آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

بي بي سي : تذکر وزارت ارشاد به روزنامه ها بخاطر 'پوشش نامناسب' تظاهرات روز جمعه


وزارت ارشاد ایران به چند روزنامه این کشور به دلیل "سانسور" راهپیمایی روز جمعه ۲۷ آذر در محکومیت "اهانت" به عکس آیت الله خمینی تذکر قانونی داده است.
در اطلاعیه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران آمده است که این معاونت به روزنامه های "اندیشه نو" و "جهان اقتصاد" به دلیل "سانسور کامل" این راهپیمایی در شماره روز شنبه ۲۸ آذر و به روزنامه های "اعتماد" و "مردم سالاری" به دلیل "تحریف تصویری حرکت مردم" تذکر داده است.
این معاونت بر اساس بند ۲ قانون مطبوعات و تبصره این ماده، "تحکیم ارزش ها و وحدت ملی" را وظیفه روزنامه ها، و خودداری مطبوعات از انجام این وظیفه را "موجب از دست رفتن فلسفه وجودی آنها" دانسته است.
معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد همچنین نوشته است که راهپیمایی روز جمعه، "در تمام رسانه های ضد ایرانی غرب مطلقا سانسور شد تا افکار عمومی جهان از پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران بی اطلاع بمانند."
روز جمعه و بعد از برگزاری نماز جمعه، تظاهراتی در تهران و تعداد زیادی از شهرهای ایران به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که نهادی حکومتی است و در واکنش به "اهانت" به عکس آیت الله خمینی برگزار شد.
مخالفان دولت ایران از جمله میرحسین موسوی و مجمع روحانیون مبارز که ریاست آن را محمد خاتمی بر عهده دارد اعلام کرده بودند در این راهپیمایی شرکت نخواهند کرد و منتظر صدور مجوزی برای یک راهپیمایی جداگانه ربای محکومیت "اهانت" به عکس آیت الله خمینی خواهند ماند.
در روزهای منتهی به جمعه، صدا و سیما و رسانه های نزدیک به دولت تبلیغات گسترده ای برای تشویق مردم به شرکت در این راهپیمایی انجام دادند، اما گزارش های رسیده از استقبال نه چندان زیاد مردم تهران از این راهپیمایی حکایت دارد.
اگر چه خبرگزاری های نزدیک به دولت حضور مردم را "میلیونی" خوانده اند، اما وب سایت خبری "جنبش راه سبز" (جرس)، از وب سایت های نزدیک به اصلاح طلبان که عطاءالله مهاجرانی و محسن کدیور از جمله گردانندگان آن هستند، از حضور ۷ تا ۱۰ هزار نفر در اهپیمایی شهر تهران خبر داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار