آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

هشدار دانشگاه تهران به دانشجویان: در کوی تجمع نکنید

دانشگاه تهران به دانشجویان ساکن کوی این دانشگاه هشدار داده حق برگزاری تجمع را ندارند و در صورت شرکت در تجمعات بدون مجوز با آنها برخورد خواهد شد.

در اطلاعیه ای که از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران با عنوان "قابل توجه دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه" صادر شده دانشجویان از شرکت در تجمعات منع شده اند.

در این اعلامیه تاکید شده که "هر گونه تجمع بدون مجوز خلاف مقررات محسوب می گردد و متقاضیان می توانند برای دریافت مجوز برگزاری مراسم به مراجع ذیربط در معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه مراجعه کنند."

هدف از این اقدام "اظهار نگرانی و درخواست جمعی از خانواده های دانشجویان و پیشنهاد برخی از دانشجویان ساکن کوی به منظور جلوگیری از بروز حوادثی است که موجب بر هم زدن آسایس و امنیت دانشجویان ساکن کوی می شود."

بنابر این اطلاعیه "با افرادی که به نحوی در برگزاری و یا مشارکت در تجمعات منجر به خشونت دخالت داشته باشند حسب مقررات عمل خواهد شد."

مهدی قمصری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تهران به خبرگزاری مهر گفته است:"تحرکات رادیکالی که از بیرون دانشگاه جهت گرفته و شروع می شود دامان دانشجویان دانشگاه تهران و ساکنان کوی را گرفته و به آنها ضربه می زند."

به گفته آقای قمصری، "تجمات غیرقانونی اخیر باعث نگرانی و تشویش دانشجویان و به خصوص دانشجویان مستقر در کوی دانشگاه تهران شده بود که به همین دلیل با توجه به قوانین و مقررات و آئین نامه دانشگاه این اطلاعیه صادر شد."

دیروز ششم مهر در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران، عده ای از دانشجویان در محوطه این دانشگاه دست به تجمع زدند و شعارهایی علیه دولت سر دادند.

گزارشهایی در باره دستگیری دانشجویان معترض منتشر شده بود اما پلیس تهران اعلام کرده که در جریان بازگشایی دانشگاهها هیچ دانشجویی دستگیر نشده است.

پلیس تهران می گوید دانشجویان دانشگاه تهران در محوطه دانشگاه دست به تجمع زده بودند و به دلیل عدم خروج دانشجویان معترض از محوطه دانشگاه ماموران پلیس هیچگونه مداخله نداشتند.

این تجمع در حالی صورت گرفت که کامران دانشجو، وزیر علوم و مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت در این مراسم شرکت داشتند اما گزارشها نشان می دهد که تعداد اندکی از دانشجویان در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران شرکت کردند.

در پی اعتراضات گسترده ماه های اخیر به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برخی مقام های جمهوری اسلامی نسبت به بروز اعتراضات دانشجویی همزمان با بازگشایی دانشگاه ها ابراز نگرانی کردند و حتی گفته شد که برخی مقام ها موضوع تعطیلی دانشگاه ها برای یک ترم را مطرح کردند که این خبر از سوی مقام های رسمی تکذیب شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار