آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

ثمره هاشمی: مشایی دیگر خود را معاون رئیس جمهوری نمی داند

ساعتی پس از انتشار رسمی متن دستور آیت الله علی خامنه ای خطاب به محمود احمدی نژاد در مورد لزوم برکنار کردن اسفندیار رحیم مشایی، دستیار ارشد آقای احمدی نژاد گفت که آقای مشایی دیگر خود را معاون رئیس جمهور نمی داند.

به گزارش خبرگزاری های ایرنا و فارس، مجتبی ثمره هاشمی، دستیار ارشد آقای احمدی نژاد جمعه شب ۲ مرداد (۲۴ ژوئیه) در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن در تهران در جمع خبرنگاران گفت: "آقای مشایی اعلام کرد با این حکمی که اعلام شده بنده خود را از این به بعد معاون اول رئیس جمهور نمی دانم و در هر جای دیگر که لازم باشد در خدمت انقلاب و ایران خواهم بود".

در این حال واحد مرکزی خبر (خبرگزاری صدا و سیمای ایران) همان جملاتی را که آقای ثمره هاشمی در جمع خبرنگاران از آقای مشایی نقل کرده است به همراه "بسمه تعالی" ابتدا و نام آقای مشایی در انتهای آن، ابتدا به عنوان "اطلاعیه" و کمی بعد با انتشار اصلاحیه ای به عنوان "متن کناره گیری" او منتشر کرد.

در سایت شخصی آقای مشایی هنوز نشانی از کناره گیری او دیده نمی شود.

آقای ثمره هاشمی در پاسخ به پرسش های خبرنگاران، از اینکه آقای احمدی نژاد چه زمانی پاسخ نامه آقای خامنه ای را خواهد داد و چه کسی جاگزین آقای مشایی در سمت معاون اولی رئیس جمهوری خواهد شد، اظهار بی اطلاعی کرد.

او در پاسخ به این سئوال که چرا آقای احمدی نژاد شخصا در مراسم اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن شرکت نکرده است گفت: "رئیس جمهوری دوستدار و خادم قرآن کریم است، اما گاهی معذوراتی پیش می آید که او نمی تواند در برخی برنامه ها شرکت کند".

دستور آیت الله خامنه ای به آقای احمدی نژاد مبنی بر برکناری آقای مشایی تاریخ ۲۷ تیرماه را دارد و از ابلاغ آن به آقای احمدی نژاد شش روز می گذرد.

آقای احمدی نژاد در این شش روز در مقابل فشارهای فزاینده برای کنار گذاشتن آقای مشایی که عمدتا از سوی چهره ها و رسانه های جناح اصولگرا و حامیان خود او وارد می شد، مقاومت کرد.

او روز ۳۰ تیر، یعنی سه روز پس از صدور دستور رهبر ایران، گفت: "آقای مشایی در سمت معاون اول رئیس جمهور به خدمات خود به انقلاب اسلامی، ملت و کشور ایران ادامه می دهد".

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، آقای احمدی نژاد افزود: "آقای مشایی از مدیران مومن، دلسوز، ولایی، پاک و خلاق ایران هستند و به چه دلیل باید استعفا بدهند"؟

سرمقاله تند کیهان

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در سرمقاله شماره روز شنبه ۳ مرداد این روزنامه که در سایت اینترنتی آن منتشر شده است، در مورد علت تأخیر آقای احمدی نژاد در برکنار کردن آقای مشایی نوشته است: "شنیده ها حاکی از ان است که رئیس جمهور اصرار دارد نظر رهبر معظم انقلاب را به ادامه کار مشایی در پست یاد شده -هرچند برای مدتی کوتاه- جلب کند".

او در این مقاله که پیش از انتشار سخنان آقای ثمره هاشمی نوشته شده، آورده است که این تقاضا، "ولایت پذیری" و "قانون گرایی" آقای احمدی نژاد را "مخدوش" می کند، اما "با کمی تسامح" می توان تعلل او را ناشی از "کم دانی و ضعف بینش اسلامی" او دانست که "کم نقیصه ای نیست".

آقای شریعتمداری در مقاله تند خود نوشته است که آقای مشایی احتمالا "یکی از مهره های کودتای مخملی است که فقط محل مأموریت او با سایر توطئه گران اخیر متفاوت است".

او می نویسد: "نگارنده بر این باور است که مشایی و کسانی که او را اداره می کنند قصد دارند هزینه پذیرش دستورالعمل رهبر معظم انقلاب را بالا ببرند تا به خیال خود مانع از دستور العمل های مشابه آقا در موارد دیگر شوند".

مدیرمسئول و نماینده آیت الله خامنه ای در روزنامه کیهان در دوران انتخابات از حامیان سرسخت نامزدی آقای احمدی نژاد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار