آخرین اخبار سانی نیوز

۱۳۸۸ مرداد ۲۱, چهارشنبه

مجید سعیدی و نازک افشار آزاد شدند

مجید سعیدی، عکاس مطبوعاتی که شب جمعه دهم تیر از سوی ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شده بود، روز گذشته، 19 مرداد ماه، با قرار کفالت آزاد شد.

ایرنا، خبرگزاری دولتی ایران در یک خبر که آن را "اختصاصی" عنوان کرد، اعلام کرد مجید سعیدی و ساتیار امامی، دو عکاس مطبوعات ایران، اعتراف کرده اند عضو شبکه ای بودند که عکس می گرفتند و آنها را برای آژانسهای خبری "دشمن" ارسال می کردند.

در پی طرح این اتهام کمیته حفاظت از خبرنگاران اعترافات منتسب به آنها را رد کرد و گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی را در این باره فاقد پایه و اساس دانست.

سازمان گزارشگران بدون مرز که فعالیت آزادانه رسانه ها را ارزیابی می کند نیز در بیانیه ای با اشاره به دستگیری آقای سعیدی و 4 عکاس دیگر نوشته بود "دولت ایران از تصاویر تظاهرات می ترسد."

آقای سعیدی با نشریات ایرانی و بین المللی مختلفی همکاری داشته است.

آزادی نازک افشار

در همین حال اعلام شده است که نازک افشار، کارمند بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران، نیز که روز پنج شنبه 15 مرداد ماه دستگیر شده یود، امروز 20 مرداد ماه با قرار کفالت آزاد شد.

نازک افشار، که با اتهام "اغتشاشگری و ایجاد شبکه و پناه دادن به اغتشاشگران در بخش فرهنگی سفارت فرانسه" مواجه است در دادگاه روز شنبه 17 مرداد ماه متهمان پرونده انتخابات در ایران حضور داشت.

برنارد کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه اتهام های مطرح شده علیه خانم افشار را بی اساس خوانده و پسر وی نیز در گفتگو با بی بی سی دادگاه را مضحک توصیف کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام
از اینکه نظر خود را راجع به این نوشته اعلام می کنید، متشکریم.
در اولین زمان ممکن پاسخ شما را خواهیم داد.
-------------------------------------------------
Hi.
Tank you for your comment about this post.
Answer your comment ASAP

آخرين آخبار