آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ خرداد ۲۱, پنجشنبه

متن کامل نامه میرحسین موسوی به آیت الله خامنه ای

مقام معظم رهبری 
حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)


سلام علیکم

احتراما همان گونه که از طریق رسانه ها و گزارش های واصله استحضار یافته اید، شور انتخاباتی گسترده کشور را فرا گرفته است و همه اقشار و اصناف اعم از زن و مرد، پیر و جوان در کوی و برزن به طور شبانه روزی فعال عرصه انتخابات هستند و این پدیده مبارک نویدبخش مشارکت فراگیر مردم در انتخابات و موجب ارتقاء وحدت ملی و عزت و احترام بین المللی کشور خواهد بود. لکن متاسفانه اخباری واصل می شود که برخی مقامات و دستگاه های رسمی از این حرکت مردمی اصیل استقبال نمی کنند. موارد زیر نمونه ای از آنهاست:

۱- بعضی از اعضای شورای نگهبان در مرکز و تعدادی از ناظرین در استان ها با جانبداری علنی از رئیس کنونی دولت، رعایت شئون بی طرفی را نمی نمایند.

۲- وزارت محترم کشور و فرمانداران در پذیرش فهرست نمایندگان اینجانب در هیات های اجرایی، محل استقرار دستگاه های شمارشگر و شعب اخذ رای تعلل می نمایند و قانون مصوب ۳۰/۵/۱۳۷۹ به صورت آشکار نقض می شود. آخرین اقدام غیرقانونی آنان جابه جایی نمایندگان معرفی شده از طرف ستاد اینجانب در شعب است که به هم ریختگی عجیبی ایجاد خواهد نمود. این عمل کارشکنی آشکار و موجب اختلال در انجام وظیفه آنان می گردد. این در حالی است که ستاد انتخابات کشور ضمن بخشنامه شماره ۴۴/۴۵۳۳۳ مورخه ۹/۳/۸۸ بر صدور کارت نمایندگان نامزدها برای محلی که معرفی شده اند، تاکید نموده است و این اقدام فرمانداران یا خودسرانه است و یا بخشنامه داخلی دیگری خلاف متن قبلی ابلاغ شده که از آن اطلاعی در دست نیست.

۳- شواهدی از مداخله تعدادی از فرماندهان و مسئولان سپاه و بسیج در انتخابات واصل گردیده است و به نظر می رسد این عمل در صورت صحت خبر علاوه بر نقض قوانین، شکاف بین فرماندهان و مسئولان رسمی و بدنه سالم و صادق نیروهای بسیج و سپاه را دامن می زند. از آنجا که دامنه اقدامات غیرقانونی فوق مشخص نیست و بخشی از اعضای شعب اخذ رای و ناظران از حامیان نامزد خاص آنان انتخاب شده اند احتمال تصرف در آراء مردم اذهان را می آزارد.

۴- بهره گیری رئیس دولت از امکانات دولتی در تبلیغات و مسافرت های تبلیغاتی مقامات رسمی و وزرا با استفاده از امکانات دولتی و نقض ماده ۶۸ قانون که به وفور خبرهای آن را در رسانه ها می توان ملاحظه کرد از آن جمله است. اینها بخشی از اقداماتی است که نتیجه ای جز سرخوردگی مردم عزیز که با شوری وصف ناپذیر در صحنه تحکیم استوانه های نظام جمهوری اسلامی وارد شده اند نخواهد داشت. با اطمینان از این که دغدغه اصلی حضرت مستطاب عالی مشارکت هر چه بیشتر و گسترده تر مردم در انتخابات و رعایت قانون و بی طرفی کامل مسئولان در تمام سطوح و برگزاری انتخابات سالم می باشد امیدوارم با رهنمودها و دخالت حضرتعالی زمینه مساعدی برای رعایت بی طرفی کامل مقامات، ناظران و مجریان انتخابات و دقت در حفظ آرای مردم فراهم آید.

میرحسین موسوی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار