آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۵, سه‌شنبه

احمدی نژاد: انتقاد نامزدها خلاف قانون است

محمود احمدی نژاد، روز دوشنبه 4 خرداد در یک نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی به انتقاد از رقبای انتخاباتی اش پرداخت که سیاست خارجی وی را زیر سئوال برده اند.

آقای احمدی نژاد به صراحت به این پرسش پاسخ نداد اما گفت:"در ایران آزادی نزدیک به مطلق است و ما در انتخابات گذشته این را نداشتیم که چند کاندیدا به صورت متحد و به شدت یک کاندیدای دیگر را زیر سئوال ببرند."

به گفته آقای احمدی نژاد انتقادهای نامزدهای ریاست جمهوری از عملکرد وی، "خلاف قانون است ولی در کشور ما آزادی هست و در جمهوری اسلامی این مقدار صبر وجود دارد که این مقدار از خلاف قانون را تحمل کند و مشکلی ایجاد نکند."

وی در این نشست گفت در صورتیکه دوباره رئیس جمهوری ایران شود قصد دارد در مجمع عمومی سازمان ملل که در ماه سپتامبر برگزار می شود با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مسائل جهانی مناظره ای علنی داشته باشد.

او افزود که از نظر او پرونده هسته ای ایران پایان یافته است و ایران مذاکره در خصوص برنامه هسته ای اش را فقط در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد پیش خواهد برد.

آقای احمدی نژاد گفت: "ایران سیاست پیشنهادی توفق غنی سازی در مقابل تحریمها را نخواهد پذیرفت."

او گفت که ایران در خارج از چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی فقط حاضر است در خصوص مدیریت مسائل جهان و برقراری صلح پایدار مذاکره کند.

او در باره لغو سفر وزیر خارجه ایتالیا به ایران گفت:"قرار شد این سفر به تقاضهای طرف ایتالیایی انجام شود که باید این دیدار در سمنان انجام می شد اما قبول نکردند و مسئله غیرعادی در این باره نبوده است."

قرار بود که فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا هفته گذشته به ایران سفر کند که پس از آنکه معلوم شد آقای احمدی نژاد قصد دیدار با او در استان سمنان، یعنی محل انجام آزمایش موشکی تازه را داشته است، این سفر لغو شد.

رئیس جمهوری ایران در پاسخ به سئوالی در باره عدم اجماع اصولگرایان بر نامزدی اش گفته است که گروه ها در ایران آزادند و همه می توانند اظهار نظر کنند و هیچکس نمی تواند نظر خود را بر دیگران تحمیل کند و در نهایت مردم تصمیم گیری می کنند.

در هفته های اخیر اصلاح طلبان ضمن ابراز نگرانی از سلامت انتخابات، طرح صیانت از آراء را مطرح کرده اند اما آقای احمدی نژاد گفته است:"عده ای بحث های حاشیه ای مطرح می کنند که از کشورهای غربی یاد گرفته اند."

به گفته آقای احمدی نژاد، قوانین در ایران بسیار شفاف و روشن است و دقیق ترین نظارت در ایران بر انتخابات اعمال می شود و علاوه بر مجریان و ناظران انتخابات، کاندیداها نیز حق دارند برای هر صندوق رای نماینده معرفی کنند.

رئیس جمهوری ایران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص فيلتر شدن سايت فيس بوک و اينکه آيا وی حاضر است به خاطر آزادی بيان امروز دستور رفع فیلتر شدن اين سايت را بدهد، گفت: "هزاران سايت هستند که عليه دولت مطلب می نويسند و البته من بايد بپرسم و ببينم که موضوع دقيقا از چه قرار است و علت فيلتر شدن اين سايت چيست."

او در این خصوص گفت :" بايد ديد که آيا اين سايت شاکی خصوص دارد يا شاکی عمومی. اگر شاکی خصوصی دارد بايد طبق قانون رسيدگي شود و اگر شاکی عمومی داشته باشد گفته ايم که نبايد محدود شود."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار