آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آذر ۲۹, یکشنبه

پیام تسلیت مهدی کروبی به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری

ايلنا: مهدی کروبی با صدور اطلاعیه درگذشت آیت الله منتظری را تسلیت گفت .
در بخشي از اين پيام آمده است: ارتحال تاسف‌انگیز فقیه عالیقدر و مجاهد نستوه مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری (رحمه‌الله‌علیه) را به ساحت مقدس ولی‌الله‌الاعظم و علما اسلام و ارواحنا فداه ، حوزه‌های علمیه، امت اسلامی به ویژه بیت شریف آن فقید سعید تسلیت می‌گویم . از خداوند منان خواستارم در برابر این ضایعه بزرگ به همه علاقه مندان ، مقلدان و وابستگان معظم له صبر و شکیبایی و اجر جزیل عنایت فرماید.
كروبي در ادامه پيام خود به سوابق آيت‌الله العظمي منتظري اشاره كرده و آورده است: مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری از معدود علما و فقهای بزرگواری بود که همواره با تدریس و پرورش طلاب و اساتید و مجتهدان بزرگ از نخستین روزهای نهضت اسلامی در خدمت حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و ملت مبارز و در برابر رژیم سیاه پهلوی چون کوهی استوار ایستادگی کرد و سالها رنج سیاه چالهای ستم شاهی و تبعید و سایر محدودیت‌ها را به جان خرید .
آن فقیه عالی مقام به پیروی از امام راحل (ره) حکومت اسلامی را با قرائت مردم سالاری دینی متکی به آرای مردم از متن کتاب و سنت استنباط و استخراج نمود و تا آخرین لحظه حیات در دفاع از آزادی و استقلال کشور و از حریم دین و مذهب درنگ نکرد .
آیت الله العظمی منتظری در سالهای آغازین انقلاب اسلامی سخاوتمندانه فرزندی رشید ، مجاهد و اندیشمند چون حجت الاسلام والمسلمین شهید محمد منتظری را در راه خدا تقدیم كرد.آری آن فقیه مجاهد سهم عظیمی در پیروزی انقلاب اسلامی و تاسیس جمهوری اسلامی و تصویب قانون اساسی دارد . امید است که دستاوردهای حضرت امام خمینی (ره) و سایر مجاهدین فی سبیل الله و دسترنج ملت شهید پرور و انقلابی از گزند و آسیب بدخواهان و بدسیرتان مصون و محفوظ بماند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار