آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

بنیان های لرزان حاکمیت در بعد رسانه ای


آرش سيگارچي : با کنار هم قراردادن چند خبر رسمی ، می توان پی برد که بنیان های رسانه ای دولت و حاکمیت بشدت متزلزل است.
راهپیمایی دیروز همزمان شد با اول محرم. می شد حدس زد که ستاد کودتا با یک برنامه ریزی همجانبه از هفته پیش ، تدارک این روز را دید. نمی توان گفت کسی به خیابان نیامد چون طیف حامیان دولت و طرفداران دو آتشه نظام ولایی آمدند اما واقعا کم بودند. این را می توان با یک مقایسه ساده فهمید. به حجم تبلیغات صدا و سیما برای تشویق مردم پیش ازجمعه توجه کنید. حالا ببینید چقدر از این تبلیغ محصول به دست آوردند. معمول است که وقتی فراخوانی اینچنین داده می شود با توجه به حضور مردم تا مدتها و تقریبا یک هفته صدا و سیما به آن می پردازد. اما اکنون علیرغم اینکه دیروز تمام برنامه های صدا و سیما مربطو به راهپیمایی جمعه بود اما می توان درک کرد ، که صدا و سیما دستش بسته است.
دو خبرگزاری ایرنا و فارس ، همه توان ستاد کودتاست که گاه برای صدا و سیما برنامه می نویسد. کیهانیان هم که با کوچ به جام جم ، عملا خط دهنده هستند اما مگرمی توان نادیده گرفت بدنه صدا و سیما را. بدنه ایرنا را.   همین زاکانی نماینده اصولگرا بود که گفت از هشتصد رای صندوقی در صدا و سیما ، ۷۵۵ رای مال موسوی بود. منبع / مگر می شود این را نادیده گرفت.
هیچ برای من تعجب ندارد که این روزها همه فشار بر مطبوعات داخل ایران است. محمد علی رامین به روزنامه فرهیختگان می رود و به روزنامه نگاران توهین می کند (منبع)  ، بخشنامه می کند که خامنه ای را امام بنامید(منبع) ، یا امروز که به مطبوعات اخطار می دهد چرا “حرکت عمومی ملت ایران” را در روز جمعه در روز شنبه در رسانه های شان منعکس نکرده اند. (منبع)
آیا این ترس نیست. حاکمیت با یک رسانه صدا و سیما ، چند خبرگزاری و ده ها روزنامه ، هنوز نگران چند روزنامه باقیمانده است. روزنامه هایی که شاید کل تیراژ شان به یک میلیون نرسد اما حاکمیت می خواهد آن ها هم حرف او را بزنند. بگویند ، مردم روز جمعه راهپیمایی کردند. بگوید مردم خیلی بودند ، بگویند جنبش سبز مورد نفرت قرار گرفت و …. چقدر شما حقیرید آقایان کودتا چی !
————-
بیشتر بخوانید :
“صدا و سیما” گزارشهای شانزده آذر را تکمیل کرد / کاظم نیکخواه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار