آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۳۱, چهارشنبه

در گیری شدید در میدان هفت تیر ‏تهران 30 / 4 / 88

نیروهای ضد شورش همراه با لباس شخصی ها روز سه شنبه با ضرب و شتم صدها معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در خیابان های مرکزی تهران، تلاش کردند مانع برگزاری تظاهرات آرام آنها شوند.

یک شاهد عینی به رادیو فردا گفت: کسانی که که برای تجمع به میدان هفت تیر آمده بودند بیش از چند هزار نفر بودند، ولی نیروهای امنیتی آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

این شاهد عینی از حضور چشم گیر نیروهای ضد شورش و لباس شخصی ها در میدان هفت تیر و خیابان های اطراف خبر داده و گفت این نیروهای اجازه نمی دادند که هیچ گونه تجمعی شکل بگیرد و به شدت مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بنا بر دیگر گزارش های دریافتی، در محدوده میدان هفت تیر و خیابان کریمخان بین نیروهای ضد شورش و معترضان درگیری هایی رخ داده است.

این در حالی است که رویترز، گزارش داده است تظاهرات کنندگان شعار هایی مانند؛ «احمدی نژاد استعفاء، استعفاء» و «مرگ بر دیکتاتور» سر می دادند.

شاهدان عینی از بازداشت دهها نفر در روز سه شنبه در میدان هفت تیر خبر داده اند.

در همین زمینه، یکی از اعضای جبهه ملی ایران به رادیو فردا گفته است: نیروهای امنیتی تعدادی از اعضای جبهه ملی ایران را نیز در میدان هفت تیر بازداشت کرده اند.

به گفته این فعال سیاسی حسین عزت زاده و اصغر فنی پور اعضای شورای مرکزی، حسین مجتهدی، علی قادری، حمید مجتبایی، حسین ریاحی، و آقای کمیلیان از اعضای جبهه ملی روز سه شنبه در میدان هفت تیر بازداشت شدند.

این عضو جبهه ملی تصریح می کند: حداقل بیست نفر دیگر از مردم نیز دستگیر شدند اما چون تجمع به خبابان های اطراف کشیده شد احتمالا افراد دیگری نیز در این خیابان ها بازداشت شده اند.

این نخستین تجمع اعتراضی پس از نماز جمعه به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی است. در ۲۶ تیرماه نیز پس از پایان نماز جمعه دهها هزار نفر در خیابان های تهران دست به راهپیمایی اعتراضی زدند و نیروهای ضد شورش با ضرب و شتم و گاز اشک آور کوشید تا معترضان را متفرق کند.

تجمع روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت ۳۰ تیر ۱۳۳۱ برگزار شده است. جبهه ملی ایران دعوت کرده بود به مناسبت این روز پس از تجمع در میدان هفت تیر ، با اتوبوس به قبرستان کشته شدگان تحولات ملی شدن نفت در ابن بابویه حرکت کنند.

در ۳۰ تیر ۱۳۳۱ پس از تظاهرات در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران ، محمد رضا شاه مجبور شد که شرایط محمد مصدق را بپذیرد و دولت قوام السلطنه سقوط کرد.

سرتیپ احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، روز سه شنبه پیشتر هشدار داده بود که با هرگونه تجمعی برخورد خواهد شد.

احمدرضا رادان در گفت وگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به شایعه برگزاری تجمع اعتراضی گفته بود: پلیس وظیفه دارد با این تجمعات غیر قانونی برخورد قاطعانه ای داشته باشد.

پس از آن که وزارت کشور ایران اعلام کرد محمود احمدی نژاد در انتخابات ۲۲ خردادماه به پیروزی رسیده است، تهران و برخی شهرهای ایران شاهد تظاهرات معترضان به انتخابات بوده است.

در حالی که مقامات دولتی ایران می گویند ۲۰ نفر در اعتراضات به نتیجه انتخابات کشته شده اند، گروههای طرفدار حقوق بشر می گویند تعداد کشته شدگان بسیار بیشتر از آمار رسمی است.
منبع خبر : رادیو فردا


همچنین

به گزارش خبر گزاری فرانسه عصر امروز نیروهای پلیس و لباس ‏شخصی ها به صدها تظاهر کننده ای که در میدان هفت تیر ‏بنفع موسوی شعار میدادند حمله کرده و تعدادی از آنها را ‏دستگیر کردند.

‏خبرگزاری فرانسه از قول ناظران عینی نقل می کند که صدها ‏نفر از مردم که در میدان جمع شده بودند در محاصره صدها ‏پلیس که به لباس ضد شورش مسلح بودند، در آمدند.

‏ آژانس خبری فارس صبح امروز از قول جانشین فرمانده نیروی ‏انتظامی سرتیپ احمد رادان نقل می کند که " شایعاتی مبنی ‏بر برگزاری تجمعی غیر قانونی در تهران " شنیده شده است. ‏او اعلام کرد که پلیس وظیفه دارد با این تجمعات غیر قانونی ‏برخورد قاطعانه ای داشته باشد.

‏ در روز های گذشته " ای میل "های فراوانی خبر از تظاهرات ‏سی تیر می دادند. با این حال صبح امروز شهر های کشور ‏آرام بودند و تظاهرات عصر امروز، سه شنبه اولین گزارش در این زمینه ‏است.‏

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار