آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

افروغ: ضرغامی باید از دولت مدال بگیرد

پايگاه خبري فرارو : عماد افروغ گفت: باید بگویم آقای ضرغامی الحق والانصاف رسالت جناحی خود را تا به امروز خیلی خوب ایفا کرده است و باید از دولت مستقر مدال افتخار دریافت کند.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس هفتم معتقد است عملكرد سال‌هاي اخير سازمان صدا وسيما در حوزه سرگرمي و توجه به دغدغه‌هاي واقعي مردم بسيار نامطلوب بوده است.

عماد افروغ افزود: عطف به این مطلب که صداوسیما رسانه ملی نامیده شده است و باید اهداف ملی و اندیشه‌های متعالی حضرت امام(ره) و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را دنبال کند، متاسفانه امروز باید بگویم صداوسیما در دوره آقای ضرغامی به هیچ وجه ملی نبوده است.

وی گفت: صداوسیما دستخوش دیدگاه‌های خاص وجناحی قرار گرفته است و در سیر این روند روزبه‌روز از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته تا جایی که ابزار استیلای یک جناح خاص شده و در این خصوص و با توجه به تلقی خاص از مخاطبان خود به صورتی بسیار شفاف وآشکار عمل کرده و با مخاطبان به مثابه خمیری برخورد می‌کند که استعداد هرگونه شکل‌پذیری را دارد.

وی اضافه کرد: به اعتقاد من صداوسیما نه تنها به رسالت ملی خود پایبند نبوده است بلکه این روزها آشکارا عامل تحریک سیاسی، نمایش‌های کاذب و انشعاب و اختلاف بین طبقات مختلف جامعه براي سست کردن حمایت‌های مردمی از جمهوری اسلامی و ارکان رکین آن شده است و عملکرد آن به هیچ وجه با اندیشه‌های متعالی بنیانگذار انقلاب اسلامی همسو نیست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی سمت وسوی سازمان صداوسیما در محور سیاسی، ملی نیست قطع یقین این نگرش در حوزه‌های دیگر مانند سريال و برنامه‌هاي نمايشي نیز اثرگذار خواهد بود، به نحوی که امروز شاهد آن هستیم که سازمان در محورهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... نیز به تعهدات ملی خود عمل نمی‌کند.

وی افزود: ما فکر می‌کردیم آقای ضرغامی بعد از دریافت حکم مشروط، دوره جدید ریاست خود را با اعتدال و توجه بیشتری آغاز می‌کند ولی اکنون مشاهده می‌کنیم که ایشان در دوره جدید ریاست خود با شتاب و پافشاری بیشتری بر مواضع سابق خود تاکید می‌کند.

افروغ گفت: باید بگویم آقای ضرغامی الحق والانصاف رسالت جناحی خود را تا به امروز خیلی خوب ایفا کرده است و باید از دولت مستقر مدال افتخار دریافت کند.

وی اضافه کرد: البته گاهی از سوی طرفداران دولت انتقاداتی هم به سازمان صداوسیما وارد شده که آشنایان به مسایل سیاسی و نظریه‌های مربوط به صنعت فرهنگ با چنین اقداماتی غریبه نیستند.

نماینده مجلس هفتم ادامه داد: ما در مجلس هفتم یک شورای سیاست‌گذاری به منظور تدوین مستمر استراتژی‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی صداوسیما متشکل از نظریه‌پردازان فرهنگی و صاحب‌نظران حوزه رسانه پیشنهاد کردیم که با مخالفت شدید مسوولان رسانه ملی روبرو شد و امروز شدیدا به چنین شورایی نیاز داریم.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد شورای نظارت یا به وظیفه خود خوب عمل نمی‌کند و یا اهرم‌های لازم را که می‌تواند یکی از این اهرم‌ها شورای سیاست‌گذاری باشد، در اختیار ندارد و در چنین شرایطی امکان مانور فردی ریاست صداوسیما تشدید می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار