آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

جوابیه مجمع روحانیون مبارز به وزارت کشور در پی عدم صدور مجوز راهپیمایی


یکشنبه, ۲۹م آذر, ۱۳۸۸
کلمه: مجمع روحانیون مبارزدر اطلاعیه‌ای به جوابیه مدیرکل سیاسی وزارت کشور مبنی بر درخواست مجوز این تشکل پاسخ داد.
به گزارش کلمه متن این جوابیه که به امضای مجید انصاری دبیر مجمع روحانیون مبارز رسیده است و خطاب به وزیر کشور می‌باشد، در ادامه می‌آید:
احتراما، پیرو نامه شماره ۱۷۲۱ مورخ ۸۸/۹/۲۴ و شماره ۱۷۲۳ مورخ ۸۸/۹/۲۵ و عطف به پاسخ اخیر مدیر کل سیاسی و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب به شماره ۱۶۲۴۶۸/۴۳ مورخ ۸۸/۹/۲۶ ، با تاسف شدید اعلام می‌داریم که با این پاسخ گمان قبلی ما مبنی بر بهانه جویی و کارشکنی مسؤولین ذی ربط در صدور مجوز راهپیمایی علیه هتک حرمت به ساحت مقدس امام خمینی(س) تبدیل به یقین گردید؛ لذا بدین وسیله نکات زیر به استحضار می رسد:

الف) انتظار می‌رفت در فضای ملتهب کنونی کشور که بیگانگان سعی بر القای اختلاف و شکاف اساسی در درون نظام و جریانات و نیروهای اصیل انقلاب دارند، وزارت کشور بیش از سایر دستگاه‌ها از پیشنهاد تجمع و راهپیمایی جهت محکومیت اهانت به حضرت امام توسط افراد و گروه های مختلف استقبال نموده و به سرعت تمهیدات لازم برای انجام آن تدارک می‌دید. نه این که با گذشت بیش از دو روز تقاضای مجمع روحانیون مبارز که تشکلی روحانی، انقلابی و ریشه دار در نظام و از یادگاران مدیریت الهی امام خمینی(س) است به بهانه این که در پرونده این تشکل سابقه ای از واگذاری حق امضاء رییس شورای مرکزی مجمع به دبیر اجرایی موجود نمی باشد بی‌پاسخ گذاشته شود!! در حالی که اولا چنین الزام قانونی مبنی بر اعلام واگذاری حق امضاء مکاتبات به دبیر مجمع به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وجود ندارد و ثانیا اگر مسؤولان امر در اظهارات خود صداقت داشتند بلافاصله اشکال مذکور را به نماینده مجمع که به وزارت کشور مراجعه کرده بود تذکر می‌دادند و ثالثا در گذشته نیز نامه ای با همین امضاء ارسال و پاسخ دریافت شده است. در هر حال اینک برای گرفتن هر گونه بهانه جدید تصویر نامه ریاست محترم شورای مرکزی مجمع در خصوص واگذاری حق امضاء مکاتبات رسمی به دبیر اجرایی به پیوست تقدیم می‌شود.
ب) تاکید نگارنده پاسخ وزارت کشور بر رعایت مفاد قانون در خصوص برپایی تجمعات و راهپیمایی‌ها مطلب درستی است و به همین جهت مجمع نماینده خود را جهت انجام هماهنگی‌ها و تامین تمام موارد مطروحه در آیین نامه اجرایی معرفی نموده و ایشان شخصا به وزارت کشور مراجعه و درخواست را تقدیم نمودند. کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درصورتی که واقعا دنبال بهانه جویی نبود، می‌بایست قرار ملاقات و مذاکره و هماهنگی با ایشان را می‌گذاشت و نواقص احتمالی را گوشزد می کرد.
ج) با توجه به تجمعات و راهپیمایی‌های فراوان یک هفته گذشته و وظیفه وزارت کشور در اجرای قانون و آیین‌نامه اجرایی مذکور سوالات زیر مطرح است:
۱- آیا برای تجمعات گوناگون یک هفته گذشته از وزارت کشور کسب مجوز شده است یا خیر؟ اگر نشده آیا وزارت کشور برای این گونه امور کسب مجوز را لازم نمی داند؟ آیا سایر گروه‌ها و احزاب و اقشار مختلف مردم می توانند بدون اطلاع و کسب مجوز از وزارت کشور راهپیمایی و تجمع دفاع از امام برگزار کنند؟
۲- آیا تجمع لباس شخصی‌های مسلح در مرقد حضرت امام با مجوز وزارت کشور بوده است؟! اگر پاسخ مثبت است چرا مفاد ماده ۳۱ از آیین نامه اجرایی قانون احزاب که مقرر می‌دارد که گروه برگزارکننده تجمع و یا راهپیمایی باید تعهدی مبنی بر عدم حمل سلاح و… به وزارت کشور بسپارد رعایت نشده است؟
۳- با توجه به این که مطابق بند «و» آیین نامه مذکور که تعیین سخنران و موضوع سخنرانی را قبل از انجام آن ضروری می داند، آیا وزارت کشور مسؤولیت سخنرانی تند و خارج از همه اصول اخلاقی، قانونی و شرعی آقایان رسائی، حسینیان، ذوالنور و حسین شریعتمداری در تهران و نیز برخی دیگر از سخنرانان سایر شهر‌ها را می پذیرد و آیا موضوع سخنرانی آنان قبلا به اطلاع آن وزارتخانه رسیده است یا خیر؟ اگر رسیده، چگونه فحاشی و تهمت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری را تایید کرده است؟ در حالی که ایشان در راس مجلسی است که مشروعیت رهبری نظام به انتخاب و تایید آن است! آیا وزارت کشور اهانت به بیت رفیع حضرت امام(س) و خورشید درخشان این بیت رفیع حضرت حجة الاسلام و المسلمین حاج سید حسن خمینی، و دیگر یاران ونزدیکان حضرت امام و چهره های پر فروغ انقلاب اسلامی از جمله فرزند فاضل و متدین امام، حجة الاسلام و المسلمین آقای خاتمی و نخست وزیر توانا و متقی و انقلابی دوران امام جناب آقای میر حسین موسوی و انقلابی نستوه حجة الاسلام و المسلمین کروبی و… را تایید کرده اید؟! اگر نکرده اید چه اقدامی برای جلوگیری از تکرار این هتاکی‌ها و اقدامات شرم آور و خلاف عقل، دین و قانون به عمل آورده‌اید؟
۴- آیا وزارت‌کشور قبلا شعارهای تجمعات و راهپیمایی‌های یک هفته گذشته را مطابق بند «ز» آیین نامه مذکور مورد تایید قرار داده است؟ شعارهای تند و زشت و خارج از نزاکت علیه جریان وسیع و فراگیر و ده ها میلیونی اصلاح طلب و بزرگان آن که افتخار همراهی با امام بزرگوار و انقلاب اسلامی از آغاز نهضت تاکنون را داشته و هم اکنون هم به دلیل دفاع اصولی از مبانی اندیشه سیاسی و سیره عملی امام خمینی(س) مورد انواع اتهامات و تهاجمات قرار گرفته‌اند؟!
د) رییس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نامه خود نصیحت فرموده‌اند که مدعیان پیروی از خط امام صادقانه تر عمل کنند و شخصا از این جانب خواسته‌اند به جای تکاپو و نامه‌نگاری برای دفاع از امام ، به دعوت راهپیمایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لبیک بگوییم و…، در این زمینه سخن فراوان است اما به چند نکته اکتفا می کنم:
۱- پی گیری و نامه نگاری این جانب اقدامی شخصی نیست،بلکه در اجرای مصوبه مجمع روحانیون مبارز می‌باشد.
۲- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی دولتی و حکومتی است، هر چند زحمات ارزشمند این شورا در طول سالیان گذشته را ارج می‌نهیم و بر ضرورت پرهیز آن نهاد از جهت دادن مراسم فراگیر ملی و دینی به سمت اهداف و شعارهای افراطی برخی از عناصر تندرو و مشکوک تاکید می‌کنیم. اما هرگز وزرات کشور نمی‌تواند و نباید با این بهانه که شورای مذکور راهپیمایی برگزار نموده است، احزاب و گروه‌های قانونی کشور را از انجام وظایف قانونی، شرعی، ملی و انقلابی خود باز دارد و اصولا وزارت کشور وظیفه تامین آزادی و فعالیت احزاب و گروه‌ها را عهده دار است و باید بیش از سایر نهادها و دستگاه‌ها پاسدار حقوق اساسی مردم و گروه‌ها و احزاب باشد.
۳- آیا وزارت کشور حداقل مسؤولیت سخنرانی، سخنران تجمع روز جمعه تهران که شورای مذکور به پا کرده بود را به عهده می‌گیرد؟ درحالی که سخنران بدون توجه به الزامات عنوان نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و با نادیده گرفتن حرمت لباس روحانیت و سابقه خدمت در دفتر حضرت امام(س) زبان به هتاکی و تهدید می‌گشاید و حکم اعدام با اشد وجه!! صادر می کند. آیا این است نمایش اتحاد و همبستگی ملی؟ و آیا جریان گسترده اصلاح طلب و اقشار وسیع مردم می توانند در چنین مراسمی شرکت کنند؟
۴- اگر مسؤولان امر از جمله وزارت کشور صادقانه به دنبال محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس امام(س) و استفاده از این بستر برای نمایش همبستگی ملی در دفاع از آن حقیقت همیشه تابان انقلاب بودند، می‌بایست تدبیری اتخاذ می کردند تا به جای عقده گشایی عناصر افراطی و تندرو و اردوکشی خیابانی آنان، با دعوت از مسؤولان احزاب و گروه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و شخصیت‌های محبوب مردم تدارک راهپیمایی و تجمعی بزرگ و میلیونی در خور شان حضرت امام می‌دیدند.
در پایان یک بار دیگر درخواست مجوز برای راهپیمایی جهت تجدید بیعت با راه نورانی حضرت امام و محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس آن حضرت (پیش از آن که موضوع منتفی شود) تقدیم و نماینده مجمع آقای طهماسبی را جهت انجام مراحل قانونی و توافق با وزارت کشور در خصوص زمان،مکان و سایر مسایل مربوطه معرفی می‌کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار