آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ تیر ۲۸, یکشنبه

واکنش ها به انتصاب رحیم مشایی به سمت معاونت رییس جمهوری

روزنامه کیهان، روزنامه جمهوری اسلامی و همچنین احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، از انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهوری ایران انتقاد کرده اند.

روزنامه کیهان به مدیر مسئولی 'حسین شریعتمداری' که نماینده آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در این روزنامه است، روز شنبه ۲۷ تیر با انتقاد از این انتصاب، نوشت که آقای رحیم مشایی "کسی است که در دولت نهم با اظهارات نسنجیده و نابخردانه خویش بارها موجبات ناخرسندی دلسوزان انقلاب را فراهم کرد."

روزنامه کیهان نوشته است: "بسیاری از اصولگرایان انتظار داشتند رئیس جمهوری به دلیل رفتار و گفتار انتقادآمیز مشایی او را از کابینه دهم حذف نماید اما اینگونه نشد. او اکنون فرد دوم کابینه است. این انتصاب بی تردید با مخالفت وسیع نیروهای انقلابی و اصولگرا و انبوه حامیان دکتر احمدی نژاد مواجه خواهد شد."

روزنامه جمهوری اسلامی نیز در شماره روز شنبه خود درباره انتصاب آقای رحیم مشایی نوشته است که "صاحبنظران، این اقدام را نوعی دهن کجی به بزرگانی دانستند که خواستار برکناری این شخص از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده بودند."

به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی "آقای مشائی طی چهار سال گذشته بارها سخنانی برخلاف مبانی اسلام گفت و صهیونیست های اشغالگر فلسطین را تحت عنوان مردم اسرائیل دوست مردم ایران دانست . وی در آخرین اقدام خود تلاش کرد سازمان حج و زیارت را هم به سازمان گردشگری ملحق کند که با مخالفت صریح رهبر انقلاب ناکام ماند."

احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و یکی از روحانیون محافظه کار نیز از انتخاب اسفندیار رحیم مشایی انتقاد کرده است. احمد خاتمی گفته است: "من در گذشته شایعاتی می‌شنیدم که جناب رئیس‌جمهور بنا دارند آقای مشایی را به عنوان معاون اول خود انتخاب کنند، ولی باور نمی‌کردم با توجه به حساسیت‌های موجود که شخص رئیس‌جمهوری نیز از آن اطلاع دارند این انتصاب صورت بگیرد."

امام جمعه موقت تهران گفته است: "اما در کمال ناباوری این خبر در رسانه‌ها اعلام شد، از این رو ضروری است دو مطلب را خدمت رئیس‌جمهوری محترم عرض کنم، مطلب اول این که افراد باید صدای نظام باشند نه این که نظام خرج افراد شود و با توجه به حساسیت‌های مراجع تقلید، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و تعداد کثیری از فرهیختگان جامعه که حساسیتشان ارزشی و به انگیزه پاسداری از مقدسات است، به نظر می‌رسد این انتصاب برای دولت محترم چالش‌زا باشد."

او از محمود احمدی نژاد خواسته در انتخاب آقای رحیم مشایی تجدید نظر کند.

آقای احمدی نژاد دو روز پیش از این در شهر مشهد اعلام کرده بود که آقای مشایی را به عنوان معاون اول جدید خود انتصاب خواهد کرد. حکم انتصاب او نیز روز شنبه ۲۷ تیرماه از سوی رئیس جمهوری ایران صادر شد.

آقای احمدی نژاد در حکم آقای رحیم مشایی نوشته است: "اینجانب جنابعالی را انسانی خودساخته و مؤمن، دلباخته حضرت صاحب الزمان و با تعهدی آگاهانه و عمیق به خط نورانی ولایت و مبانی جمهوری اسلامی و خدمتگزاری توانمند و صدیق به ملت الهی و عزیز ایران می‌شناسم و طبق اصل ۱۲۴ قانون اساسی به سمت معاون اول رئیس‌جمهور برمی‌گزینم."

آقای رحیم مشایی پیش از این معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود.

او در جریان چند سخنرانی بحث برانگیز "مردم ایران را دوست مردم اسرائیل" توصیف کرد و پس از بالا گرفتن انتقاد ها نسبت به این اظهار نظر، دوباره آن را تکرار و از دیدگاه خود دفاع کرد.

در موردی دیگر ، برگزاری همایشی توسط سازمان میراث فرهنگی که در آن همزمان با حمل قرآن به محل اجلاس، دف نوازی هم صورت گرفت با انتقاد برخی از روحانیون و مراجع رو به رو شد تا آنجا که برخی از منتقدان خواستار تغییر آقای رحیم مشایی شدند.

در آن زمان، با بالا گرفتن انتقادها از آقای رحیم مشایی، رئیس جمهوری او را در یک سفر خارجی همراه خود کرد و آیت الله خامنه ای نیز در جریان خطبه های نماز جمعه تهران، با انتقاد ملایمی از آقای رحیم مشایی به علت اظهاراتش درباره اسرائیل، خواستار پایان دادن به فشارها به اعضای دولت آقای احمدی نژاد شد.

بیش از یک سال پیش، پسر محمود احمدی نژاد با دختر آقای رحیم مشایی ازدواج کرد. به این ترتیب آقایان احمدی نژاد و رحیم مشایی، به جز نزدیکی های فکری، پیوندهای خانوادگی هم با یکدیگر دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار