آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۱۱, پنجشنبه

خاتمی: لااقل مردانگی بیاموزید!

۹ تير ۱۳۸۸

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس در نامه ای خطاب به مدیر مسؤول روزنامه ایران تصریح کرد: سفر جناب آقای خاتمی و هیأت همراه ایشان با هواپیمایی ترکیه و از طریق استانبول انجام و عزیمت ایشان نیز از همین مسیر و به مقصد تهران صورت گرفته است و لذا خبر مربوط به سفر ایشان از تونس به قاهره و سپس عزیمت ایشان به تهران کذب محض بوده و رسماً تکذیب می شود.

بیست و پنجم خردادماه 1388 دفتر سید محمد خاتمی با انتشار متنی بر روی سایت رسمی وی خبر دروغ خبرگزاری فارس را که بلافاصله و بی هیچ تأملی از سوی روزنامه های ایران و کیهان و سایت رجانیوز مورد سوء استفاده قرار گرفته بود قویاً و صریحاً تکذیب کرد.
انتظار می رفت مدیران محترم این رسانه ها و بخصوص دو روزنامه ایران و کیهان که با استفاده از بودجه بیت المال اداره می شوند و به خاطر انتصاب مستقیمشان به حاکمیت باید حساسیت بیشتری در انتشار اخبار و شنیده ها داشته باشند با پی بردن به کذب بودن خبر برای روشن شدن اذهان مخاطبین خود توضیحی در این رابطه منتشر نمایند.
اما درکمال ناباوری روزنامه ایران مجدد و در دو نوبت دیگر بر این ادعای بی اساس خود پافشاری نمود!
ادامه این رویه کاملاً هدف دار دفتر سید محمد خاتمی را بر آن داشت تا در تاریخ 3 تیر 1388 ضمن تکذیب مجدد این دروغ و افترای آشکار، رسماً طی نامه ای به مدیر مسؤول روزنامه ایران خواهان آن شود که متن تکذیبیه براساس قانون مطبوعات عیناً در روزنامه ایران منتشر گردد.
اما متأسفانه تا امروز روزنامه دولت که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می شود از چاپ این تکذیبیه سرباز زده است. نهادی که خود باید پاسدار فضای سالم و شفاف اطلاع رسانی و حامی قانون مطبوعات باشد!
امروز رونوشتی از نامه جناب آقای محمد تقی مؤید، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در تونس خطاب به مدیرمسؤول روزنامه ایران به دستمان رسید که ضمن تشکر از بزرگمنشی ایشان، بی هیچ توضیحی آن را برای اطلاع عموم منتشر می کنیم؛ باشد که مدافعان دروغین قانون لااقل مردانگی بیاموزند.
متن کامل این نامه در پی می آید:

بسمه تعالی
مدیر مسؤول محترم روزنامه ایران
سلام علیکم
خبری در آن روزنامه محترم درج شده است که حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی، ریاست محترم جمهوری اسلامی سابق، پس از سفر به تونس و سخنرانی در کنفرانس بین المللی "گفت و گوی تمدن ها و تنوع فرهنگی" به قاهره سفر و سپس به تهران عزیمت نموده اند.
باتوجه به اینکه سفارت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای ورود تا خروج ایشان در جریان این سفر که با دعوت ریاست جمهوری تونس انجام گردیده می باشد اعلام می دارد که سفر جناب آقای خاتمی و هیأت همراه ایشان با هواپیمایی ترکیه و از طریق استانبول انجام و عزیمت ایشان نیز از همین مسیر و به مقصد تهران صورت گرفته است و لذا خبر مربوط به سفر ایشان از تونس به قاهره و سپس عزیمت ایشان به تهران کذب محض بوده و رسماً تکذیب می شود.
محمد تقی مؤید
سفیر جمهوری اسلامی ایران
8/4/1388
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار