیزه‌های کوچک شمردن دیگران، کاهش نفوذ و توان دیگران، تخریب‌گرایی، تحریک به ارتکاب ناهنجاری برای بهره‌برداری‌های سیاسی اجتماعی، فتنه‌سازی و شیطنت سیاسی، جبهه‌سازی علیه رقبای سیاسی، کنترل افکارعمومی در بسترهای تعیین شده سیاسی، بی‌دینی و ناهنجارگرایی، مزدوری برای دشمنان، اعلام بیزاری از فرد، جمع و یا جبهه سیاسی، خصومت ورزی، انتقام جویی و بدمنشی صورت می‌گیرد.
وی حوزه اهانت را بستر گناهکاری و بسترساز طغیانگری توصیف كرد و گفت: توهین به لحاظ گستره، توهین به فرد، جمع، خاندان، قوم و قبیله، تبار، ملت، امت، مقدسات دینی و ملی «خدا، پیامبران، امامان، پیامهای دینی، شخصیت‌ها و ارزشهای ملی» و انسانیت را شامل می‌شود و براساس آموزه های دینی، پیام های آسمانی و منش برآمده از سرشت انسانی، ناهنجار، ناروا، ناپسند، جرم‌گرایی و معصیت کاری است. اهانت درهیچ مکتب و مذهبی و در فرهنگ هیچ ملت و امتی شایسته و پسندیده نیست. نوعاً اهانت با دروغ، تهمت، غیبت و ناسزاگویی همراه می شود و در ساختارش از گناهان کبیره استقبال می کند.
عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز تصریح كرد: همه ادیان آسمانی و همه فرهیختگان و خردورزان در مجموعه‌های انسانی اهانت را تقبیح می‌کنند و اهانت کنندگان را سزاوار توبیخ می‌دانند. خداوند دعای گرفتاران در عذاب جهنم را بدلیل به مسخره گرفتن مؤمنان و به فراموشی سپردن یاد آفریدگار انسان نمی پذیرد و ستمکاران اهانتگر را از سخن گفتن نهی می فرماید.
دعاگو اضافه کرد: خداوند در سفر معراج پیامبر(ص) اهانت به ولی‌اش را آغاز جنگ با ذات اقدسش می‌داند، از شتاب در یاری اولیاءاش سخن می‌گوید و آزار ولی‌اش را کمین نشینی برای جنگ با آفریدگار هستی می‌داند رضایتش را در عبادت، خشمش را در معصیت و ولی‌اش را در بین مردم قرار داده است برای جلب رضایتش بر عبادت و برای دوری گزینی از خشمش ترک معصیت و برای حرمت داری و نگهداری از ولی‌اش بر ترک اهانت تکیه فرموده است.
خطیب جمعه شمیرانات رفتار منطقی در برابر اهانت اشخاص حقیقی و جبهه‌های سیاسی را گوناگون و ناهمگون و رفتار معصومین پاک با اهانت کنندگان را راهنما و راه‌گشا نامید و گفت: پاسخ اهانت افراد حقیقی مقابله به مثل یا عفو آلوده به گناهکاری است. علی(ع) به جمعی که با دیدن زنی زیبا هیجان زده شدند توصیه فرمود به همسرانشان توجه کنند و از این فضای زشت خارج شوند فردی از خوارج به علی(ع) دشنام داد و با شگفتی دانا و باهوشش خواند، اصحاب حضرت قتلش را جایز شمردند و برای کشتنش بسیج شدند تجسم عدالت علوی از زیاده روی بازشان داشت و پاسخ مرد جسور را مقابله به مثل یا بزرگواری و گذشت دانست.
وی اهانت جبهه‌های سیاسی به مقدسات دینی و ملی را نگران کننده و فضای خداباوری و میثاق گرایی را از این ناهنجاری پاکیزه دانست و افزود: اهانت جبهه‌های سیاسی به مقدسات دینی و ملی خطرساز، تحریک کننده و نیازمند روشنگری و پاسخگویی مناسب سیاسی است. اگر جبهه سیاسی به مقدسات دینی و ملی تعرض کند با محکومیت اندیشه همگانی و وفاداران به میثاق‌های دینی و ملی روبرو م‌ شود. هنجارگرایان دیندار و میثاق گرایان وفادار و فداکار و ایرانیان وطن دوست هرگز به هنجارشکنی و اهانت به مقدسات دینی و ملی نمی‌‌گرایند و از تعادل به تندروی و تغافل روی نمی‌آورند.
دعاگو از حضرت امام(ره) بعنوان شخصیتی انقلابی، مرجع برجسته دینی، برخوردار از انگیزه الهی و رویکرد ملی، جهان اسلامی و جهانی، رهبر انقلاب و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی یاد كرد و گفت: هیچ دانشجوی خردمند و ارزش‌گرا و هیچ جبهه وفادار به میثاق‌های دینی و ملی و منافع و مصالح جمهوری اسلامی توهین به امام(ره) را بر نمی‌تابد. اهانت کنندگان به رهبر بزرگ انقلاب اسلامی عناصر مزدور و ضدانقلاب و دشمنان اسلام ناب هستند. امروز رهبری معظم نظام، مسئولیت آرامش آفرینی و وحدت و امنیت ملی را برعهده دارد، در شأن مقدس ولایت فقیه حفظ حریم و حرمتش در مبانی اعتقادی و قانون اساسی ریشه دارد و در هیچ شرایطی تعرض به حوزه رهبری با مبانی دینی و منافع و مصالح ملی سازگار نیست.
وی تفرقه گرایی، تنش آفرینی، اهانت به شخصیت‌های دینی و ملی و بسترسازی خشونت و رفتارهای مغایر با دیانت و مدنیت را منافی با پیامهای مقام معظم رهبری دانست و تأکید کرد: کسانیکه بر طبل خشونت می‌کوبند حفاظت نظام را در جوسازی‌های سیاسی، برخوردهای غیرمنطقی، اتهام پراکنی می‌دانند افسران و سربازان مناسبی برای امام زمان و نایب برحقشان نیستند، آبروی اسلام و نظام و رهبری را با سایش و فرسایش روبرو می‌کنند، بذر کینه می‌پاشند و محصول خصومت‌ورزی و پراکندگی برداشت می‌کنند. امروز نیاز کشور ما گفتگوی منطقی، قانون گرایی، وحدت و امنیت ملی در پرتو خردورزی سیاسی و مهرورزی آراسته به راستی و شایسته گرایی است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار