آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

انتقاد علی مطهری از عملکرد شورای نگبهان و نیروهای نظامی


تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸
احمدی نژاد میل به استبداد دارد
شبکه جنبش راه سبز (جرس): علی مطهری نماينده مردم تهران در گفتگویی که امروز از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد به شدت از عملکرد و رفتار شورای عالی امنیت ملی، صداوسیما و نیروهای نظامی و انتظامی انتقاد کرد.

به گزارش جرس، مطهری با انتقاد از عدم دعوت از رهبران جنبش سبز برای حضور در تلوزیون گفت: بهتر اين بود كه آقايان موسوي و كروبي با حضور در صدا و سيما با مسئولان اجرايي انتخابات مثلاً آقايان محصولي و دانشجو مناظره مي‌كردند تا فضا براي مردم شفاف‌تر و بسياري از ابهام ها رفع شود. من خودم با آقاي ضرغامي در اين خصوص گفتگو كردم و اين پيشنهاد را به ايشان ارائه دادم.


وي در خصوص عدم پذيرش پيشنهاد خود از سوي رئيس سازمان صداوسيما گفت: ايشان تلاش خود را انجام داد ولي آقاي ضرغامي تنها فرد تصميم‌گير در صدا و سيما نيست و در اين موارد بايد زير نظر شوراي عالي امنيت ملي كار كند.

مطهري بيان داشت: به نظر من، ما بايد به گونه اي بحران را مديريت مي كرديم كه نيازي به ورود رهبري نباشد.

وي در پاسخ به اين سؤال كه منظور شما از كلمه "ما " چه كساني هستند گفت: منظور من از "ما " همان شوراي عالي امنيت ملي است كه در اين خصوص تصميم‌گير بود. اين شورا ابتدا مديريت بحران را به عهده نيروي انتظامي گذاشت، سپس بسيج را وارد ميدان كرد و در نهايت، برخورد با معترضان را به عهده قرارگاه ثارالله قرار داد.

هدف نیروهای نظامی تنها ضرب و شتم معترضان بود نه پراکنده کردن آنها
عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: متاسفانه ما خيلي زود فضا را امنيتي كرده و شروع به برخورد خشن و بازداشت معترضان كرديم، در حالي كه بايد فقط با كساني كه دست به تخريب و آسيب رساندن به اموال عمومي زدند برخورد مي كرديم و صرف شعار دادن نبايد موجب ضرب و شتم و بازداشت باشد.

مطهري در ادامه اضافه كرد: متاسفانه در حوادث اخير، هدف نيروهاي امنيتي و انتظامي پراكنده كردن معترضان نبود بلكه در برخي شرايط ، هدف ، تنها بازداشت معترضان و ضرب و شتم آنها بود.

حمایت شورای نگهبان از یک کاندیدا عاقلانه و عادلانه نبود

وي با انتقاد از اعلام حمايت اعضاي شوراي نگهبان از كانديداي خاص يادآور شد: رفتار شوراي نگهبان مبني بر حمايت از كانديداي خاص رفتار عاقلانه‌اي نبود. يك قاضي و داور بايد علاوه بر عدالت ، متهم به جانبداري از يك طرف نباشد. رفتار شوراي نگهبان موجب شد تا طرف مغلوب مدعي شود و بگويد كه داوري شوراي نگهبان را قبول ندارد.

احمدی نژاد میل به استبداد دارد

وي با اشاره به لايحه هدفمندكردن يارانه‌ها و رفتار رئيس‌جمهور در اين خصوص تصريح كرد: محتواي سخنان رئيس‌جمهور در روزي كه به صورت سرزده وارد مجلس شد اين بود كه ماده 13 طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را آن طور كه من مي گويم تصويب كنيد، در غير اين صورت آن را پس مي گيرم . اين ، رفتار مناسبي از سوي ايشان نبود. البته به نظر من ايشان از روي بي‌پيرايگي اين گونه عمل مي‌كند اما متاسفانه ظاهر قضيه مي‌گويد كه اين فرد، ميل به استبداد دارد.

حوادث پس از انتخابات ربطی به بیگانگان ندارد

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه اعتقادي به نقش بيگانگان در حوادث بعد از انتخابات ‌ندارم، افزود: البته طبيعي است كه آنها هميشه از اين گونه حوادث استفاده مي كنند و خوشحال مي‌شوند. زماني كه كشور به هم بريزد طبيعي است كه دشمن خرسند شود، ولي اين را كه بگوييم برنامه‌ريزي اساسا كار بيگانگان بوده، را قبول ندارم. كل ماجرا در نتيجه هواهاي نفساني ، توهمها ، بي تدبيريها و بي انصافي هاي خودمان پديد آمد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار