آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

کروبی: انگیزه ماجرای نمایشگاه مطبوعات منزوی کردن من بود

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی، ماجرای حمله در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات را شرح داده است.

آقای کروبی در یک پیام ویدیوئی که روز دوشنبه، 24 سپتامبر (4 آبان)، در وبسایت تغییر، متعلق به حزب اعتماد ملی، منتشر شده در مورد حمله افراد مهاجم به او هنگام خروج از نمایشگاه مطبوعات در روز جمعه گذشته ضمن شرح جزئیات این ماجرا، از انگیزه این حمله و واکنش خود به آن سخن گفته است.

دبیرکل حزب اعتماد ملی در این نوار ویدیوئی گفته است که ماجرای روز جمعه را از سه جنبه آنچه که روی داد، انگیزه مهاجمان و ارتباط این ماجرا با موضعگیری خود مطرح می کند.

در مورد جزئیات ماجرا، آقای کروبی گفته است که مطابق معمول، به بازدید این نمایشگاه رفته بود و مردم بازدید کننده نسبت به او محبت بسیار نشان دادند.

به گفته وی، هنگام حضور او در نمایشگاه، عده ای هم به دادن شعار "مرگ بر منافق" مبادرت کردند که باعث تحریک مردم شد که در مخالفت با این گروه شعارهایی دادند هر چند او خود می کوشید اوضاع را آرام کند.

آقای کروبی افزوده است که هنگام خروج از سالن نمایشگاه، "برخی افراد" مسیر را طوری قرار دادند تا مردم نتوانند دنبال او حرکت کنند و در طول این مسیر "آنها تندی بیشتری کردند."

اشاره آقای کروبی ظاهرا به ماموران حفاظت نمایشگاه است که به او توصیه کردند از مسیر خاصی خارج شود و به گفته برخی منابع، در مسیر خروج از نمایشگاه، او را هدف حمله قرار دادند و پیشانی اش را زخمی کردند.

مهدی کروبی در مورد انگیزه این حمله گفته که این نخستین مورد از این دست نبوده و یادآور شده است که از جمله در جریان زیارت حرم حضرت معصومه و مراسم وفات امام صادق هم اقدامات مشابهی علیه او صورت گرفت و افزوده است که "اینطور حرکت ها دارد شروع می شود اما مردم به طور خودجوش جواب آن را می دهند."

به گفته دبیرکل حزب اعتماد ملی، که درخواست او برای رسیدگی به اتهامات مربوط برخورد خشوت آمیز و قتل شماری از تظاهرکنندگان و به بدرفتاری و تجاوز جنسی به تعدادی از بازداشت شدگان باعث خشم برخی مقامات و نهادهای طرفدار دولت شده است، هدف اصلی مهاجمان منزوی کردن او بوده است.

وعده اعلام حضور در مجامع

آقای کروبی یادآور می شود که دفتر حزب اعتماد ملی و دفتر شخصی خود او پلمب شده و به این ترتیب، هدف مخالفانش این بوده است تا در مجامع ظاهر نشود و "ما خانه نشین شویم و بیرون نیاییم."

مهدی کروبی در عین حال گفته است که از اینکه در حال حاضر چنین برخوردی را با او شروع کرده اند تعجب می کند زیرا فعالیت خود را از سال 1368 و پس از فوت آیت الله خمینی، علیه نحوه برخورد با مجلس سوم و انحرافاتی که در خبرگان رهبری شروع شده بود آغاز کرد و در شرایط سخت به موضعگیری صریح در این زمینه ها پرداخت.

آقای کروبی گفته است که انتقادات او در آن زمان باعث شد که جمعی از دوستانش به دادگاه ویژه روحانیت و دادگاه های دیگر احضار شوند اما او ایستادگی کرد.

دبیرکل حزب اعتماد ملی شرایط آن زمان را حتی دشوارتر از حال توصیف کرده و گفته است که در آن زمان "ما در غربت بودیم و مردم نمی دانستند این ماجرای استصواب چیست، ماجرای مجلس خبرگان چیست، در حالیکه امروز مردم یکپارچه، یا اکثریت قاطعی از آنان ایستاده اند."

مهدی کروبی گفته است که مصمم است از این پس همچنان در مجامع عمومی مانند راهپیمایی 22 بهمن، عزاداری محرم و گردهمایی هایی از این قبیل حضور یابد تنها نتیجه توسل به خشونت علیه او این است که اگر قبلا حضور خود را از پیش اعلام نمی کرد، از این پس خواهد گفت در کدام محل و مراسمی حضور خواهد یافت.

آقای کروبی در این پیام ویدیوئی تاکید کرده است که "هیچوقت از میدان به در نمی رویم" و افزوده است که "در این راه محکم و قرص ایستاده ایم و از هیچ چیز باک نداریم."

دبیرکل حزب اعتماد ملی در پایان این پیام به سخنان کسانی که پیگیری تجاوز به بازداشتیان و درخواست عمل نمایندگان مجلس خبرگان به وظایف آنان را باعث تضعیف نظام جمهوری اسلامی قلمداد کرده و خواستار توبه او شده اند هم پاسخ داده است.

او گفته است "حالا که یک جریان حاکم است و هرچه دلش می خواهد می گوید و جریان دیگر که هیچ چیز در اختیار ندارد، خوب از توبه هم صحبت می کند" و افزوده است "توبه بایدکسانی کنند که خیانت به جمهوری اسلامی کرده و جمهوری اسلامی را تحریف کرده اند و تلاش می کنند اسلامش را بی محتوا و پوچ کنند و جمهوریتش را از بین ببرند تا جز نامی از او باقی نماند."

پس از ماجرای برخورد خشونت آمیز با آقای کروبی در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات، فرزندش در گفتگویی با وبسایت تغییر گفت که ماموران حراست وزارت ارشاد در این حمله دست داشته اند و برخی سایت های اینترنتی نیز به انتشار تصاویر و گزارش هایی در این زمینه مبادرت کرده اند هر چند خبرگزاری های طرفدار دولت مهاجمان را مردمی دانسته اند که با موضعگیری مهدی کروبی مخالف بوده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار