آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۳, یکشنبه

احمدی نژاد به منتقدان پاسخ داد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به انتقادات اخیر علیه عملکرد دولت خود پاسخ داده و گفته است تخریب دولت جرم است و نامزدهای رقیب نمی توانند اتهامات خود را ثابت کنند.

آقای احمدی نژاد روز شنبه ۲ خرداد در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در این چهار سال و به خصوص در سه ماه اخیر به خاطر منافع کشور سکوت کردم اما در مناظره ها برخی حرف ها را خواهم گفت.

او گفت رقیبان او در انتخابات دو اشتباه کرده اند: "اول اینکه طبق قانون تخریب جرم است و دوم اینکه اتهاماتی وارد می کنند که بعدا نمی توانند آن را اثبات کنند".

آقای احمدی نژاد از عملکرد دولت خود در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی دفاع کرد و به عملکرد منتقدانش در زمانی که اداره کشور را به عهده داشتند تاخت.

او گفت: "متوسط نرخ تورم در طول چهار سال این دولت نسبت به چهار سال دولت های قبلی کمتر بوده و ممکن است در مقاطعی به ۲۵ درصد رسیده باشد که به وجود آمدن آن هم ربطی به سیاست های این دولت ندارد".

در حالی که منتقدان می گویند سیاست های دولت نهم به رشد شدید نقدینگی و در نتیجه افزایش تورم منجر شده است، آقای احمدی نژاد گفته است این افزایش تورم ناشی از تورم سنگین جهانی و اجرای برنامه هایی مانند سهمیه بندی بنزین بوده که مجلس با وجود مخالفت دولت تصویب کرده و دولت ناچار به اجرای آنها بوده است.

رئیس جمهوری ایران همچنین از سیاست خارجی دولت خود دفاع کرد و گفت "با کمترین هزینه و حتی با هزینه ای نزدیک به صفر" اهداف سیاست خارجی ایران را محقق کرده است.

او گفت: "کسانی که امروز به دنبال گفتگو با ما هستند، چهار سال پیش می گفتند باید ایران را از صحنه جغرافیا حذف کنیم و ما را به حمله نظامی تهدید می کردند".

آقای احمدی نژاد به شدت از سیاست "تنش زدایی" که در دولت های محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی دنبال می شد انتقاد کرد و گفت "تحقیری که ایران در آن دوره تحمل کرد، در طول تاریخ انقلاب بی سابقه بود".

این در حالی است که میرحسین موسوی، رقیب آقای احمدی نژاد از جناح اصلاح طلب، ساعتی پیش تر در اصفهان گفته بود: "دولت نهم آبروی ایرانیان را در جهان برده است".

اما رئیس جمهوری ایران در کنفرانس خبری خود گفت: "در دولت قبل نتیجه سیاست تنش زدایی را دیدیم که برای استقرار ناتو در افغانستان با آنها همکاری کردند، اما آنها به محض اینکه در افغانستان مستقر شدند ایران را کنار گذاشتند. در عراق همین سیاست را ادامه دادند و آمریکایی ها در اوج سیاست تنش زدایی، ایران را محور شرارت نامیدند".

'بسته پیشنهادی' برای غرب آماده است

آقای احمدی نژاد ضمن صحبت های خود به مجموعه پیشنهاداتی اشاره کرد که مقامات ایران از مدتی قبل می گفتند برای ارائه به گروه ۱+۵ در حال بررسی آن هستند.

او گفت: "ما بسته پیشنهادی خود را بر اساس اصول منطقی آماده کرده ایم".

رئیس جمهوری ایران در مورد گفتگو با غرب نیز گفت: "زمانی آنها اولتیماتوم می دادند و ضرب الاجل تعیین می کردند، اما حالا ما به آنها گفته ایم که بعد از انتخابات گفت و گو می کنیم و آنها هم پذیرفته اند".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار