آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

متن دستور آیت‌الله خامنه‌ای برای برکناری مشایی منتشر شد

متن دستور و تصویر دستخط آیت الله خامنه ای خطاب به محمود احمدی نژاد در مورد لزوم برکناری اسفندیار رحیم مشایی از سمت معاونت اول رئیس جمهوری منتشر شد.

دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله علی خامنه ای در ایران روز جمعه ۲ مرداد (۲۴ ژوئیه) متن دستور رهبر ایران را منتشر کرد که در آن خطاب به آقای احمدی نژاد آمده است: "انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقه مندان به شما است و لازم است انتصاب مذبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد".

این نامه تاریخ ۲۷ تیرماه را دارد و از ابلاغ آن به آقای احمدی نژاد شش روز می گذرد.

پیش تر محمدحسن ابوترافی فرد (نایب رئیس مجلس شورای اسلامی) و احمد توکلی (رئیس مرکز پژوهش های مجلس) از ابلاغ کتبی نظر آیت الله خامنه ای به آقای احمدی نژاد خبر داده بودند.

آقای احمدی نژاد تا کنون در برابر فشارهای فزاینده برای برکناری آقای مشایی مقاومت کرده است.

او روز ۳۰ تیر، یعنی سه روز پس از صدور دستور رهبر ایران، گفت: "آقای مشایی در سمت معاون اول رئیس جمهور به خدمات خود به انقلاب اسلامی، ملت و کشور ایران ادامه می دهد".

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، آقای احمدی نژاد افزود: "آقای مشایی از مدیران مومن، دلسوز، ولایی، پاک و خلاق ایران هستند و به چه دلیل باید استعفا بدهند"؟

موضوع اختیارات رئیس جمهوری برای انتخاب معاونان خود و همچنین مسئله اختیارات مقام رهبری در جمهوری اسلامی ایران و اینکه دایره آن تا کجا است همیشه در این کشور مورد بحث بوده است.

اما جناح اصولگرای ایران و هواداران آقای احمدی نژاد اختیارات رهبری را مطلقه و سخن او را "فصل الخطاب" می دانند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار